
Αύξηση κατά 3% εμφάνισε ο όγκος των εμπορευματικών ροών στο λιμάνι του Ρότερνταμ το α΄ τρίμηνο του 2021, φτάνοντας τους 115,8 εκατ. τόνους και κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς τον στόχο της πλήρους ανάκαμψης του λιμένα από την καθίζηση που υπέστη το 2020 ως συνέπεια της πανδημίας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρείας που διαχειρίζεται το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, η πιο έντονη αύξηση παρατηρήθηκε στους όγκους βιομάζας (+36,7%), άνθρακα (+25,2%) και ορυκτελαίων (+19,7%). Οι τερματικοί σταθμοί του λιμένα του Ρότερνταμ διαχειρίστηκαν επίσης σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό εμπορευματοκιβωτίων (+4,5%). Αντίθετα, πτώση σημείωσαν οι όγκοι στο LNG (-26,8%), στα ξηρά φορτία χύδην (-8,6%) και άλλα υγρά χύδην (-2,8%).
Η απόδοση της βιομάζας αυξήθηκε ως αποτέλεσμα της ισχυρής αύξησης του όγκου της βιομάζας που διακινήθηκε για χάρη του σταθμού παραγωγής ενέργειας Amer 9 στο Geertruidenberg της Ολλανδίας.
Οι όγκοι των προϊόντων πετρελαίου στους τερματικούς σταθμούς αυξήθηκαν χάρη στις ισχυρότερες ροές μαζούτ και ντίζελ.
Στο τμήμα εμπορευματοκιβωτίων, ο αριθμός των διαχειριζόμενων TEUs αυξήθηκε κατά 4,5%, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης καταναλωτικών αγαθών. Ωστόσο, σε τόνους, τα containers εμφάνισαν μικρή μείωση (-0,7%), η οποία μπορεί να εξηγηθεί έως έναν βαθμό από την αύξηση του αριθμού των κενών containers και από το χαμηλότερο μέσο βάρος ανά φορτωμένη μονάδα.
Η μείωση των όγκων LNG προήλθε από τις μειωμένες εισαγωγικές ροές, καθώς τα υψηλότερα επίπεδα τιμών στην Ασία οδήγησαν σε αύξηση των μεταφορών LNG σε αυτή την αγορά.
O Allard Castelein, διευθύνων σύμβουλος της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ, σχολίασε: «Σε γενικές γραμμές, οι διακινηθέντες όγκοι κατά το πρώτο τρίμηνο εμφάνισαν θετική εικόνα. Η κύρια πρόκληση που αντιμετωπίζουμε είναι ο σωστός χειρισμός των συνεπειών από το κλείσιμο του Σουέζ όσον αφορά την εφοδιαστική αλυσίδα. Η Αρχή του Λιμένα του Ρότερνταμ καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για να υποστηρίξει τους πελάτες της, μεταξύ άλλων προσφέροντας έρευνες σε πραγματικό χρόνο σε όλους τους τερματικούς σταθμούς του λιμανιού».
Φωτό: Jerry Lampen/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ