
Το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων με εμπορευματοκιβώτια από την Ευρώπη στην Ασία ξεπέρασε, σύμφωνα με δημοσίευμα του Βloomberg, τα $10.000 για πρώτη φορά στα χρονικά, γεγονός που καταδεικνύει την πίεση που δέχονται αμφότεροι εξαγωγείς και εισαγωγείς που προσπαθούν να διαχειριστούν τις περίπλοκες εφοδιαστικές τους αλυσίδες.
Ειδικότερα, ο δείκτης World Container Index της Drewry κατέγραψε πως ο ναύλος ενός εμπορευματοκιβωτίου 40 ποδών από τη Σαγκάη στο Ρότερνταμ ανέβηκε στα $10.174, αυξημένος κατά 3,1% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και κατά 485% σε σχέση με έναν χρόνο πριν. Ο σύνθετος δείκτης των οκτώ σημαντικότερων εμπορικών δρόμων αυξήθηκε αντίστοιχα κατά 2% μέσα σε μία εβδομάδα, στα $6.257, ενώ σε σχέση με έναν χρόνο πριν η αύξηση που έχει υποστεί, σύμφωνα με την Drewry, αγγίζει το 293%. Μάλιστα, η αύξηση των δεικτών είναι η μεγαλύτερη που έχει καταγραφεί από το 2011.
Στις ΗΠΑ αλλά και αλλού, πολλοί φορτωτές, δεδομένης της έλλειψης χωρητικότητας στα πλοία, χρειάστηκε να πληρώσουν ακόμα και πάνω από $10.000 ανά εμπορευματοκιβώτιο προκειμένου να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους διά θαλάσσης κατά τη φετινή χρονιά, καταβάλλοντας επιπλέον σημαντικές επιπρόσθετες επιβαρύνσεις προκειμένου να διασφαλίσουν την έγκαιρη παράδοσή τους ή να εξασφαλίσουν τη φόρτωσή τους.
Οι ναύλοι στην αγορά των τακτικών γραμμών έχουν αυξηθεί δραστικά, καθώς η ζήτηση ξεπερνά την προσφορά των διαθέσιμων εμπορευματοκιβωτίων 20 και 40 ποδών, που μεταφέρουν το μεγαλύτερο μερίδιο του παγκόσμιου εμπορίου. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, αφενός η ισχυρή καταναλωτική ζήτηση και οι πολλαπλές παραγγελίες από μέρους των εταιρειών για ανανέωση των αποθεμάτων τους, και αφετέρου οι διαταραχές στην ομαλή διεξαγωγή του εμπορίου που προκάλεσαν τόσο το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ όσο και η συμφόρηση στους λιμένες, αποτέλεσαν τους σημαντικότερους παράγοντες που οδήγησαν σε καθυστερήσεις καθώς και σε αυξημένα κόστη για τους φορτωτές.
Αντίθετα, η ανωτέρω κατάσταση της αγοράς ευνόησε τις εταιρείες τακτικών γραμμών, οι οποίες κατέγραψαν υπερκέρδη. Παράλληλα, οι μετοχές της A.P. Moller-Maersk, της μεγαλύτερης εταιρείας τακτικών γραμμών στον κόσμο, κατέγραψαν ιστορικό υψηλό την προηγούμενη εβδομάδα. Αντίστοιχα, η μετοχή της ισραηλινής εταιρείας ZIM Integrated Shipping Services, η οποία εισήχθη στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης στα τέλη Ιανουαρίου, τελούσε υπό διαπραγμάτευση αυτόν τον μήνα σε τιμή τριπλάσια ($46,40 στις 28 Μαΐου) από αυτήν της Αρχικής Δημόσιας Προσφοράς (IPO), που ήταν $15 ανά μετοχή.
Φωτό: Kurt Cotoaga/ Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ