
Το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ δεν ήταν, σύμφωνα με την BIMCO, το μοναδικό αξιοσημείωτο γεγονός για τον κλάδο των containerships τον Μάρτιο, καθώς πλοιοκτήτες και διαχειριστές επέδειξαν έντονο ενδιαφέρον για παραγγελίες Ultra Large Containerships.
Πιο συγκεκριμένα, τον Μάρτιο υπήρξαν παραγγελίες για την κατασκευή 45 Ultra Large Containerships (15.000 ΤΕUs+), σπάζοντας μηνιαία ρεκόρ. Tην ίδια ώρα, οι παραγγελίες για μικρότερα containerships άγγιξαν τις 27 τον περασμένο Μάρτιο, με το συνολικό capacity των παραγγελιών να ανέρχεται στα 866.060 TEUs. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος αυτό, αξίζει να τονιστεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 παραγγέλθηκαν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 995.000 TEUs, σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO. Ήδη ο αντίστοιχος αριθμός το α΄ τρίμηνο του έτους είναι 1.398.000 TEUs, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έξι ετών.
Μέχρι στιγμής το 2021 μόλις τέσσερις από τις 81 παραγγελίες containerships με ελάχιστη μεταφορική ικανότητα 11.800 ΤΕUs αφορούσε πλοία με capacity άνω των 15.500 TEUs.
«Το μέγεθος-μαμούθ των containerships αυτών τέθηκε υπό αμφισβήτηση κατά τις έξι ημέρες του κλεισίματος της Διώρυγας του Σουέζ, το οποίο κατά πολλούς ήταν απόρροια του γεγονότος ότι τα πλοία γίνονται όλο και μεγαλύτερα, θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία της αλυσίδας εφοδιασμού, τη ναυσιπλοΐα και την ασφάλεια», σχολιάζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ