
Οι εξαγωγές της Ιαπωνίας το 2020 μειώθηκαν 11,1% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα, σηματοδοτώντας τη μεγαλύτερη πτώση σε έντεκα έτη, καθώς η πανδημία Covid-19 πλήττει τη ζήτηση για προϊόντα της χώρας, ιδίως αυτοκίνητα, δήλωσε η κυβέρνηση του Τόκιο.
Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών της χώρας, οι εξαγωγές κατά την περίοδο καταγραφής ανήλθαν σε 68,41 τρισ. γιεν (662 δισ. δολάρια ΗΠΑ), το χαμηλότερο επίπεδο από τα 63,75 τρισ. γιεν που καταγράφηκαν το 2012.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση μετά από εκείνη του 2009, όταν και είχε σημειώσει «βουτιά» κατά 33,1%, μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία του υπουργείου.
Οι βασικές εξαγωγές αυτοκινήτων και συναφών ανταλλακτικών της Ιαπωνίας υποχώρησαν 20% και 19,1% αντίστοιχα από το 2019.
Οι συνολικές εισαγωγές υποχώρησαν 13,8%, στα 67,73 τρισ. γιεν, λόγω της πτώσης της τιμής του αργού πετρελαίου, ενώ το εμπορικό πλεόνασμα για το 2020 ανήλθε στα 674,73 δισ. γιεν, ανέφερε το υπουργείο.
Το πλεόνασμα του εμπορικού ισοζυγίου με τις ΗΠΑ μειώθηκε κατά 21,6%, σε 5,19 τρισ. γιεν, αφού οι εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες υποχώρησαν κατά 17,3%, στα 12,61 τρισ. γιεν, με τις εξαγωγές αυτοκινήτων να πέφτουν 19,2%, ενώ οι εισαγωγές από τη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου μειώθηκαν 4%, στα 7,43 τρισ. γιεν.
Οι εξαγωγές προς την Κίνα, τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Ιαπωνίας, αυξήθηκαν 2,7%, στα 15,08 τρισ. γιεν, ενώ οι εισαγωγές μειώθηκαν 5,3%, στα 17,48 τρισ. γιεν, οδηγώντας σε εμπορικό έλλειμμα 2,39 τρισ. γιεν.
Τέλος, το εμπορικό έλλειμμα της Ιαπωνίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκε 1,5%, στα 1,33 τρισ. γιεν, με τις εξαγωγές να μειώνονται 14,6%, στα 6,46 τρισ. γιεν, και τις εισαγωγές να σημειώνουν πτώση κατά 12,6%, στα 7,79 τρισ. γιεν.
Φωτό: Franck Robichon/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η εμπιστοσύνη των πλοιοκτητών στα ναυπηγεία της Κίνας διαφαίνεται αμείωτη. Πρόσφατα, η γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία TT-Line υπέγραψε με το ναυπηγείο CMI Jinling Shipyard επιστολή…
Ύστερα από διαπραγματεύσεις η φήφιση του IMO Net-Zero Framework αναβλήθηκε για ένα έτος. Υπενθυμίζεται ότι, τόσο η Ελλάδα, όσο και η Κύπρος ήταν ανάμεσα…
Ο κ. Ιωάννης Ν. Κοτζιάς, Πρόεδρος του Συνδέσμου Ελλήνων Ναυλομεσιτών (Hellenic Shipbrokers Association – HSA), συναντήθηκε με την Υφυπουργό Ναυτιλίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, κα…
Ανάμεικτα ήταν τα συναισθήματα στη ναυλαγορά των LNG carriers την τελευταία εβδομάδα, με τους ναύλους ανατολικά και δυτικά του Σουέζ να καταγράφουν αντίρροπες μεταβολές.…
Η αμερικανική κυβέρνηση επέμεινε ότι οι περιορισμοί τους οποίους επέβαλε το Πεκίνο στις εξαγωγές σπάνιων γαιών θα έχουν αρνητικές συνέπειες για όλον τον κόσμο…
Σημαντικές αναταραχές υφίσταται ο λιμένας της Αμβέρσας-Μπριζ, καθώς η απεργία των πλοηγών έχει φέρει τα πάνω κάτω στις παραδόσεις πετρελαίου στον βελγικό λιμένα. Σύμφωνα…
Η νοτιοκορεατική Hanwha Ocean βρίσκεται στο στόχαστρο του Πεκίνου, το οποίο κατηγορεί τον ναυπηγικό κολοσσό για συμμετοχή στην πρόσφατη έρευνα των ΗΠΑ με στόχο…
Ένα υγραεριοφόρο πλοίο με σημαία Καμερούν εξέπεμψε σήμα κινδύνου έπειτα από έκρηξη που σημειώθηκε σε αυτό την ώρα που έπλεε στα ανοικτά των ακτών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ