
Tην Τετάρτη 5 Μαΐου, η ΕCSA διοργάνωσε εκδήλωση με τη συμμετοχή ευρωβουλευτών, εκπροσώπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ΜΚΟ, με θέμα το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Martin Dorsman, τόνισε ότι η ECSA έχει ξεκινήσει έναν ανοικτό και εποικοδομητικό διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, σκιαγραφώντας τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού περί ανακύκλωσης πλοίων στη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ινδία τα τελευταία χρόνια.
«Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη πρέπει να συνεργαστούν για να επεκτείνουν τη λίστα της ΕΕ με απλό τρόπο. Θα πρόκειται για μια win-win κατάσταση για όλους: τη βιομηχανία, τους ανακυκλωτές, τους εργαζομένους και το περιβάλλον. Είναι προς το κοινό μας συμφέρον ναυπηγεία που πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις να περιληφθούν στη λίστα της ΕΕ και επομένως να είναι επιλέξιμα για ανακύκλωση ευρωπαϊκών πλοίων», τόνισε στην εκδήλωση ο κ. Jens Gieseke, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.
Ο κ. Søren Gade, πρόεδρος της αποστολής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις σχέσεις με την Ινδία και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών με το κόμμα Renew Europe, πρόσθεσε από πλευράς του ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναγνωρίσει τη σημαντική πρόοδο ορισμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και εργασιακών συνθηκών. «Η ΕΕ θα πρέπει να υποστηρίξει την παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης πλοίων και τις υψηλότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές διεθνώς αντί να υπονομεύει το ανοικτό εμπόριο. Απαιτείται μελλοντική επέκταση του καταλόγου εγκεκριμένων εγκαταστάσεων της ΕΕ και μια διμερής συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Ινδίας έχει καταστεί απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτήν», ανέφερε ακόμη.
Ο κ. Dorsman κατέληξε: «Η πρόσβαση των πλοιοκτητών της ΕΕ σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης εκτός ΕΕ ή μελών του ΟΟΣΑ δεν θα πρέπει να περιοριστεί από κανένα μέτρο της ΕΕ.
Φωτό: Tom Fisk/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ