
Λίγες μόνο ημέρες μετά την ανακοίνωση για την παραγγελία δύο νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 24.000 TEUs, η Seaspan Corporation (Seaspan), μία εκ των μεγαλύτερων εταιρειών παγκοσμίως στις ναυλώσεις πλοίων στην αγορά τακτικών γραμμών, ανακοίνωσε μια νέα συμφωνία με μεγάλο ναυπηγείο της Νότιας Κορέας για την κατασκευή δέκα ακόμα πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 15.000 TEUs.
Τα νέα αυτά υπερσύγχρονα πλοία θα είναι εξοπλισμένα με μηχανές διπλού καυσίμου, καθιστώντας τα ικανά να κινούνται με καύσιμο LNG. Οι παραδόσεις των πλοίων αναμένεται να ξεκινήσουν κατά το α΄ εξάμηνο του 2023, ενώ, μετά την παράδοσή τους, τα πλοία αυτά, σύμφωνα με τον διεθνή Τύπο, θα ναυλωθούν έναντι $1 δισ. για δώδεκα χρόνια από την ισραηλινή εταιρεία τακτικών γραμμών ΖΙΜ.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Seaspan, Bing Chen, σχολίασε μετά την ανακοίνωση της παραγγελίας για τα δέκα νέα πλοία LNG πως αποτελεί μεγάλη τιμή για την εταιρεία η διευκόλυνση των περιβαλλοντικών πρωτοβουλιών των πελατών της. Μεταξύ άλλων συμπλήρωσε πως η δέσμευση της εταιρείας στην επενδυτική φιλοσοφία του ΕSG (υιοθέτηση κριτηρίων περιβαλλοντικών, κοινωνικών και εταιρικής διακυβέρνησης στην επενδυτική διαδικασία και στην επιλογή επενδυτικών τοποθετήσεων), στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και στην ανάπτυξη του στόλου της Seaspan μέσα από την αξιοποίηση ολοένα και πιο φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών ενισχύεται περαιτέρω μέσα από την πρώτη επένδυση της εταιρείας σε πλοία LNG.
Τα δέκα νέα πλοία αναμένεται να χρηματοδοτηθούν με διαθέσιμα κεφάλαια που θα καταβληθούν σε μετρητά καθώς και από πρόσθετη δανειοδότηση. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τον Δεκέμβριο του 2020, πέρα από την παραγγελία των δέκα νέων LNG πλοίων, που αναμένεται να ενισχύσουν κατά 259.000 TEUs τη χωρητικότητα του στόλου της, η Seaspan έχει ανακοινώσει την παραγγελία άλλων επτά νέων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταξύ των οποίων πέντε χωρητικότητας 12.200 TEUs και δύο χωρητικότητας 24.000 TEUs
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Ένα ακόμα ορόσημο στην αναπτυξιακή της πορεία σημείωσε πρόσφατα η ExxonMobil, πραγματοποιώντας ένα σημαντικό βήμα για τη διεθνή επέκταση της αμερικανικής εταιρείας (και) στα……
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ