
 
															Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, το Ρότερνταμ, λειτουργούσε αδιαλείπτως κατά τη διάρκεια του 2020, παρά την πανδημία, επιβεβαιώνοντας τον ρόλο του ως αξιόπιστου εταίρου στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ, ο συνολικός όγκος διακινηθέντων φορτίων το 2020 ανήλθε σε 436,8 εκατ. τόνους. Ως εκ τούτου, το Ρότερνταμ εξακολουθεί να είναι το μεγαλύτερο λιμάνι στην Ευρώπη με διαφορά. Ειδικότερα, στη διάρκεια του α΄ εξαμήνου, η συνολική διακίνηση μειώθηκε κατά 9,1%.
Ωστόσο, κατά το β΄ εξάμηνο, η πτώση ήταν 4,6% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Κατά συνέπεια, η μείωση για το 2020 συνολικά περιορίστηκε στο 6,9% σε σύγκριση με το 2019.
Οι αλλαγές στον όγκο διακίνησης, σύμφωνα με την ανακοίνωση, οφείλονται εν πολλοίς στην ύφεση που προκάλεσε η πανδημία του κορονοϊού. Μειώσεις στον όγκο των διακινηθέντων φορτίων άνω του μέσου όρου καταγράφηκαν στη διακίνηση σιδηρομεταλλευμάτων (-24,5%), άνθρακα (-22,8%), αργού πετρελαίου (-10,2%) και προϊόντων ορυκτέλαιου (-11,9%). Η μείωση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων ήταν περιορισμένη (-1,2% σε τόνους, -3,2% σε TEUs), ενώ αύξηση σημειώθηκε στη διακίνηση αγροτικών/γαλακτοκομικών προϊόντων (+4,8%) και βιομάζας (+108,3%).
Παρά τη συνολική πτώση στη διακίνηση εμπορευμάτων, τα οικονομικά αποτελέσματα της Λιμενικής Αρχής του Ρότερνταμ ήταν καλύτερα από αυτά του 2019, κυρίως λόγω των εφάπαξ εσόδων και της εξοικονόμησης κόστους. Ειδικότερα, το ΕΒΙΤDA ανήλθε σε 477,5 εκατ. ευρώ, αυξημένο 10,1% σε σχέση με το 2019 (433,4 εκατ. ευρώ), ενώ τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 351,7 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας και αυτά αύξηση 47,2% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (238,9 εκατ. ευρώ).
Ως εκ τούτου, το ισχυρό λειτουργικό αποτέλεσμα του 2020 επιτρέπει στη Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ να συνεχίσει τη φιλόδοξη επενδυτική ατζέντα για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, την ενεργειακή μετάβαση και την ψηφιοποίηση του λιμένα τα επόμενα χρόνια.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Tην είσοδό του στην αγορά των VLCCs με την παραγγελία δύο τέτοιων πλοίων στα ναυπηγεία Hengli επιβεβαίωσε στα Ναυτικά Χρονικά ο Όμιλος Alimia, συμφερόντων…

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε εκδήλωση της «Πρωτοβουλίας 21», στις 20 Οκτωβρίου 2025 στο Μέγαρο Μουσικής, όπου έγινε απολογισμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν κατά τη…

Με αριθμό μελών-ρεκόρ, αυξημένο παγκόσμιο αποτύπωμα και ανανεωμένη εστίαση στις μελλοντικές προτεραιότητες του κλάδου, η INTERCARGO γιορτάζει φέτος τα 45 έτη από την ίδρυσή…

Με τη σημασία των κρίσιμων μετάλλων για την παγκόσμια οικονομία να αυξάνεται ραγδαία, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και οι ΗΠΑ ενώνουν τις δυνάμεις τους…

Πρόσφατα, το bulk carrier ονόματι «MV Veracity» παραδόθηκε στη Sea Pioneer από το ναυπηγείο Oshima Shipbuilding Co. της Ιαπωνίας. Τόσο η παράδοση του πλοίου,…

Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά εκκίνησε μια διαδικασία διαβούλευσης με εκπροσώπους της ναυτιλιακής βιομηχανίας για τον εντοπισμό πιθανών εταίρων που ενδιαφέρονται να αναπτύξουν…

Τον Σεπτέμβριο του 2025 διενεργήθηκαν ανά τον κόσμο συνολικά 6.777 επιθεωρήσεις κράτους λιμένα, οι οποίες οδήγησαν σε 178 κρατήσεις, με 20.209 καταγεγραμμένες ελλείψεις και…

Υπό το πρίσμα των πρόσφατων εξελίξεων γύρω από το NZF, οργανισμοί της ναυτιλίας επιβεβαίωσαν εκ νέου την υποστήριξή τους προς τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ