
Αύξηση κατά 3% εμφάνισε ο όγκος των εμπορευματικών ροών στο λιμάνι του Ρότερνταμ το α΄ τρίμηνο του 2021, φτάνοντας τους 115,8 εκατ. τόνους και κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο της πλήρους ανάκαμψης του λιμένα από την καθίζηση που υπέστη το 2020 ως συνέπεια της πανδημίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, η πιο έντονη αύξηση παρατηρήθηκε στους όγκους βιομάζας (+36,7%), άνθρακα (+25,2%) και ορυκτελαίων (+19,7%). Οι τερματικοί σταθμοί του λιμένα του Ρότερνταμ διαχειρίστηκαν επίσης σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων (+4,5%). Αντίθετα, πτώση σημείωσαν οι όγκοι στο LNG (-26,8%), στα ξηρά φορτία χύδην (-8,6%) και άλλα υγρά χύδην (-2,8%).
Η απόδοση της βιομάζας αυξήθηκε ως αποτέλεσμα της ισχυρής αύξησης του όγκου της βιομάζας που διακινήθηκε για χάρη του σταθμού παραγωγής ενέργειας Amer 9 στο Geertruidenberg της Ολλανδίας.
Οι όγκοι των προϊόντων πετρελαίου στους τερματικούς σταθμούς αυξήθηκαν χάρη στις ισχυρότερες ροές μαζούτ και ντίζελ.
Στο τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των διαχειριζόμενων TEUs αυξήθηκε κατά 4,5%, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης καταναλωτικών αγαθών. Ωστόσο, σε τόνους, τα containers εμφάνισαν μικρή μείωση (-0,7%), η οποία μπορεί να εξηγηθεί έως έναν βαθμό από την αύξηση του αριθμού των κενών containers και από το χαμηλότερο μέσο βάρος ανά φορτωμένη μονάδα.
Η μείωση των όγκων LNG προήλθε από τις μειωμένες εισαγωγικές ροές, καθώς τα υψηλότερα επίπεδα τιμών στην Ασία οδήγησαν σε αύξηση των μεταφορών LNG σε αυτή την αγορά.
O Allard Castelein, διευθύνων σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, σχολίασε: «Σε γενικές γραμμές, οι διακινηθέντες όγκοι κατά το πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν θετική εικόνα. Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι ο σωστός χειρισμός των συνεπειών από το κλείσιμο του Σουέζ όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να υποστηρίξει τους πελάτες της, μεταξύ άλλων προσφέροντας έρευνες σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού».
Φωτό: Jerry Lampen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η δραστηριότητα στα διαλυτήρια της Τουρκίας είναι έντονη τους τελευταίους μήνες, και από αυτή δεν λείπουν επίμαχα περιστατικά. Σημειώνεται ότι πρόσφατα πυρκαγιά ξέσπασε σε…
Μια σημαντική επέκταση αναμένεται να πραγματοποιηθεί στο λιμάνι του Λονγκ Μπιτς, στο Λος Άντζελες. Ειδικότερα, η International Transportation Service (ITS) ξεκίνησε τη διαδικασία επέκτασης…
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται εκ νέου με μικρές απώλειες. Ειδικότερα, βάσει…
Το 18ο πακέτο κυρώσεων κατά της Ρωσίας ενέκρινε την Παρασκευή 18 Ιουλίου το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), επιτυγχάνοντας ένα ισχυρό πλήγμα…
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ