
Το Port Economics ανακοίνωσε την κατάταξη των δεκαπέντε μεγαλύτερων λιμένων εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης για το 2020. Μεταξύ αυτών, το λιμάνι του Πειραιά, βάσει της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (5,437 εκατ. TEUs) που κατέγραψε για το 2020, βρίσκεται στην 4η θέση, μετά τα λιμάνια του Ρότερνταμ (14,349 εκατ. TEUs), της Αμβέρσας (12,023 εκατ. TEUs) και του Αμβούργου (8,52 εκατ. TEUs), που παραδοσιακά καταλαμβάνουν την πρώτη τριάδα.
Αν και το λιμάνι του Πειραιά, μετά την έλευση της COSCO, αναρριχήθηκε γρήγορα στον πίνακα κατάταξης των ευρωπαϊκών λιμένων, κατά το 2020, ύστερα από πολλά χρόνια, σημείωσε πτώση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 3,8%, γεγονός που μείωσε τη διαφορά του από το πέμπτο λιμάνι της κατάταξης, τη Βαλένθια (5,415 εκατ. TEUs), μόλις στα 22.000 TEUs.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το Port Economics, στα δεκαπέντε μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια διακινήθηκαν συνολικά κατά το 2020 76,8 εκατ. TEUs, 2,8% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019. Η συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων σημείωσε πτώση στην ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, παρά την ισχυρή ανάκαμψη που καταγράφηκε το β΄ εξάμηνο του έτους, η οποία περιόρισε τις συνολικές απώλειες για το 2020.
Εξαίρεση αποτέλεσαν τα λιμάνια του Βελγίου, Αμβέρσα και Zeebrugge, (16ο λιμάνι στην κατάταξη), που κατέγραψαν αύξηση στη διακίνηση 1,4% και 10,3% αντίστοιχα, καθώς και το μεσογειακό λιμάνι μεταφόρτωσης του Gioia Tauro (3.193 εκατ. TEUs), το οποίο κατέγραψε αύξηση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 27% σε σχέση με το 2019, γεγονός το οποίο ανέβασε το λιμάνι από τη 13η στην 9η θέση της κατάταξης.
Πέραν των προαναφερθέντων, την κατάταξη συμπληρώνουν τα λιμάνια της Αλγεθίρας (6η θέση με 5,1 εκατ. TEUs), της Βρέμης (7η θέση με 4,77 εκατ. TEUs), του Felixstowe (8η θέση με 3,778 εκατ. TEUs), της Βαρκελώνης (10η θέση με 2,958 εκατ. TEUs), της Χάβρης (11η θέση με 2,445 εκατ. TEUs), του Marsaxlokk (12η θέση με 2,44 εκατ. TEUs), της Γένοβα (13η θέση με 2,353 εκατ. TEUs), της Αγίας Πετρούπολης (14η θέση με 2,1 εκατ. TEUs) και του Γκντανσκ (15η θέση με 1,9 εκατ. TEUs).
Φωτό: Γιώργος Χρηστάκης/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ