
Το κλείσιμο της Διώρυγας του Σουέζ δεν ήταν, σύμφωνα με την BIMCO, το μοναδικό αξιοσημείωτο γεγονός για τον κλάδο των containerships τον Μάρτιο, καθώς πλοιοκτήτες και διαχειριστές επέδειξαν έντονο ενδιαφέρον για παραγγελίες Ultra Large Containerships.
Πιο συγκεκριμένα, τον Μάρτιο υπήρξαν παραγγελίες για την κατασκευή 45 Ultra Large Containerships (15.000 ΤΕUs+), σπάζοντας μηνιαία ρεκόρ. Tην ίδια ώρα, οι παραγγελίες για μικρότερα containerships άγγιξαν τις 27 τον περασμένο Μάρτιο, με το συνολικό capacity των παραγγελιών να ανέρχεται στα 866.060 TEUs. Για να αντιληφθεί κανείς το μέγεθος αυτό, αξίζει να τονιστεί ότι καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020 παραγγέλθηκαν πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής μεταφορικής ικανότητας 995.000 TEUs, σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO. Ήδη ο αντίστοιχος αριθμός το α΄ τρίμηνο του έτους είναι 1.398.000 TEUs, αγγίζοντας τα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων έξι ετών.
Μέχρι στιγμής το 2021 μόλις τέσσερις από τις 81 παραγγελίες containerships με ελάχιστη μεταφορική ικανότητα 11.800 ΤΕUs αφορούσε πλοία με capacity άνω των 15.500 TEUs.
«Το μέγεθος-μαμούθ των containerships αυτών τέθηκε υπό αμφισβήτηση κατά τις έξι ημέρες του κλεισίματος της Διώρυγας του Σουέζ, το οποίο κατά πολλούς ήταν απόρροια του γεγονότος ότι τα πλοία γίνονται όλο και μεγαλύτερα, θέτοντας σε κίνδυνο την αξιοπιστία της αλυσίδας εφοδιασμού, τη ναυσιπλοΐα και την ασφάλεια», σχολιάζει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Στρατηγικές αμερικανικές επενδύσεις σε ελληνικά λιμάνια και ναυπηγεία δρομολογούνται, μέσα από τις επαφές της Αθήνας με την Ουάσινγκτον, όπως προανήγγειλε ο Υπουργός Ναυτιλίας και…

H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Η Saronic Ferries, μία εταιρεία με ισχυρή και εδραιωμένη παρουσία στον Σαρονικό Κόλπο επί δεκαετίες, καλωσορίζει το νεότερο απόκτημα του στόλου της, το πορθμείο…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ