
Το Port Economics ανακοίνωσε την κατάταξη των δεκαπέντε μεγαλύτερων λιμένων εμπορευματοκιβωτίων της Ευρώπης για το 2020. Μεταξύ αυτών, το λιμάνι του Πειραιά, βάσει της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων (5,437 εκατ. TEUs) που κατέγραψε για το 2020, βρίσκεται στην 4η θέση, μετά τα λιμάνια του Ρότερνταμ (14,349 εκατ. TEUs), της Αμβέρσας (12,023 εκατ. TEUs) και του Αμβούργου (8,52 εκατ. TEUs), που παραδοσιακά καταλαμβάνουν την πρώτη τριάδα.
Αν και το λιμάνι του Πειραιά, μετά την έλευση της COSCO, αναρριχήθηκε γρήγορα στον πίνακα κατάταξης των ευρωπαϊκών λιμένων, κατά το 2020, ύστερα από πολλά χρόνια, σημείωσε πτώση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 3,8%, γεγονός που μείωσε τη διαφορά του από το πέμπτο λιμάνι της κατάταξης, τη Βαλένθια (5,415 εκατ. TEUs), μόλις στα 22.000 TEUs.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το Port Economics, στα δεκαπέντε μεγαλύτερα ευρωπαϊκά λιμάνια διακινήθηκαν συνολικά κατά το 2020 76,8 εκατ. TEUs, 2,8% λιγότερα σε σύγκριση με το 2019. Η συντριπτική πλειοψηφία των λιμένων σημείωσε πτώση στην ετήσια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων, παρά την ισχυρή ανάκαμψη που καταγράφηκε το β΄ εξάμηνο του έτους, η οποία περιόρισε τις συνολικές απώλειες για το 2020.
Εξαίρεση αποτέλεσαν τα λιμάνια του Βελγίου, Αμβέρσα και Zeebrugge, (16ο λιμάνι στην κατάταξη), που κατέγραψαν αύξηση στη διακίνηση 1,4% και 10,3% αντίστοιχα, καθώς και το μεσογειακό λιμάνι μεταφόρτωσης του Gioia Tauro (3.193 εκατ. TEUs), το οποίο κατέγραψε αύξηση στη διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων της τάξης του 27% σε σχέση με το 2019, γεγονός το οποίο ανέβασε το λιμάνι από τη 13η στην 9η θέση της κατάταξης.
Πέραν των προαναφερθέντων, την κατάταξη συμπληρώνουν τα λιμάνια της Αλγεθίρας (6η θέση με 5,1 εκατ. TEUs), της Βρέμης (7η θέση με 4,77 εκατ. TEUs), του Felixstowe (8η θέση με 3,778 εκατ. TEUs), της Βαρκελώνης (10η θέση με 2,958 εκατ. TEUs), της Χάβρης (11η θέση με 2,445 εκατ. TEUs), του Marsaxlokk (12η θέση με 2,44 εκατ. TEUs), της Γένοβα (13η θέση με 2,353 εκατ. TEUs), της Αγίας Πετρούπολης (14η θέση με 2,1 εκατ. TEUs) και του Γκντανσκ (15η θέση με 1,9 εκατ. TEUs).
Φωτό: Γιώργος Χρηστάκης/ ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι κρατικές πετρελαϊκές εταιρείες της Κίνας ανέστειλαν τις αγορές ρωσικού πετρελαίου που μεταφέρεται δια θαλάσσης μετά τις κυρώσεις που επέβαλαν οι Ηνωμένες Πολιτείες στις…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, παρουσιάζει τα οφέλη του εξαιρετικά δυναμικού τομέα της κρουαζιέρας για τις…
Το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών ανακοίνωσε χθες Τετάρτη κυρώσεις στους ρωσικούς ενεργειακούς ομίλους Rosneft και Lukoil, προσάπτοντας στη Μόσχα «έλλειψη σοβαρής δέσμευσης σε μια ειρηνευτική…
Το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ ακύρωσε δεκάδες πτήσεις σήμερα, Πέμπτη 23 Οκτωβρίου, λόγω καταιγίδας που αναμένεται να πλήξει τις ολλανδικές ακτές από το απόγευμα.…
Η Stena RoRo επεκτείνει την εμπιστοσύνη της στα κινεζικά ναυπηγεία με την τοποθέτηση μιας ακόμα παραγγελίας. Ειδικότερα, η σουηδική ναυτιλιακή εταιρεία υπέγραψε επιστολή προθέσεων…
Το RoRo «SEA CARYATIS» γίνεται το πρώτο ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο που νηολογείται υπό τη σημαία του Λουξεμβούργου. Πρόκειται για μια ιστορική νηολόγηση που σηματοδοτεί…
Ο Πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, έχει προκαλέσει πλήθος ανακατατάξεων με τον τρόπο διακυβέρνησής του. Εκτός των άλλων, υπενθυμίζεται ότι έχει δεσμευτεί να εξαλείψει…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης και ανανέωσης του στόλου της CMB.TECH, με την εταιρεία να προχωρά πρόσφατα σε νέες στρατηγικές κινήσεις τόσο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ