
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Τουρισμού και Υποδομών της Ιταλίας, όπως μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο euronews, ανακοινώθηκε πως τα κρουαζιερόπλοια με προορισμό τη Βενετία δεν θα μπορούν πλέον να διέρχονται και να δένουν στο κέντρο της πόλης.
Τα μεγάλα επιβατηγά πλοία από εδώ και στο εξής θα πρέπει να δένουν στο βιομηχανικό λιμάνι της πόλης στη Μarghera, μακριά από το ιστορικό κέντρο. Την περασμένη χρονιά, η διυπουργική επιτροπή που είχε συσταθεί είχε αποφασίσει ότι τα κρουαζιερόπλοια θα μπορούσαν να διέλθουν από τη Βενετία προκειμένου να δέσουν εκτός της λιμνοθάλασσας. Ωστόσο, με τη νέα αυτή προσωρινή απόφαση, τα κρουαζιερόπλοια δεν θα μπορούν πλέον να προσεγγίσουν την εμβληματική πλατεία του Αγίου Μάρκου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η Βενετία, πριν από την πανδημία του Covid-19, αποτελούσε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως, με εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας να συρρέουν κάθε χρόνο στην πόλη της Βενετίας, που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Ωστόσο, μετά το ατύχημα με το κρουαζιερόπλοιο «MSC Opera» το 2019, το οποίο συγκρούστηκε με τουριστικό πλοίο στο κεντρικό κανάλι της Giudecca, πυροδοτήθηκε και πάλι η συζήτηση σχετικά με το εάν πρέπει να επιτρέπονται μεγάλα πλοία στα κανάλια της Βενετίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εν λόγω απόφαση ελήφθη, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι υπουργοί, προκειμένου να προστατευτεί η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά όχι μόνο της Ιταλίας, αλλά και ολόκληρου του κόσμου.
Παράλληλα, οι τέσσερις υπουργοί απηύθυναν κάλεσμα προκειμένου να κατατεθούν ιδέες για τη δημιουργία ενός καινούργιου εξωτερικού τερματικού για τα κρουαζιερόπλοια, ούτως ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα της διέλευσης των μεγάλων πλοίων στη Βενετία.
Τέλος, από την περσινή καλοκαιρινή περίοδο, λόγω των ήδη υφιστάμενων περιορισμών, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, οι MSC Cruises και Costa Crociere, επέλεξαν να αποκλείσουν από τα δρομολόγιά τους τη Βενετία, προτιμώντας αντ’ αυτής τη Γένοβα και την Τεργέστη αντίστοιχα.
Φωτό: Sarah Lötscher/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Εκ νέου σήμα κινδύνου εξέπεμψε η UK Maritime Trade Operations (UKMTO) στα ανοικτά της Σομαλίας, λίγες μόνο 24ωρα μετά το ρεσάλτο Σομαλών πειρατών σε ελληνόκτητο…

Εκρήξεις ακούστηκαν σήμερα το πρωί κοντά στην πρωτεύουσα του Σουδάν, το Χαρτούμ, που ελέγχεται από τον στρατό, δήλωσαν αυτόπτες μάρτυρες μία ημέρα αφού οι…

Once again, the LALIZAS Force travelled from all over the world to gather on the island of Aegina for the LALIZAS Branches Synergy Summit,…

To support its customers in the transition from conventional to alternative fuels and to further strengthen the qualification and preparation of the crew supplied…

Η CMA D. ARGOUDELIS & CO S.A., κορυφαία εταιρεία στον τομέα της ναυτιλιακής, βιομηχανικής και ενεργειακής αυτοματοποίησης, έχει την τιμή να ανακοινώσει ότι αποτελεί…

Μείωση 13,6% σημείωσε το έλλειμμα στο εμπορικό ισοζύγιο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, λόγω της αύξησης της αξίας των εξαγωγών και της μείωσης εκείνης…

Η προσωρινή αναστολή των αμοιβαίων λιμενικών τελών μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας φαίνεται πως απέτρεψε σοβαρές αναταράξεις στο θαλάσσιο εμπόριο του Ειρηνικού, προσφέροντας παράλληλα προσωρινή «ανάσα» σε…

Η Ελλάδα είναι σήμερα το σημείο εισόδου για το αμερικανικό Υγροποιημένο Φυσικό Αέριο και πιθανώς και για εγχώριους ενεργειακούς πόρους προς την Ευρώπη, τόνισε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ