
Τη θέσπιση ενός πρόσθετου πακέτου στοχευμένων μέτρων, σε βιώσιμες επιχειρήσεις που έχουν πληγεί από την πανδημία, ζήτησε το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς , από τον
υπουργό Οικονομικών κ. Χρήστο Σταϊκούρα και τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, οι οποίοι συμμετείχαν στο πρόσφατο Διοικητικό Συμβούλιο του Ε.Β.Ε.Π.
Οι δύο υπουργοί ανέλυσαν τα μέτρα που έχουν ήδη ληφθεί για την ενίσχυση εργαζομένων και επιχειρήσεων, ενώ τόνισαν ότι σύντομα θα υπάρξει και ένα νέο πακέτο μέτρων στήριξης για τις
επιχειρήσεις. Ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο υπουργός Οικονομικών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας, επεσήμανε ότι «για το 2021 είχαμε προϋπολογίσει μέτρα ενίσχυσης εργαζομένων και επιχειρήσεων ύψους 7,5 δισ. ευρώ και ήδη τα μέτρα υπερβαίνουν τα 11,6 δισ. Ευρώ , ενώ το σύνολο των μέτρων που έχουν ληφθεί ανέρχονται μέχρι στιγμής στα 35,6 δισ. ευρώ».
Στα μέτρα, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι επιστρεπτέες προκαταβολές, οι αποζημιώσεις ειδικού σκοπού, οι αναστολές φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, η μείωση ενοικίων, η
αναστολή πληρωμής αξιογράφων και πολλά ακόμη. Ο κ. Χρήστος Σταϊκούρας, αφού παρουσίασε τους βασικούς άξονες της πολιτικής στήριξης της αγοράς, σημείωσε ότι ακολουθείται μια
ισορροπημένη δημοσιονομική πολιτική προκειμένου να μην εκτροχιαστεί η οικονομική πολιτική. Η στόχευση, είπε, παραμένει στη στήριξη των επιχειρήσεων που πλήττονται και ανέλυσε τη
σημερινή κατάσταση της ελληνικής οικονομίας, ενώ επισήμανε τη σημασία της αξιοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης. Επίσης επισήμανε ότι οι αποκρατικοποιήσεις θα συνεχιστούν για να αναφερθεί στα λιμάνια όπου ήδη έχουν δρομολογηθεί οι διαδικασίες για ιδιωτικοποίησή τους . Για το θέμα του νέου διαγωνισμού των ναυπηγείων Σκαραμαγκά είπε ότι έχουν ήδη ξεπεραστεί
πολλές δυσκολίες και θα υπάρξουν εξελίξεις εντός του Απριλίου.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, τόνισε ότι «σε εξέλιξη βρίσκονται οι αποκρατικοποιήσεις των λιμένων
Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας, αποκάλυψε ότι έρχεται η αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου για το yachting, ενώ αναφέρθηκε στα τρία νέα χρηματοδοτικά προγράμματα
του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Ο κ. Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε την αναγκαιότητα εκσυγχρονισμού του ακτοπλοϊκού στόλου και την προσπάθεια, που είναι σε
εξέλιξη, για άντληση κεφαλαίων από χρηματοδοτικά εργαλεία της Ε.Ε., αναφέροντας την μέχρι σήμερα χρηματοδοτική στήριξη του τομέα μέσα από δράσεις του υπουργείου. Αναφορά έκανε
επίσης και στο θέμα των ναυπηγοεπισκευών, στο PCS, αλλά και στις ενέργειες που γίνονται για την ψηφιοποίηση του υπουργείου, ενώ επισήμανε την καλή συνεργασία του υπουργείου με το
Ε.Β.Ε.Π. και το ρόλο του Επιμελητηρίου. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο υπουργός και στο θέμα του yachting και της κρουαζιέρας καθώς και στις ρυθμίσεις που γίνονται ενόψει του ανοίγματος των
θαλάσσιου τουρισμού. Ειδικότερα, σε ότι αφορά το Πρόγραμμα Χρηματοδότησης Νησιωτικής Επιχειρηματικότητας θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα και θα
αφορά στη στήριξη μικρών νησιωτικών επιχειρήσεων μέσω μικρο-πιστώσεων για να αντιμετωπισθούν κρίσιμα λειτουργικά έξοδα για τα οποία η στήριξη του κράτους είναι αναγκαία
ώστε να μειωθεί το λειτουργικό κόστος. Τέλος, έκανε αναφορά στον τομέα της κυκλικής θαλάσσιας οικονομίας και ιδίως στον τομέα της Γαλάζιας Ανάπτυξης.
Το Δ.Σ. έκλεισε με την τοποθέτησή του ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος επισήμανε ότι «όσο διαρκεί η πανδημία είναι αναγκαία η περαιτέρω στήριξη των βιώσιμων
επιχειρήσεων, προκειμένου να γίνει ομαλά η επανεκκίνηση της αγοράς». Παράλληλα έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου, τονίζοντας ότι, «σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ευρωβαρόμετρου, 2 στις 3 μικρομεσαίες επιχειρήσεις έχουν πληγεί από την πανδημία, ενώ 1 στις 5 δεν θα μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν. Σε ό,τι αφορά το λιμάνι του Πειραιά, ανέφερε ότι ήταν το 4ο πιο πολυσύχναστο λιμάνι στην Ευρώπη και το 1ο στην Μεσόγειο, παρά την ετήσια μείωση του 3,8% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Τέλος ενημέρωσε για τις ενέργειες του Επιμελητηρίου στο πλαίσιο της επετείου των 200 χρόνων, με πρωτοβουλίες για ανάδειξη της συμβολής του εμπορίου και της ναυτιλίας στον, ανεκτίμητης αξίας, αγώνα του 1821.
Πηγή: Ε.Β.Ε.Π.
Φωτό: Παντελής Σαΐτας/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ