
Toν σημαντικό ρόλο που θα διαδραματίσει η ευρωπαϊκή ναυτιλία για την επιτυχία της νέας στρατηγικής της ΕΕ σε θέματα διεθνούς εμπορίου υπογραμμίζει με ανακοίνωσή της η ECSA.
Με την έναρξη του Trade Policy Review της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα, η ΕΕ θέτει νέους στόχους για έναν πιο ενεργό ρόλο σε παγκόσμια κλίμακα.
«Η ναυτιλία αντιπροσωπεύει το 76% του εξωτερικού εμπορίου της EE και ως εκ τούτου η αξία της για την ευρωπαϊκή οικονομία δεν μπορεί να υποτιμηθεί», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Martin Dorsman, Γενικός Γραμματέας της ECSA, και προσθέτει: «Η ναυτιλία χρειάζεται το παγκόσμιο εμπόριο και το παγκόσμιο εμπόριο δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς τη ναυτιλία».
Είναι δεδομένο ότι, παρά τον δριμύ αντίκτυπο της πανδημίας στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, η ναυτιλία κατάφερε να λειτουργεί απρόσκοπτα και να συμβάλλει στη συνεχή ροή αγαθών ανά τον κόσμο.
«Οι πλοιοκτήτες στην Ευρωπαϊκή Ένωση ελέγχουν το 40% του παγκόσμιου τονάζ. Με την ευρωπαϊκή ναυτιλία να είναι τόσο σημαντική για την επιτυχία της νέας εμπορικής στρατηγικής, η ΕCSA προσβλέπει στο να συνεργαστεί με νομοθέτες για την εφαρμογή της στρατηγικής ενόψει της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας του τομέα και, τελικά, της οικονομικής ανάκαμψης της Ευρώπης», τονίζει ο κ. Dorsman.
Στην ανακοίνωσή της η ECSA σημειώνει ότι υποστηρίζει την προτεραιότητα της στρατηγικής αυτής, που είναι η αναμόρφωση του ΠΟΕ, προκειμένου αυτός να παραμείνει το κύριο forum επίλυσης διαφορών και περαιτέρω απελευθέρωσης του εμπορίου. Την ίδια ώρα, η ECSA ενθαρρύνει τα μέλη του ΠΟΕ να συνεχίσουν τις πολυμερείς διαπραγματεύσεις για τις θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες και συμπληρώνει ότι η ναυτιλία θα πρέπει να εκτελεί διάφορες υπηρεσίες χωρίς τοπικούς περιορισμούς και διακρίσεις.
H ευρωπαϊκή ναυτιλιακή βιομηχανία αναγνωρίζει, τέλος, τις φιλοδοξίες της ΕΕ να συμβάλει στη βιωσιμότητα της εφοδιαστικής αλυσίδας μέσω των εμπορικών πολιτικών της.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ