
Tην Τετάρτη 5 Μαΐου, η ΕCSA διοργάνωσε εκδήλωση με τη συμμετοχή ευρωβουλευτών, εκπροσώπων της ναυτιλιακής βιομηχανίας και ΜΚΟ, με θέμα το ρυθμιστικό πλαίσιο της ΕΕ για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο Γενικός Γραμματέας της ECSA, Martin Dorsman, τόνισε ότι η ECSA έχει ξεκινήσει έναν ανοικτό και εποικοδομητικό διάλογο με όλα τα εμπλεκόμενα μέρη, σκιαγραφώντας τη συμβολή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού περί ανακύκλωσης πλοίων στη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στην Ινδία τα τελευταία χρόνια.
«Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη πρέπει να συνεργαστούν για να επεκτείνουν τη λίστα της ΕΕ με απλό τρόπο. Θα πρόκειται για μια win-win κατάσταση για όλους: τη βιομηχανία, τους ανακυκλωτές, τους εργαζομένους και το περιβάλλον. Είναι προς το κοινό μας συμφέρον ναυπηγεία που πληρούν όλες τις απαραίτητες προϋποθέσεις να περιληφθούν στη λίστα της ΕΕ και επομένως να είναι επιλέξιμα για ανακύκλωση ευρωπαϊκών πλοίων», τόνισε στην εκδήλωση ο κ. Jens Gieseke, μέλος της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα.
Ο κ. Søren Gade, πρόεδρος της αποστολής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις σχέσεις με την Ινδία και μέλος της Επιτροπής Μεταφορών με το κόμμα Renew Europe, πρόσθεσε από πλευράς του ότι η ΕΕ θα πρέπει να αναγνωρίσει τη σημαντική πρόοδο ορισμένων μονάδων ανακύκλωσης πλοίων της Ινδίας σε θέματα προστασίας του περιβάλλοντος και εργασιακών συνθηκών. «Η ΕΕ θα πρέπει να υποστηρίξει την παγκόσμια αγορά ανακύκλωσης πλοίων και τις υψηλότερες περιβαλλοντικές προδιαγραφές διεθνώς αντί να υπονομεύει το ανοικτό εμπόριο. Απαιτείται μελλοντική επέκταση του καταλόγου εγκεκριμένων εγκαταστάσεων της ΕΕ και μια διμερής συμφωνία μεταξύ ΕΕ και Ινδίας έχει καταστεί απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτήν», ανέφερε ακόμη.
Ο κ. Dorsman κατέληξε: «Η πρόσβαση των πλοιοκτητών της ΕΕ σε εγκαταστάσεις ανακύκλωσης εκτός ΕΕ ή μελών του ΟΟΣΑ δεν θα πρέπει να περιοριστεί από κανένα μέτρο της ΕΕ.
Φωτό: Tom Fisk/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ