
Η Διώρυγα του Παναμά ξεκίνησε τη διαδικασία σταδιακής απανθρακοποίησης των δραστηριοτήτων της, με στόχο την κλιματική ουδετερότητα έως το 2030.
«Εμείς στη Διώρυγα του Παναμά έχουμε δεσμευτεί για τη βιωσιμότητα και ως εκ τούτου θέτουμε τα θεμέλια, δημιουργώντας τα εργαλεία και τον προσδιορισμό των αλλαγών που απαιτούνται για την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας. Αυτή είναι μια θεμελιώδης στρατηγική για τη μακροπρόθεσμη λειτουργία και βιωσιμότητα της θαλάσσιας οδού μας», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Παναμά, Ricaurte Vásquez Morales. «Αυτή η διαδικασία θα βασιστεί στις μακροχρόνιες προσπάθειές μας για ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών αποτυπωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της ενθάρρυνσης των ναυτιλιακών εταιρειών να χρησιμοποιούν καθαρότερα καύσιμα και να μειώσουν το αποτύπωμα του άνθρακα».
Ενώ το κανάλι του Παναμά συνέβαλε στη μείωση περισσότερων των 13 εκατ. τόνων εκπομπών άνθρακα το 2020, η Αρχή της Διώρυγας αναγνωρίζει τη σημασία τού να καταστήσει τη δική της λειτουργία τελείως ουδέτερη ως προς τον άνθρακα πριν από το τέλος της δεκαετίας.
Για να ξεκινήσει η μετάβαση σε ένα πιο «πράσινο» κανάλι, η Αρχή της διώρυγας αγόρασε τέσσερα ηλεκτρικά πλωτά μέσα ως μέρος ενός πιλοτικού προγράμματος που θα συλλέξει δεδομένα για να οδηγήσει ολόκληρο τον στόλο του καναλιού μακριά από την εξάρτηση ορυκτών καύσιμων. Μέρος του στρατηγικού της σχεδίου για την απανθρακοποίηση περιλαμβάνει επίσης ρυμουλκά που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, την αντικατάσταση διαδικασιών παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας μέσω φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων, τη χρήση υδροηλεκτρικής ενέργειας και τη διασφάλιση ότι όλες οι εγκαταστάσεις και τα έργα υποδομής είναι περιβαλλοντικά ουδέτερα.
Το κανάλι του Παναμά άρχισε να εστιάζεται σε αυτό το θέμα το 2013, προκειμένου να ευθυγραμμίσει τις δραστηριότητές του με τους παγκόσμιους στόχους της μείωσης των εκπομπών. Τα σχέδια της Διώρυγας να καταστεί ουδέτερη από τον άνθρακα ενισχύθηκαν το 2017, με την έναρξη της καταμέτρησης των αέριων εκπομπών.
Φωτό: Schliff/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…

Η τιμή του χρυσού έφθασε σήμερα στις αγορές της Ασίας τα 4.383,76 δολάρια ανά ουγγιά (31,10 γραμμάρια), ξεπερνώντας το προηγούμενο ιστορικό υψηλό που είχε…

Η μεταβλητότητα, σύμφωνα με εκτιμήσεις της Drewry, θα αποτελέσει τον κανόνα για τη ναυλαγορά των LPG carriers το 2026. Ο στόλος των gas carriers…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ