
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης «#AHOY2050», που εκπονήθηκε από τη MAN Energy Solutions και το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (ISI), η απαγόρευση της χρήσης ορυκτών καυσίμων από τη διεθνή ναυτιλία ίσως να αποτελέσει απαραίτητο μέτρο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών που έχουν τεθεί για το 2050.
Για τους σκοπούς της μελέτης, το Fraunhofer Institute συγκέντρωσε τις απόψεις 40 ειδικών από όλους τους τομείς του ναυτιλιακού κλάδου, αλλά και από τους χώρους της πολιτικής και των επιστημών. Στο πλαίσιο αυτής, η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρείται μέρος ενός παγκόσμιου οικοσυστήματος, το οποίο είναι ευαίσθητο στις συνολικές κοινωνικές και οικονομικές αποφάσεις. Η μελέτη ξεκινά με την κοινωνική συνειδητοποίηση του προβλήματος και της σημασίας της προστασίας του κλίματος και επεκτείνεται στην ανάλυση των τιμών των βασικών αγαθών, της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της πανδημίας Covid-19, παράγοντες που επηρεάζουν μεταξύ άλλων και την παγκόσμια ναυτιλία. Ο Dr Uwe Lauber, CEO της MAN Energy Solutions, ανέφερε σχετικά: «Οι συγκεκριμένες αλληλεξαρτήσεις θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου».
Η μελέτη περιγράφει τέσσερα σενάρια, τα οποία διερευνούν τους τρόπους επίτευξης των κλιματικών στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας έως το 2050, σε δύο από τα οποία οι στόχοι επιτυγχάνονται, ενώ στα άλλα δύο οι προσπάθειες αποτυγχάνουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η αγορά του βωξίτη βρίσκεται αναντίρρητα σε «καλό φεγγάρι», με τη Γουινέα να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο σε αυτό. Όπως μάλιστα αναφέρει δημοσίευμα του Reuters,…
To πρώτο της φορτίο αργού πετρελαίου στη Συρία απέστειλε η Σαουδική Αραβία, συμβάλλοντας στη ‒μετά τον πόλεμο‒ ανάκαμψή της. Σύμφωνα με δεδομένα της MarineTrafffic,…
Η Pacific Basin Shipping προχώρησε σε στρατηγικές κινήσεις ένεκα των αμερικανικών λιμενικών τελών, που έχουν προκαλέσει αναταράξεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία. «Έχουμε λάβει προληπτικά μέτρα…
Νέες απώλειες κατέγραψαν πρόσφατα οι ναύλοι των VLGCs, σε αντίθεση με εκείνους των LPG carriers μικρότερης μεταφορικής ικανότητας, που παρέμειναν σταθεροί. Ειδικότερα, σύμφωνα με…
Κίνα και Ρωσία σκοπεύουν να αυξήσουν τη μεταξύ τους εμπορευματική κίνηση από το Βόρεια Πέρασμα σε 20 εκατ. τόνους έως το 2030, δήλωσε πρόσφατα…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας είχε στρέψει το ενδιαφέρον του στη χθεσινή συνεδρίαση της MEPC το Λονδίνο, όπου τα κράτη-μέλη του IMO συνεδρίαζαν για…
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ