
Αύξηση κατά 3% εμφάνισε ο όγκος των εμπορευματικών ροών στο λιμάνι του Ρότερνταμ το α΄ τρίμηνο του 2021, φτάνοντας τους 115,8 εκατ. τόνους και κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο της πλήρους ανάκαμψης του λιμένα από την καθίζηση που υπέστη το 2020 ως συνέπεια της πανδημίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, η πιο έντονη αύξηση παρατηρήθηκε στους όγκους βιομάζας (+36,7%), άνθρακα (+25,2%) και ορυκτελαίων (+19,7%). Οι τερματικοί σταθμοί του λιμένα του Ρότερνταμ διαχειρίστηκαν επίσης σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων (+4,5%). Αντίθετα, πτώση σημείωσαν οι όγκοι στο LNG (-26,8%), στα ξηρά φορτία χύδην (-8,6%) και άλλα υγρά χύδην (-2,8%).
Η απόδοση της βιομάζας αυξήθηκε ως αποτέλεσμα της ισχυρής αύξησης του όγκου της βιομάζας που διακινήθηκε για χάρη του σταθμού παραγωγής ενέργειας Amer 9 στο Geertruidenberg της Ολλανδίας.
Οι όγκοι των προϊόντων πετρελαίου στους τερματικούς σταθμούς αυξήθηκαν χάρη στις ισχυρότερες ροές μαζούτ και ντίζελ.
Στο τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των διαχειριζόμενων TEUs αυξήθηκε κατά 4,5%, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης καταναλωτικών αγαθών. Ωστόσο, σε τόνους, τα containers εμφάνισαν μικρή μείωση (-0,7%), η οποία μπορεί να εξηγηθεί έως έναν βαθμό από την αύξηση του αριθμού των κενών containers και από το χαμηλότερο μέσο βάρος ανά φορτωμένη μονάδα.
Η μείωση των όγκων LNG προήλθε από τις μειωμένες εισαγωγικές ροές, καθώς τα υψηλότερα επίπεδα τιμών στην Ασία οδήγησαν σε αύξηση των μεταφορών LNG σε αυτή την αγορά.
O Allard Castelein, διευθύνων σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, σχολίασε: «Σε γενικές γραμμές, οι διακινηθέντες όγκοι κατά το πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν θετική εικόνα. Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι ο σωστός χειρισμός των συνεπειών από το κλείσιμο του Σουέζ όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να υποστηρίξει τους πελάτες της, μεταξύ άλλων προσφέροντας έρευνες σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού».
Φωτό: Jerry Lampen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…

Η Ουκρανία έπληξε για πρώτη φορά πετρελαιοφόρο του «σκιώδους στόλου» της Ρωσίας «μέσα στα ουδέτερα ύδατα» της Μεσογείου, ανακοίνωσε σήμερα πηγή στους κόλπους των…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ