
Σε κοινή συνέντευξη Τύπου των Υπουργείων Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, Τουρισμού και Υποδομών της Ιταλίας, όπως μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο euronews, ανακοινώθηκε πως τα κρουαζιερόπλοια με προορισμό τη Βενετία δεν θα μπορούν πλέον να διέρχονται και να δένουν στο κέντρο της πόλης.
Τα μεγάλα επιβατηγά πλοία από εδώ και στο εξής θα πρέπει να δένουν στο βιομηχανικό λιμάνι της πόλης στη Μarghera, μακριά από το ιστορικό κέντρο. Την περασμένη χρονιά, η διυπουργική επιτροπή που είχε συσταθεί είχε αποφασίσει ότι τα κρουαζιερόπλοια θα μπορούσαν να διέλθουν από τη Βενετία προκειμένου να δέσουν εκτός της λιμνοθάλασσας. Ωστόσο, με τη νέα αυτή προσωρινή απόφαση, τα κρουαζιερόπλοια δεν θα μπορούν πλέον να προσεγγίσουν την εμβληματική πλατεία του Αγίου Μάρκου.
Αξίζει να επισημανθεί ότι η Βενετία, πριν από την πανδημία του Covid-19, αποτελούσε έναν από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς κρουαζιέρας παγκοσμίως, με εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιέρας να συρρέουν κάθε χρόνο στην πόλη της Βενετίας, που αποτελεί Μνημείο Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Ωστόσο, μετά το ατύχημα με το κρουαζιερόπλοιο «MSC Opera» το 2019, το οποίο συγκρούστηκε με τουριστικό πλοίο στο κεντρικό κανάλι της Giudecca, πυροδοτήθηκε και πάλι η συζήτηση σχετικά με το εάν πρέπει να επιτρέπονται μεγάλα πλοία στα κανάλια της Βενετίας.
Σε αυτό το πλαίσιο, η εν λόγω απόφαση ελήφθη, σύμφωνα με τα όσα υποστηρίζουν οι υπουργοί, προκειμένου να προστατευτεί η ιστορική και πολιτιστική κληρονομιά όχι μόνο της Ιταλίας, αλλά και ολόκληρου του κόσμου.
Παράλληλα, οι τέσσερις υπουργοί απηύθυναν κάλεσμα προκειμένου να κατατεθούν ιδέες για τη δημιουργία ενός καινούργιου εξωτερικού τερματικού για τα κρουαζιερόπλοια, ούτως ώστε να δοθεί οριστική λύση στο πρόβλημα της διέλευσης των μεγάλων πλοίων στη Βενετία.
Τέλος, από την περσινή καλοκαιρινή περίοδο, λόγω των ήδη υφιστάμενων περιορισμών, δύο από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας, οι MSC Cruises και Costa Crociere, επέλεξαν να αποκλείσουν από τα δρομολόγιά τους τη Βενετία, προτιμώντας αντ’ αυτής τη Γένοβα και την Τεργέστη αντίστοιχα.
Φωτό: Sarah Lötscher/ Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ