Ιδιαίτερα ομαλή χαρακτηρίζει ο ΙΜΟ τη μετάβαση της ναυτιλίας στα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, έναν χρόνο μετά την εφαρμογή του sulphur cap.
Σύμφωνα μάλιστα με ανακοίνωση του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, μόλις 55 περιπτώσεις μη διαθεσιμότητας VLSFO κατεγράφησαν στο Global Integrated Shipping Information System (GISIS).
«Δεδομένου ότι περισσότερα από 60.000 πλοία βρίσκονταν στους ωκεανούς το περασμένο έτος, πρόκειται για ένα πολύ μικρό ποσοστό πλοίων που αντιμετώπισαν δυσκολίες να αποκτήσουν τα συμμορφούμενα καύσιμα. Όλα τα εμπλεκόμενα μέρη προετοιμαστήκαμε καλά το 2019 και πιο πριν και όλες οι ενδείξεις είναι ότι δεν έχουν υπάρξει σημαντικά ζητήματα με την προμήθεια LSFO», ανέφερε ο Roel Hoenders, Head of Air Pollution and Energy Efficiency. Να σημειωθεί ότι συμμορφούμενα με τον κανονισμό του sulphur cap καύσιμα είναι το low sulphur fuel oil (VLSFO) και το marine gas oil (MGO).
Παράλληλα, στην ανακοίνωση του ΙΜΟ τονίζεται ότι το 2020 και μέχρι στιγμής το 2021 δεν έχουν υπάρξει αναφορές για θέματα ασφάλειας των πλοίων που να συνδέονται με το VLSFO.
Φωτό: Nic Bothma/AΠΕ-ΜΠΕ