
Παρά το γεγονός ότι βρισκόμαστε στον δεύτερο χρόνο όπου ο κόσμος βιώνει την πανδημία, η κρίση της αδυναμίας αλλαγών πληρωμάτων παραμένει άλυτη. Παρά τις συντονισμένες προσπάθειες οργανισμών της ναυτιλίας και εταιρειών, ένας μεγάλος αριθμός ναυτικών δεν μπορούν να ξεμπαρκάρουν από τα πλοία και να επαναπατριστούν, ενώ οι νέοι περιορισμοί δυσχεραίνουν την κατάσταση. Και ενώ η κατάσταση παραμένει σοβαρή, δεδομένα που δίνουν πρόσβαση σε έναν αριθμό ναυτικών οι οποίοι βιώνουν αυτή την κρίση είναι περιορισμένα. Στο πλαίσιο αυτό, ο νέος Neptune Declaration Crew Change Indicator έχει ως στόχο να ενισχύσει την ενημέρωση για το σημαντικό αυτό ζήτημα.
«Για την καλύτερη κατανόηση και αντιμετώπιση της κρίσης αλλαγών πληρωμάτων, είναι αναγκαία η πρόσβαση σε ακριβή δεδομένα, τα οποία θα επιτρέψουν στα εμπλεκόμενα μέρη να ελέγξουν και να αντεπεξέλθουν στην κατάσταση αυτή. Γι’ αυτό και δημιουργήσαμε τον Neptune Declaration Crew Change Indicator», τόνισε ο Graham Westgarth, πρόεδρος του V.Group.
Σύμφωνα με στοιχεία του πρώτου Neptune Declaration Crew Change Indicator, έως τα μέσα Απριλίου το 5,8% των ναυτικών βρισκόταν εν πλω, έχοντας ολοκληρώσει τις συμβάσεις τους. Την ίδια ώρα, το 0,4% βρίσκεται στα πλοία πάνω από 11 μήνες, όταν, σύμφωνα με την MLC, ο μέγιστος χρόνος παραμονής ενός ναυτικού επί του πλοίου είναι οι 11 μήνες.
«Ενώ τα ποσοστά του πρώτου δείκτη φαίνονται χαμηλά, δεν θα πρέπει να ερμηνευθεί σαν μια ένδειξη ότι η κρίση των αλλαγών πληρωμάτων βρίσκεται στο τέλος της. Αντιθέτως βλέπουμε ανησυχητικά δείγματα με τη ραγδαία εξάπλωση νέων στελεχών του κορονοϊού στην Ινδία και σε άλλες χώρες», ανέφερε ο Rajesh Unni, CEO του Synergy Group.
Ο Neptune Declaration Crew Change Indicator βασίζεται σε συγκεντρωτικά δεδομένα 10 διαχειριστριών εταιρειών πλοίων και συγκεκριμένα των: Αnglo-Eastern, Bernhard Schulte, Columbia Shipmanagement, Fleet Management (FLEET), OSM, Synergy Marine, Thome, V.Group, Wallem, και Wilhelmsen Ship Management. Οι παραπάνω εταιρείες συνολικά απασχολούν 90.000 ναυτικούς.
«Η προθυμία των διαχειριστών πλοίων να συμβάλουν στον Neptune Declaration Crew Change Indicator αποτελεί ένα σπουδαίο παράδειγμα της επιθυμίας της ναυτιλιακής βιομηχανίας να συνεργαστεί για την επίλυση της κρίσης των αλλαγών πληρωμάτων και την παροχή βοήθειας σε ναυτικούς.
Μπορείτε να βρείτε δεδομένα του Neptune Declaration Crew Change Indicator εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Η Σαουδική Αραβία εμφανίζεται αποφασισμένη να ανακτήσει μερίδιο στην αγορά πετρελαίου της Κίνας, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα αργού παγκοσμίως. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ