
Toν σημαντικό ρόλο που θα διαδραματίσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία για την επιτυχία της νέας στρατηγικής της ΕΕ σε θέματα διεθνούς εμπορίου υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η ECSA.
Με την έναρξη του Trade Policy Review της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, η ΕΕ θέτει νέους στόχους για έναν πιο ενεργό ρόλο σε παγκόσμια κλίμακα.
«Η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 76% του εξωτερικού εμπορίου της EE και ως εκ τούτου η αξία της για την ευρωπαϊκή οικονομία δεν μπορεί να υποτιμηθεί», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA, και προσθέτει: «Η ναυτιλία χρειάζεται το παγκόσμιο εμπόριο και το παγκόσμιο εμπόριο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τη ναυτιλία».
Είναι δεδομένο ότι, παρά τον δριμύ αντίκτυπο της πανδημίας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η ναυτιλία κατάφερε να λειτουργεί απρόσκοπτα και να συμβάλλει στη συνεχή ροή αγαθών ανά τον κόσμο.
«Οι πλοιοκτήτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση ελέγχουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ. Με την ευρωπαϊκή ναυτιλία να είναι τόσο σημαντική για την επιτυχία της νέας εμπορικής στρατηγικής, η ΕCSA προσβλέπει στο να συνεργαστεί με νομοθέτες για την εφαρμογή της στρατηγικής ενόψει της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τομέα και, τελικά, της οικονομικής ανάκαμψης της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Dorsman.
Στην ανακοίνωσή της η ECSA σημειώνει ότι υποστηρίζει την προτεραιότητα της στρατηγικής αυτής, που είναι η αναμόρφωση του ΠΟΕ, προκειμένου αυτός να παραμείνει το κύριο forum επίλυσης διαφορών και περαιτέρω απελευθέρωσης του εμπορίου. Την ίδια ώρα, η ECSA ενθαρρύνει τα μέλη του ΠΟΕ να συνεχίσουν τις πολυμερείς διαπραγματεύσεις για τις θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες και συμπληρώνει ότι η ναυτιλία θα πρέπει να εκτελεί διάφορες υπηρεσίες χωρίς τοπικούς περιορισμούς και διακρίσεις.
H ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία αναγνωρίζει, τέλος, τις φιλοδοξίες της ΕΕ να συμβάλει στη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω των εμπορικών πολιτικών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Το πρωί της Τετάρτης 22 Οκτωβρίου εντός του Ε/Γ-Ο/Γ πλοίου «ΑΡΙΑΔΝΗ», κατά τον κατάπλου του στο λιμάνι των Χανίων, σημειώθηκε ένα απαράδεκτο περιστατικό βιαιοπραγίας.…

Η καινοτόμος τεχνολογία συμπιεστών MOPICO της Everllence ενισχύει το δίκτυο μεταφοράς φυσικού αερίου της Λιθουανίας, εισάγοντας μια νέα εποχή ηλεκτρικής συμπίεσης, χωρίς εκπομπές διοξειδίου…

Η τεχνολογική καινοτομία στη ρομποτική αυτοματοποίηση εισέρχεται δυναμικά στον ναυπηγικό κλάδο, καθώς η νοτιοκορεατική Rainbow Robotics ενώνει τις δυνάμεις της με τη Samsung Heavy…

Μια σημαντική ανακοίνωση έρχεται από τη Νότια Κορέα, όπου η HD Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (HD KSOE) παρουσίασε ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 15.000…

Ένα ακόμα ορόσημο στην πορεία επέκτασης του υπό ναύλωση στόλου της σημείωσε πρόσφατα η QatarEnergy, ανοίγοντας νέους ορίζοντες για τη θαλάσσια μεταφορά του καταριανού…

Την προηγούμενη εβδομάδα, η πίεση στη Ρωσία αυξήθηκε έντονα, γεγονός που μεταφράστηκε με ένα «ενιαίο μέτωπο» κυρώσεων, όπως υπογραμμίζει σε πρόσφατη έκθεσή της η…

Συνεχίζεται μέχρι νεωτέρας η απεργία των εργαζομένων της Boeing Defense, καθώς δεν υπήρξε συμφωνία με την εταιρεία. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, οι…

Οι εμπορικές ροές προσαρμόστηκαν στις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις την περασμένη εβδομάδα, με τις εξελίξεις στην Ερυθρά Θάλασσα να αποτελούν ρυθμιστή ζήτησης των πλοίων, όπως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ