
Σταθεροποιητική εικόνα εμφάνισε η Costamare κατά το 2020, σύμφωνα με τα ετήσια ενοποιημένα αποτελέσματα, καθώς επίσης και τα αντίστοιχα για το δ΄ τρίμηνο του έτους.
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $460,3 εκατ., ελαφρά μειωμένος κατά 3,7% σε σχέση με το 2019 ($478,1 εκατ.). Τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $8,9 εκατ. ($99 εκατ. το 2018). Στα στοιχεία τριμήνου για το Q4, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε $119,1 εκατ. έναντι $124,5 εκατ. το Q4 του 2019. Τα καθαρά κέρδη τριμήνου ανήλθαν σε $27,1 εκατ. έναντι $35,9 εκατ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2019.
Η εταιρεία πέτυχε είκοσι νέες ναυλώσεις κατά το τελευταίο τέταρτου του έτους, μεταξύ αυτών και τεσσάρων containerships χωρητικότητας 11.000 TEUs για διάστημα δέκα ετών, με ημερήσιους ναύλους $33.000.
Επιπλέον, η εταιρεία απέκτησε τρία πλοία, εκ των οποίων δύο αδελφά, κατασκευής 2004 και χωρητικότητας 6.492 TEUs, η παραλαβή των οποίων προγραμματίζεται μέσα στο α΄ τρίμηνο του 2021 και για τα οποία έχει ήδη έρθει σε συμφωνία χρονοναύλωσης για 22 έως 25 μήνες, ενώ παρέλαβε και το πλοίο «Neokastro», ναυπηγημένο το 2011 και χωρητικότητας 4.178 TEUs.
Η ρευστότητα της εταιρείας φτάνει τα $209,8 εκατ., ενώ δεν επίκεινται σημαντικές αποπληρωμές δανειακών απαιτήσεων έως το 2024.
Ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Γρηγόρης Ζήκος, σχολιάζοντας την ανακοίνωση των ετήσιων αποτελεσμάτων, επισήμανε ότι «κατά το τέταρτο τρίμηνο η εταιρεία συνέχισε την κερδοφορία της. Εν μέσω μιας ανερχόμενης αγοράς, ναυλώσαμε συνολικά είκοσι μεταχειρισμένα πλοία κατά τη διάρκεια του τριμήνου για περιόδους έως και δέκα ετών, βελτιώνοντας ουσιαστικά τόσο τα έσοδα όσο και το ποσοστό ναύλωσης. Οι νέες ναυλώσεις θα συνεισφέρουν $440 εκατ. στα έσοδα, με μέση διάρκεια περίπου τα πέντε έτη. Στην αγορά, ο αδρανής στόλος εμπορευματοκιβωτίων συνέχισε να συρρικνώνεται σε επίπεδα περίπου 1%. Οι τιμές ναύλωσης εμφανίζουν αύξηση, υποστηριζόμενες από την υγιή ζήτηση και τη χρόνια έλλειψη πλοίων. Έχουμε δέκα πλοία των οποίων οι ναυλώσεις λήγουν τους επόμενους έξι μήνες, γεγονός που θα μας ευνοήσει, εφόσον η τρέχουσα δυναμική της αγοράς παραμένει. Με ρευστότητα άνω των $200 εκατ., ένα εξορθολογισμένο πρόγραμμα αποπληρωμής χρέους και ελάχιστες κεφαλαιακές απαιτήσεις, είμαστε σε καλή θέση για μια υγιή επέκταση σε ένα ευμετάβλητο περιβάλλον αγοράς».
Όλη η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://www.costamare.com/images/news/CMRE_Earnings_release_Q4_2020.pdf
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ