
H εταιρεία τακτικών γραμμών Ηyundai Merchant Marine (HMM) μαζί με τις επίσης νοτιοκορεατικές εταιρείες Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE), Korean Register (KR), LOTTE Fine Chemical, Lotte Global Logistics και POSCO προχώρησαν, σύμφωνα με διεθνή ΜΜΕ, στην υπογραφή μνημονίου συνεργασίας (ΜοU), προκειμένου να εξερευνήσουν βιώσιμες λύσεις για την ανάπτυξη των αλυσίδων εφοδιασμού πράσινης αμμωνίας.
Στόχος της εν λόγω συνεργασίας είναι η ανάπτυξη μιας αλυσίδας εφοδιασμού πράσινης αμμωνίας, από τη διαδικασία της παραγωγής έως και την τελική ναυτιλιακή της χρήση. Πιο συγκεκριμένα, βάσει των όρων του MoU, κάθε μέλος δεσμεύεται να συνεισφέρει στις κοινές προσπάθειες ανάπτυξης μιας ολοκληρωμένης αλυσίδας, η οποία θα περιλαμβάνει την παραγωγή, την αποθήκευση, τη μεταφορά καθώς και την παροχή της πράσινης αμμωνίας ως ναυτιλιακού καυσίμου.
Σε αυτό το πλαίσιο, τα νοτιοκορεατικά ναυπηγεία της KSOE θα σχεδιάσουν την ανάπτυξη ενός πλοίου που τροφοδοτείται με αμμωνία και το οποίο θα πιστοποιήσει ο κορεατικός νηογνώμονας Korean Register (KR). Εν συνεχεία, η HMM και η Lotte Global Logistics θα αναλάβουν τη δοκιμή και τη διαχείριση του πλοίου.
Από τη μεριά της, η POSCO θα παράγει την πράσινη αμμωνία στο εξωτερικό, ενώ τη μεταφορά του καυσίμου καθώς και την τροφοδοσία του ως ναυτιλιακού καυσίμου θα αναλάβει η LOTTE Fine Chemical.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η HMM έχει θέσει ως στόχο την ανθρακική ουδετερότητα για το σύνολο του στόλου της έως το 2050 και, προκειμένου να επιτύχει αυτόν τον στόχο που έθεσε το 2019, η εταιρεία εξερευνά πολλαπλές βιώσιμες ενεργειακές λύσεις, μεταξύ των οποίων, πέραν της πράσινης αμμωνίας, συγκαταλέγονται τα βιοκαύσιμα, το LNG και το υδρογόνο.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ