
Tην Τετάρτη 5 Μαΐου, η ΕCSA διοργάνωσε εκδήλωση με τη συμμετοχή ευρωβουλευτών, εκπροσώπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ΜΚΟ, με θέμα το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Martin Dorsman, τόνισε ότι η ECSA έχει ξεκινήσει έναν ανοικτό και εποικοδομητικό διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, σκιαγραφώντας τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού περί ανακύκλωσης πλοίων στη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ινδία τα τελευταία χρόνια.
«Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη πρέπει να συνεργαστούν για να επεκτείνουν τη λίστα της ΕΕ με απλό τρόπο. Θα πρόκειται για μια win-win κατάσταση για όλους: τη βιομηχανία, τους ανακυκλωτές, τους εργαζομένους και το περιβάλλον. Είναι προς το κοινό μας συμφέρον ναυπηγεία που πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις να περιληφθούν στη λίστα της ΕΕ και επομένως να είναι επιλέξιμα για ανακύκλωση ευρωπαϊκών πλοίων», τόνισε στην εκδήλωση ο κ. Jens Gieseke, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.
Ο κ. Søren Gade, πρόεδρος της αποστολής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις σχέσεις με την Ινδία και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών με το κόμμα Renew Europe, πρόσθεσε από πλευράς του ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναγνωρίσει τη σημαντική πρόοδο ορισμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και εργασιακών συνθηκών. «Η ΕΕ θα πρέπει να υποστηρίξει την παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης πλοίων και τις υψηλότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές διεθνώς αντί να υπονομεύει το ανοικτό εμπόριο. Απαιτείται μελλοντική επέκταση του καταλόγου εγκεκριμένων εγκαταστάσεων της ΕΕ και μια διμερής συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Ινδίας έχει καταστεί απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτήν», ανέφερε ακόμη.
Ο κ. Dorsman κατέληξε: «Η πρόσβαση των πλοιοκτητών της ΕΕ σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης εκτός ΕΕ ή μελών του ΟΟΣΑ δεν θα πρέπει να περιοριστεί από κανένα μέτρο της ΕΕ.
Φωτό: Tom Fisk/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ