
Ο Soren Skou, διευθύνων σύμβουλος της Maersk, της μεγαλύτερης ναυτιλιακής εταιρείας τακτικών γραμμών στον κόσμο, δήλωσε στο BBC ότι οι καταναλωτές θα είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι περισσότερο για τα αγαθά τους, εάν αυτό πρόκειται να συμβάλει στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Όπως υποστηρίζει, για την εταιρεία του το επιπλέον κόστος για τη μετάβαση σε πράσινης μορφής ενέργεια ανέρχεται σε δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά για τον μεμονωμένο καταναλωτή, για το μεμονωμένο προϊόν, το κόστος θα είναι μηδαμινό.
Χαρακτηριστικά, σε ένα εμπορευματοκιβώτιο με αθλητικά υποδήματα από το Βιετνάμ, το επιπλέον κόστος ανά ζεύγος θα ήταν περίπου έξι σεντς. Επομένως, βάσει αυτής της εκτίμησης, θεωρεί ότι τέτοιες αυξήσεις δεν θα επηρεάσουν πραγματικά τις καταναλωτικές συνήθειες των αγοραστών.
Όπως υποστηρίζει, φιλοδοξία της εταιρείας του είναι η «απεξάρτηση» των παγκόσμιων εφοδιαστικών αλυσίδων από τον άνθρακα. Επί του παρόντος, η εταιρεία ξοδεύει $4 δισ. τον χρόνο σε καύσιμα, ωστόσο για τη μετάβαση σε καθαρότερες μορφές ενέργειας θα πρέπει να ξοδέψει το διπλάσιο ποσό. Η κάλυψη αυτού του επιπλέον κόστους θα σήμαινε ότι οι ναύλοι που χρεώνει τους πελάτες της η Maersk θα έπρεπε να αυξηθούν κατά 20%.
Κατά το 2020, οι ναύλοι αυξήθηκαν σημαντικά εν μέσω προβλημάτων που συνδέονται με την πανδημία του κορονοϊού. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα κέρδη της Maersk να αυξηθούν κατά 44%, ξεπερνώντας τα $8,2 δισ., με την πλειονότητα εξ αυτών να προέρχεται από τη μεταφορά εμπορευμάτων μέσω θαλάσσης. Παρά τη σημαντική αύξηση της κερδοφορίας, ωστόσο, κατά τον διευθύνοντα σύμβουλο της Maersk, τα κέρδη αυτά ήδη επενδύονται για τη μείωση των ρύπων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ