
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της πρόσφατης μελέτης «#AHOY2050», που εκπονήθηκε από τη MAN Energy Solutions και το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research (ISI), η απαγόρευση της χρήσης ορυκτών καυσίμων από τη διεθνή ναυτιλία ίσως να αποτελέσει απαραίτητο μέτρο στο δεύτερο μισό της δεκαετίας που διανύουμε, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μείωσης των εκπομπών που έχουν τεθεί για το 2050.
Για τους σκοπούς της μελέτης, το Fraunhofer Institute συγκέντρωσε τις απόψεις 40 ειδικών από όλους τους τομείς του ναυτιλιακού κλάδου, αλλά και από τους χώρους της πολιτικής και των επιστημών. Στο πλαίσιο αυτής, η ναυτιλιακή βιομηχανία θεωρείται μέρος ενός παγκόσμιου οικοσυστήματος, το οποίο είναι ευαίσθητο στις συνολικές κοινωνικές και οικονομικές αποφάσεις. Η μελέτη ξεκινά με την κοινωνική συνειδητοποίηση του προβλήματος και της σημασίας της προστασίας του κλίματος και επεκτείνεται στην ανάλυση των τιμών των βασικών αγαθών, της παγκόσμιας οικονομικής ανάπτυξης αλλά και της πανδημίας Covid-19, παράγοντες που επηρεάζουν μεταξύ άλλων και την παγκόσμια ναυτιλία. Ο Dr Uwe Lauber, CEO της MAN Energy Solutions, ανέφερε σχετικά: «Οι συγκεκριμένες αλληλεξαρτήσεις θα καθορίσουν σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο με τον οποίο θα πραγματοποιηθεί η ενεργειακή μετάβαση του ναυτιλιακού κλάδου».
Η μελέτη περιγράφει τέσσερα σενάρια, τα οποία διερευνούν τους τρόπους επίτευξης των κλιματικών στόχων της ναυτιλιακής βιομηχανίας έως το 2050, σε δύο από τα οποία οι στόχοι επιτυγχάνονται, ενώ στα άλλα δύο οι προσπάθειες αποτυγχάνουν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το LNG παραμένει η κύρια επιλογή ναυτιλιακού καυσίμου στις παραγγελίες containerships. Ειδικότερα, όπως αναφέρει σε πρόσφατη ανάρτησή της η Alphaliner, το orderbook των containerships…
Εκπαιδευτικό ιστιοφόρο σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού του Μεξικού προσέκρουσε πάνω στη γέφυρα του Μπρούκλιν στη Νέα Υόρκη χθες βράδυ (τοπική ώρα), με αποτέλεσμα 2…
Τα «βαφτίσια» ενός ακόμα containership-μεγαθηρίου γιόρτασε πρόσφατα ο γερμανικός κολοσσός των τακτικών γραμμών Hapag-Lloyd. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την Πέμπτη…
Σε έντονα ανοδική πορεία έχει εισέλθει η ναυλαγορά των gas carriers, με τα Very Large Gas Carriers να πρωταγωνιστούν. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση…
Η κατασκευή καινοτόμων πλοίων που θα διαμορφώσουν τον παγκόσμιο στόλο μελλοντικά βαίνει με ταχύτατους ρυθμούς. Ειδικότερα, σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Στη μεταφορά ξηρών φορτίων σε μικρές αποστάσεις επενδύει η εταιρεία JR Shipping, προχωρώντας σε παραγγελία για ιδιαίτερα καινοτόμα πλοία. Ειδικότερα, η εταιρεία τοποθέτησε παραγγελία…
Οι εταιρείες V.Group και International Seaways ενώνουν τις δυνάμεις τους σε μια σημαντική πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενίσχυση της παρουσίας των γυναικών στη ναυτιλία.…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου προχώρησε πρόσφατα η εισηγμένη στον Nasdaq Star Bulk. Πιο συγκεκριμένα, τα καθαρά κέρδη της εταιρείας διαμορφώθηκαν σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ