
Tην Τετάρτη 5 Μαΐου, η ΕCSA διοργάνωσε εκδήλωση με τη συμμετοχή ευρωβουλευτών, εκπροσώπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ΜΚΟ, με θέμα το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Martin Dorsman, τόνισε ότι η ECSA έχει ξεκινήσει έναν ανοικτό και εποικοδομητικό διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, σκιαγραφώντας τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού περί ανακύκλωσης πλοίων στη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ινδία τα τελευταία χρόνια.
«Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη πρέπει να συνεργαστούν για να επεκτείνουν τη λίστα της ΕΕ με απλό τρόπο. Θα πρόκειται για μια win-win κατάσταση για όλους: τη βιομηχανία, τους ανακυκλωτές, τους εργαζομένους και το περιβάλλον. Είναι προς το κοινό μας συμφέρον ναυπηγεία που πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις να περιληφθούν στη λίστα της ΕΕ και επομένως να είναι επιλέξιμα για ανακύκλωση ευρωπαϊκών πλοίων», τόνισε στην εκδήλωση ο κ. Jens Gieseke, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.
Ο κ. Søren Gade, πρόεδρος της αποστολής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις σχέσεις με την Ινδία και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών με το κόμμα Renew Europe, πρόσθεσε από πλευράς του ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναγνωρίσει τη σημαντική πρόοδο ορισμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και εργασιακών συνθηκών. «Η ΕΕ θα πρέπει να υποστηρίξει την παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης πλοίων και τις υψηλότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές διεθνώς αντί να υπονομεύει το ανοικτό εμπόριο. Απαιτείται μελλοντική επέκταση του καταλόγου εγκεκριμένων εγκαταστάσεων της ΕΕ και μια διμερής συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Ινδίας έχει καταστεί απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτήν», ανέφερε ακόμη.
Ο κ. Dorsman κατέληξε: «Η πρόσβαση των πλοιοκτητών της ΕΕ σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης εκτός ΕΕ ή μελών του ΟΟΣΑ δεν θα πρέπει να περιοριστεί από κανένα μέτρο της ΕΕ.
Φωτό: Tom Fisk/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η απόφαση της ιταλικής Επιτροπής Ανταγωνισμού (AGCM) να επιβάλει βαρύτατο πρόστιμο ύψους 256 εκατ. ευρώ στη Ryanair σηματοδοτεί μια νέα όξυνση στη διαμάχη μεταξύ…

Η υπογραφή των συμβάσεων μελέτης και κατασκευής μεταξύ του Υπουργείου Δημοσίων Έργων του Κουβέιτ και της China Communications Construction Company (CCCC), στις 22 Δεκεμβρίου,…

Η Γουινέα αναδεικνύεται στον αδιαφιλονίκητο ρυθμιστή της αγοράς των Capesizes, με τις εξαγωγές βωξίτη να καταγράφουν ιστορικό ρεκόρ στους 175 εκατ. τόνους (+22%) το…

Συνέντευξη του Μιχάλη Κουρτέση, Managing Director του ομίλου εταιρειών SeaHawk

Η εικόνα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών φαίνεται να μεταβάλλεται δραστικά, καθώς πλέον κολοσσοί της αγοράς εγκαταλείπουν σταδιακά την πολιτική της αποφυγής και επανέρχονται εκ…

Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ