
Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, λειτουργούσε αδιαλείπτως κατά τη διάρκεια του 2020, παρά την πανδημία, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως αξιόπιστου εταίρου στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, ο συνολικός όγκος διακινηθέντων φορτίων το 2020 ανήλθε σε 436,8 εκατ. τόνους. Ως εκ τούτου, το Ρότερνταμ εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη με διαφορά. Ειδικότερα, στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου, η συνολική διακίνηση μειώθηκε κατά 9,1%.
Ωστόσο, κατά το β΄ εξάμηνο, η πτώση ήταν 4,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Κατά συνέπεια, η μείωση για το 2020 συνολικά περιορίστηκε στο 6,9% σε σύγκριση με το 2019.
Οι αλλαγές στον όγκο διακίνησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, οφείλονται εν πολλοίς στην ύφεση που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Μειώσεις στον όγκο των διακινηθέντων φορτίων άνω του μέσου όρου καταγράφηκαν στη διακίνηση σιδηρομεταλλευμάτων (-24,5%), άνθρακα (-22,8%), αργού πετρελαίου (-10,2%) και προϊόντων ορυκτέλαιου (-11,9%). Η μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ήταν περιορισμένη (-1,2% σε τόνους, -3,2% σε TEUs), ενώ αύξηση σημειώθηκε στη διακίνηση αγροτικών/γαλακτοκομικών προϊόντων (+4,8%) και βιομάζας (+108,3%).
Παρά τη συνολική πτώση στη διακίνηση εμπορευμάτων, τα οικονομικά αποτελέσματα της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ ήταν καλύτερα από αυτά του 2019, κυρίως λόγω των εφάπαξ εσόδων και της εξοικονόμησης κόστους. Ειδικότερα, το ΕΒΙΤDA ανήλθε σε 477,5 εκατ. ευρώ, αυξημένο 10,1% σε σχέση με το 2019 (433,4 εκατ. ευρώ), ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 351,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας και αυτά αύξηση 47,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (238,9 εκατ. ευρώ).
Ως εκ τούτου, το ισχυρό λειτουργικό αποτέλεσμα του 2020 επιτρέπει στη Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ να συνεχίσει τη φιλόδοξη επενδυτική ατζέντα για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την ενεργειακή μετάβαση και την ψηφιοποίηση του λιμένα τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Θα περίμενε κανείς ότι οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας, τόσο από τις ΗΠΑ όσο και από την ΕΕ, θα αποτελούσαν ανασταλτικό παράγοντα για το…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ