
Η Διώρυγα του Παναμά ξεκίνησε τη διαδικασία σταδιακής απανθρακοποίησης των δραστηριοτήτων της, με στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2030.
«Εμείς στη Διώρυγα του Παναμά έχουμε δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα και ως εκ τούτου θέτουμε τα θεμέλια, δημιουργώντας τα εργαλεία και τον προσδιορισμό των αλλαγών που απαιτούνται για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας. Αυτή είναι μια θεμελιώδης στρατηγική για τη μακροπρόθεσμη λειτουργία και βιωσιμότητα της θαλάσσιας οδού μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vásquez Morales. «Αυτή η διαδικασία θα βασιστεί στις μακροχρόνιες προσπάθειές μας για ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών αποτυπωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της ενθάρρυνσης των ναυτιλιακών εταιρειών να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα και να μειώσουν το αποτύπωμα του άνθρακα».
Ενώ το κανάλι του Παναμά συνέβαλε στη μείωση περισσότερων των 13 εκατ. τόνων εκπομπών άνθρακα το 2020, η Αρχή της Διώρυγας αναγνωρίζει τη σημασία τού να καταστήσει τη δική της λειτουργία τελείως ουδέτερη ως προς τον άνθρακα πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Για να ξεκινήσει η μετάβαση σε ένα πιο «πράσινο» κανάλι, η Αρχή της διώρυγας αγόρασε τέσσερα ηλεκτρικά πλωτά μέσα ως μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος που θα συλλέξει δεδομένα για να οδηγήσει ολόκληρο τον στόλο του καναλιού μακριά από την εξάρτηση ορυκτών καύσιμων. Μέρος του στρατηγικού της σχεδίου για την απανθρακοποίηση περιλαμβάνει επίσης ρυμουλκά που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, την αντικατάσταση διαδικασιών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, τη χρήση υδροηλεκτρικής ενέργειας και τη διασφάλιση ότι όλες οι εγκαταστάσεις και τα έργα υποδομής είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα.
Το κανάλι του Παναμά άρχισε να εστιάζεται σε αυτό το θέμα το 2013, προκειμένου να ευθυγραμμίσει τις δραστηριότητές του με τους παγκόσμιους στόχους της μείωσης των εκπομπών. Τα σχέδια της Διώρυγας να καταστεί ουδέτερη από τον άνθρακα ενισχύθηκαν το 2017, με την έναρξη της καταμέτρησης των αέριων εκπομπών.
Φωτό: Schliff/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ένα ακόμη αεροσκάφος εντάχθηκε στόλο της Olympic Air, σύμφωνα με ανάρτηση της τελευταίας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ειδικότερα, η AEGEAN Airlines, μέσω της θυγατρικής…
Αντίρροπες μεταβολές σημείωσαν κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025 οι εισαγωγές πετρελαίου και φυσικού αερίου της Κίνας. Σύμφωνα με στοιχεία των κινεζικών τελωνείων,…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Οκτωβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Η απαγόρευση εισαγωγής ρωσικού φυσικού αερίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ), η οποία θα εφαρμοσθεί μέχρι το τέλος του 2027, εγκρίθηκε σήμερα Δευτέρα 20 Οκτωβρίου…
Η κυματική ενέργεια αποτελεί μία από τις ακόμη αναξιοποίητες πηγές θαλάσσιας ανανεώσιμης ενέργειας, ικανή να προσφέρει σταθερή, χαμηλών εκπομπών ηλεκτροπαραγωγή. Η γαλλική νεοφυής επιχείρηση…
O Lloyd’s Register (LR) παρουσίασε τον Οκτώβριο 2025 τον πρώτο ολοκληρωμένο οδηγό πλοήγησης προς την πυρηνική πρόωση στη ναυτιλία, υπό τον τίτλο «Navigating Nuclear Energy in Maritime». Η νέα καθοδήγηση του LR,…
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Τουρκία πρόκειται να εισέλθουν σύντομα σε τρίτο γύρο διαπραγματεύσεων για την εξασφάλιση μιας νέας και «ολοκληρωμένης» συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου…
Εκτός Ρωσίας φαίνεται να ωθούν το ρωσικό πετρέλαιο οι αυξανόμενες ουκρανικές επιθέσεις στα διυλιστήρια της χώρας, οι οποίες καθιστούν αναγκαστική την εκτροπή των φορτίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ