
Σε ανοδικό τέμπο συνεχίζει να βρίσκεται η αγορά των containerships. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, ενώ σημαντικές αυξήσεις παρουσίαζαν αρχικά οι ναύλοι για τα δρομολόγια Άπω Ανατολής-ΗΠΑ, η άνοδος της ναυλαγοράς πλέον εντοπίζεται και στα αντίστοιχα δρομολόγια Άπω Ανατολής-Βραζιλίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στις 24 Ιανουαρίου 2021 το κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδών από την Άπω Ανατολή στο λιμάνι του Σάντος άγγιξε τα $9.299. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 230,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Κατά τους αναλυτές της BIMCO, η αξιοσημείωτη άνοδος της ναυλαγοράς στις τακτικές γραμμές είναι απόρροια της ανισορροπίας του εμπορίου που καταγράφηκε το περασμένο έτος. Το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε ένα κύμα ακυρώσεων δρομολογίων, ενώ η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers ήταν εξασθενημένη. Προς το τέλος του περασμένου έτους, η ζήτηση ανέκαμψε, με τους καταναλωτές να δαπανούν χρήματα για αγαθά παρά για υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, ο παροπλισμένος στόλος containerships κινείται κάτω από τα 250.000 ΤΕUs, δείγμα ότι η ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Μάιο του 2020 ο αντίστοιχος αριθμός παροπλισμένων containerships ήταν δεκαπλάσιος.
Ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι παραδοσιακά τον Ιανουάριο η αγορά είναι βελτιωμένη και εν συνεχεία επιβραδύνεται λόγω του νέου κινεζικού έτους, κατά το οποίο ο παροπλισμένος στόλος αυξάνεται και οι εξαγωγές από την Άπω Ανατολή μειώνονται, καθώς οι επιχειρήσεις διακόπτουν τη λειτουργία τους.
Ο ίδιος τονίζει ότι οι υπάρχουσες ανισορροπίες στην αγορά θα συνεχίσουν να ευνοούν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Renan Savidan/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ