
Σταθεροποιητική εικόνα εμφάνισε η Costamare κατά το 2020, σύμφωνα με τα ετήσια ενοποιημένα αποτελέσματα, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα για το δ΄ τρίμηνο του έτους.
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $460,3 εκατ., ελαφρά μειωμένος κατά 3,7% σε σχέση με το 2019 ($478,1 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $8,9 εκατ. ($99 εκατ. το 2018). Στα στοιχεία τριμήνου για το Q4, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $119,1 εκατ. έναντι $124,5 εκατ. το Q4 του 2019. Τα καθαρά κέρδη τριμήνου ανήλθαν σε $27,1 εκατ. έναντι $35,9 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία πέτυχε είκοσι νέες ναυλώσεις κατά το τελευταίο τέταρτου του έτους, μεταξύ αυτών και τεσσάρων containerships χωρητικότητας 11.000 TEUs για διάστημα δέκα ετών, με ημερήσιους ναύλους $33.000.
Επιπλέον, η εταιρεία απέκτησε τρία πλοία, εκ των οποίων δύο αδελφά, κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 6.492 TEUs, η παραλαβή των οποίων προγραμματίζεται μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2021 και για τα οποία έχει ήδη έρθει σε συμφωνία χρονοναύλωσης για 22 έως 25 μήνες, ενώ παρέλαβε και το πλοίο «Neokastro», ναυπηγημένο το 2011 και χωρητικότητας 4.178 TEUs.
Η ρευστότητα της εταιρείας φτάνει τα $209,8 εκατ., ενώ δεν επίκεινται σημαντικές αποπληρωμές δανειακών απαιτήσεων έως το 2024.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων, επισήμανε ότι «κατά το τέταρτο τρίμηνο η εταιρεία συνέχισε την κερδοφορία της. Εν μέσω μιας ανερχόμενης αγοράς, ναυλώσαμε συνολικά είκοσι μεταχειρισμένα πλοία κατά τη διάρκεια του τριμήνου για περιόδους έως και δέκα ετών, βελτιώνοντας ουσιαστικά τόσο τα έσοδα όσο και το ποσοστό ναύλωσης. Οι νέες ναυλώσεις θα συνεισφέρουν $440 εκατ. στα έσοδα, με μέση διάρκεια περίπου τα πέντε έτη. Στην αγορά, ο αδρανής στόλος εμπορευματοκιβωτίων συνέχισε να συρρικνώνεται σε επίπεδα περίπου 1%. Οι τιμές ναύλωσης εμφανίζουν αύξηση, υποστηριζόμενες από την υγιή ζήτηση και τη χρόνια έλλειψη πλοίων. Έχουμε δέκα πλοία των οποίων οι ναυλώσεις λήγουν τους επόμενους έξι μήνες, γεγονός που θα μας ευνοήσει, εφόσον η τρέχουσα δυναμική της αγοράς παραμένει. Με ρευστότητα άνω των $200 εκατ., ένα εξορθολογισμένο πρόγραμμα αποπληρωμής χρέους και ελάχιστες κεφαλαιακές απαιτήσεις, είμαστε σε καλή θέση για μια υγιή επέκταση σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον αγοράς».
Όλη η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.costamare.com/images/news/CMRE_Earnings_release_Q4_2020.pdf
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξήσεις αποδοχών έως 35% με συνολική αύξηση αμοιβών και λοιπών/έμμεσων οικονομικών παροχών που κατά μέσο όρο ανέρχονται σε 21%, ανακοίνωσε ότι προτείνει η DPort…
Τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025 πραγματοποιήθηκε επετειακή εκδήλωση για τη συμπλήρωση 25 ετών λειτουργίας του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) στη Ναυτιλία του Πανεπιστημίου Πειραιώς.…
CMB.TECH NV και Golden Ocean ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας και το πλάνο συγχώνευσής τους μέσω της ανταλλαγής μετοχών, σύμφωνα με όσα προβλέπει το δελτίο…
Εν μέσω καθίζησης των παγκόσμιων τιμών πετρελαίου, λόγω της σταδιακής άρσης των περικοπών της παραγωγής του OPEC+, τα κράτη μέλη του Οργανισμού σχεδιάζουν τα…
Σκόπελοι αναδύονται στην Αυστραλία για τα bulk carriers, ελέω της συμφόρησης που καταγράφεται στον λιμένα του Νιούκασλ, τον μεγαλύτερο λιμένα θερμικού άνθρακα της Αυστραλίας.…
Σε νέες στρατηγικές κινήσεις προχωρά o ταϊβανέζικος κολοσσός κατασκευής ημιαγωγών TSMC, ο οποίος ενισχύει τη γεωγραφική διασπορά της παραγωγής του με σημείο αναφοράς τη…
Τα τελευταία δεδομένα για τις εισηγμένες στα κινεζικά χρηματιστήρια εταιρείες δημοσίευσε πρόσφατα η Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών της Κίνας. Βάσει δεδομένων έως τα τέλη Απριλίου,…
Η πρωτοκαθεδρία των κινεζικών ναυπηγείων στις παραγγελίες πλοίων κατέστη αδιαμφισβήτητη μετά το μπαράζ παραγγελιών των τελευταίων ετών, το οποίο περιόρισε τη διαθεσιμότητα slots, κυρίως…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ