
Η Διώρυγα του Παναμά ξεκίνησε τη διαδικασία σταδιακής απανθρακοποίησης των δραστηριοτήτων της, με στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2030.
«Εμείς στη Διώρυγα του Παναμά έχουμε δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα και ως εκ τούτου θέτουμε τα θεμέλια, δημιουργώντας τα εργαλεία και τον προσδιορισμό των αλλαγών που απαιτούνται για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας. Αυτή είναι μια θεμελιώδης στρατηγική για τη μακροπρόθεσμη λειτουργία και βιωσιμότητα της θαλάσσιας οδού μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vásquez Morales. «Αυτή η διαδικασία θα βασιστεί στις μακροχρόνιες προσπάθειές μας για ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών αποτυπωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της ενθάρρυνσης των ναυτιλιακών εταιρειών να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα και να μειώσουν το αποτύπωμα του άνθρακα».
Ενώ το κανάλι του Παναμά συνέβαλε στη μείωση περισσότερων των 13 εκατ. τόνων εκπομπών άνθρακα το 2020, η Αρχή της Διώρυγας αναγνωρίζει τη σημασία τού να καταστήσει τη δική της λειτουργία τελείως ουδέτερη ως προς τον άνθρακα πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Για να ξεκινήσει η μετάβαση σε ένα πιο «πράσινο» κανάλι, η Αρχή της διώρυγας αγόρασε τέσσερα ηλεκτρικά πλωτά μέσα ως μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος που θα συλλέξει δεδομένα για να οδηγήσει ολόκληρο τον στόλο του καναλιού μακριά από την εξάρτηση ορυκτών καύσιμων. Μέρος του στρατηγικού της σχεδίου για την απανθρακοποίηση περιλαμβάνει επίσης ρυμουλκά που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, την αντικατάσταση διαδικασιών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, τη χρήση υδροηλεκτρικής ενέργειας και τη διασφάλιση ότι όλες οι εγκαταστάσεις και τα έργα υποδομής είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα.
Το κανάλι του Παναμά άρχισε να εστιάζεται σε αυτό το θέμα το 2013, προκειμένου να ευθυγραμμίσει τις δραστηριότητές του με τους παγκόσμιους στόχους της μείωσης των εκπομπών. Τα σχέδια της Διώρυγας να καταστεί ουδέτερη από τον άνθρακα ενισχύθηκαν το 2017, με την έναρξη της καταμέτρησης των αέριων εκπομπών.
Φωτό: Schliff/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ