
Toν σημαντικό ρόλο που θα διαδραματίσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία για την επιτυχία της νέας στρατηγικής της ΕΕ σε θέματα διεθνούς εμπορίου υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η ECSA.
Με την έναρξη του Trade Policy Review της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, η ΕΕ θέτει νέους στόχους για έναν πιο ενεργό ρόλο σε παγκόσμια κλίμακα.
«Η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 76% του εξωτερικού εμπορίου της EE και ως εκ τούτου η αξία της για την ευρωπαϊκή οικονομία δεν μπορεί να υποτιμηθεί», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA, και προσθέτει: «Η ναυτιλία χρειάζεται το παγκόσμιο εμπόριο και το παγκόσμιο εμπόριο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τη ναυτιλία».
Είναι δεδομένο ότι, παρά τον δριμύ αντίκτυπο της πανδημίας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η ναυτιλία κατάφερε να λειτουργεί απρόσκοπτα και να συμβάλλει στη συνεχή ροή αγαθών ανά τον κόσμο.
«Οι πλοιοκτήτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση ελέγχουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ. Με την ευρωπαϊκή ναυτιλία να είναι τόσο σημαντική για την επιτυχία της νέας εμπορικής στρατηγικής, η ΕCSA προσβλέπει στο να συνεργαστεί με νομοθέτες για την εφαρμογή της στρατηγικής ενόψει της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τομέα και, τελικά, της οικονομικής ανάκαμψης της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Dorsman.
Στην ανακοίνωσή της η ECSA σημειώνει ότι υποστηρίζει την προτεραιότητα της στρατηγικής αυτής, που είναι η αναμόρφωση του ΠΟΕ, προκειμένου αυτός να παραμείνει το κύριο forum επίλυσης διαφορών και περαιτέρω απελευθέρωσης του εμπορίου. Την ίδια ώρα, η ECSA ενθαρρύνει τα μέλη του ΠΟΕ να συνεχίσουν τις πολυμερείς διαπραγματεύσεις για τις θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες και συμπληρώνει ότι η ναυτιλία θα πρέπει να εκτελεί διάφορες υπηρεσίες χωρίς τοπικούς περιορισμούς και διακρίσεις.
H ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία αναγνωρίζει, τέλος, τις φιλοδοξίες της ΕΕ να συμβάλει στη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω των εμπορικών πολιτικών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
33% ετήσια αύξηση στα περιστατικά εγκατάλειψης πλοίων δείχνουν τα στοιχεία της International Transport Workers’ Federation (ITF). Αναλυτικότερα, μέχρι τον Μάιο του τρέχοντος έτους, είχαν…
Η DryDel Shipping ανακοίνωσε την Παρασκευή 30 Μαΐου την επιτυχή ονοματοδοσία και παραλαβή του δεύτερου νεότευκτου για το τρέχον έτος. Ειδικότερα, πρόκειται για το…
Παραγγελίες για την κατασκευή 600 πλοίων έχουν τοποθετηθεί εντός του 2025. Ωστόσο, οι περισσότερες από αυτές (320) αφορούν πλοία άλλων τύπων και όχι bulk…
Η πρόοδος στην τεχνολογία καύσης της αμμωνίας αναβαθμίστηκε στον τετράχρονο κινητήρα Wärtsilä 25. Μετά την επίσημη παρουσίασή του τον Νοέμβριο του 2023, ακολούθησε μια…
Σε αιχμή του δόρατος της ευρωπαϊκής αποανθρακοποίησης εξελίσσεται ο λιμένας του Ρότερνταμ, καθώς η Αρχή του Λιμένα υπέγραψε πρόσφατα σημαντική συμφωνία με άρωμα Ινδίας.…
Στις 14 Απριλίου, μέλη της ναυτιλιακής κοινότητας που εστιάζουν στη διαχείριση Ro-Ro προχώρησαν σε ένα σημαντικό βήμα για την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα,…
H πρόσφατα καταγραφείσα ανοδική πορεία της ναυλαγοράς των containerships συνεχίστηκε για ακόμα μία εβδομάδα, με τον σχετικό δείκτη της Drewry, WCI, να σημειώνει άνοδο…
Η ενσωμάτωση τεχνολογιών ψηφιακού διδύμου και έξυπνων συστημάτων διασφάλισης ποιότητας στις γραμμές παραγωγής ναυπηγείων είναι πλέον πραγματικότητα. Η HD Hyundai MIPO Dockyard (HMD) και…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ