
Το 2021 ξεκίνησε θετικά για την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, με την προσφορά και τη ζήτηση να ευνοούν τους ναύλους.
Ενδεικτικό της καλής ναυλαγοράς το α΄ τρίμηνο είναι το γεγονός ότι 272 bulkers άλλαξαν χέρια, όταν το α΄ τρίμηνο του 2020 και του 2019 οι αντίστοιχοι αριθμοί ήταν 89 και 112, σύμφωνα με πρόσφατο report της VesselsValue.
Παράλληλα, η καλή εικόνα της ναυλαγοράς αντανακλάται και στις αξίες των second-hand bulkers. Η αξία ενός Capesize 15 ετών είναι αυξημένη κατά 24,3% και αυτή ενός Panamax επίσης 15ετίας καταγράφει αύξηση 24,2% από αρχές του έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Παρόμοια είναι και η εικόνα για τα μικρότερης ηλικίας second-hand bulkers, όπως προκύπτει από τον παρακάτω πίνακα:
Σε ό,τι αφορά το νέο τονάζ που θα προστεθεί στον στόλο, το Q1 σημειώθηκαν μόλις 23 παραγγελίες έναντι 70 το Q1 2020 και 65 το Q1 2019.
Οι διαλύσεις, από την άλλη, παρουσιάστηκαν οριακά αυξημένες και συγκεκριμένα άγγιξαν τις 41.
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται, τέλος, στο report της VesselsValue, από τον Μάρτιο του 2020 έως τον Μάρτιο του 2021 τα τονομίλια για τα Capesizes καταγράφουν αύξηση 13,1%, ενώ η αντίστοιχη αύξηση για τον στόλο είναι της τάξης του 3,8%, τάση η οποία ευνοεί τους ναύλους.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ