
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης «#AHOY2050», που εκπονήθηκε από τη MAN Energy Solutions και το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (ISI), η απαγόρευση της χρήσης ορυκτών καυσίμων από τη διεθνή ναυτιλία ίσως να αποτελέσει απαραίτητο μέτρο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών που έχουν τεθεί για το 2050.
Για τους σκοπούς της μελέτης, το Fraunhofer Institute συγκέντρωσε τις απόψεις 40 ειδικών από όλους τους τομείς του ναυτιλιακού κλάδου, αλλά και από τους χώρους της πολιτικής και των επιστημών. Στο πλαίσιο αυτής, η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρείται μέρος ενός παγκόσμιου οικοσυστήματος, το οποίο είναι ευαίσθητο στις συνολικές κοινωνικές και οικονομικές αποφάσεις. Η μελέτη ξεκινά με την κοινωνική συνειδητοποίηση του προβλήματος και της σημασίας της προστασίας του κλίματος και επεκτείνεται στην ανάλυση των τιμών των βασικών αγαθών, της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της πανδημίας Covid-19, παράγοντες που επηρεάζουν μεταξύ άλλων και την παγκόσμια ναυτιλία. Ο Dr Uwe Lauber, CEO της MAN Energy Solutions, ανέφερε σχετικά: «Οι συγκεκριμένες αλληλεξαρτήσεις θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου».
Η μελέτη περιγράφει τέσσερα σενάρια, τα οποία διερευνούν τους τρόπους επίτευξης των κλιματικών στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας έως το 2050, σε δύο από τα οποία οι στόχοι επιτυγχάνονται, ενώ στα άλλα δύο οι προσπάθειες αποτυγχάνουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), Arsenio Dominguez, παρουσία του Έλληνα Πρέσβη στο Ηνωμένο Βασίλειο, Γιάννη Τσαούση, πραγματοποίησε στο Λονδίνο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ