
Σταθεροποιητική εικόνα εμφάνισε η Costamare κατά το 2020, σύμφωνα με τα ετήσια ενοποιημένα αποτελέσματα, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα για το δ΄ τρίμηνο του έτους.
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $460,3 εκατ., ελαφρά μειωμένος κατά 3,7% σε σχέση με το 2019 ($478,1 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $8,9 εκατ. ($99 εκατ. το 2018). Στα στοιχεία τριμήνου για το Q4, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $119,1 εκατ. έναντι $124,5 εκατ. το Q4 του 2019. Τα καθαρά κέρδη τριμήνου ανήλθαν σε $27,1 εκατ. έναντι $35,9 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία πέτυχε είκοσι νέες ναυλώσεις κατά το τελευταίο τέταρτου του έτους, μεταξύ αυτών και τεσσάρων containerships χωρητικότητας 11.000 TEUs για διάστημα δέκα ετών, με ημερήσιους ναύλους $33.000.
Επιπλέον, η εταιρεία απέκτησε τρία πλοία, εκ των οποίων δύο αδελφά, κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 6.492 TEUs, η παραλαβή των οποίων προγραμματίζεται μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2021 και για τα οποία έχει ήδη έρθει σε συμφωνία χρονοναύλωσης για 22 έως 25 μήνες, ενώ παρέλαβε και το πλοίο «Neokastro», ναυπηγημένο το 2011 και χωρητικότητας 4.178 TEUs.
Η ρευστότητα της εταιρείας φτάνει τα $209,8 εκατ., ενώ δεν επίκεινται σημαντικές αποπληρωμές δανειακών απαιτήσεων έως το 2024.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων, επισήμανε ότι «κατά το τέταρτο τρίμηνο η εταιρεία συνέχισε την κερδοφορία της. Εν μέσω μιας ανερχόμενης αγοράς, ναυλώσαμε συνολικά είκοσι μεταχειρισμένα πλοία κατά τη διάρκεια του τριμήνου για περιόδους έως και δέκα ετών, βελτιώνοντας ουσιαστικά τόσο τα έσοδα όσο και το ποσοστό ναύλωσης. Οι νέες ναυλώσεις θα συνεισφέρουν $440 εκατ. στα έσοδα, με μέση διάρκεια περίπου τα πέντε έτη. Στην αγορά, ο αδρανής στόλος εμπορευματοκιβωτίων συνέχισε να συρρικνώνεται σε επίπεδα περίπου 1%. Οι τιμές ναύλωσης εμφανίζουν αύξηση, υποστηριζόμενες από την υγιή ζήτηση και τη χρόνια έλλειψη πλοίων. Έχουμε δέκα πλοία των οποίων οι ναυλώσεις λήγουν τους επόμενους έξι μήνες, γεγονός που θα μας ευνοήσει, εφόσον η τρέχουσα δυναμική της αγοράς παραμένει. Με ρευστότητα άνω των $200 εκατ., ένα εξορθολογισμένο πρόγραμμα αποπληρωμής χρέους και ελάχιστες κεφαλαιακές απαιτήσεις, είμαστε σε καλή θέση για μια υγιή επέκταση σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον αγοράς».
Όλη η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.costamare.com/images/news/CMRE_Earnings_release_Q4_2020.pdf
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε πρόσφατα ένα κρίσιμο μέτρο για την ενίσχυση της θαλάσσιας ασφάλειας και της προστασίας του περιβάλλοντος γύρω από τις ακτές της…
Με μια φαντασμαγορική τελετή γιόρτασε πρόσφατα η Disney Cruise Line την καθέλκυση του «Disney Adventure», σηματοδοτώντας ένα ορόσημο για την κατασκευή του νεότευκτου κρουαζιερόπλοιου.…
Σε σχετικά θετικό μομέντουμ κυμαίνεται η ναυλαγορά των LPG carriers, και δη εκείνη των Very Large Gas Carriers. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της…
To «MSC DILETTA», ULCS Megamax με μεταφορική ικανότητα 23.782 TEUs, αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο containership που έδεσε σε λιμάνι της Δυτικής Αφρικής και συγκεκριμένα…
Την έναρξη της φετινής καλοκαιρινής σεζόν της στην Ελλάδα και την Ανατολική Μεσόγειο γιόρτασε η MSC Cruises, με μια ειδική εκδήλωση για την κοινότητα…
Τεράστια έκρηξη, την οποία πιθανόν προκάλεσε ανάφλεξη χημικών υλικών, σκότωσε τουλάχιστον 18 ανθρώπους και τραυμάτισε περισσότερους από 700, χθες Σάββατο, στο μεγαλύτερο λιμάνι του…
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ