
Σε ανοδικό τέμπο συνεχίζει να βρίσκεται η αγορά των containerships. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της BIMCO, ενώ σημαντικές αυξήσεις παρουσίαζαν αρχικά οι ναύλοι για τα δρομολόγια Άπω Ανατολής-ΗΠΑ, η άνοδος της ναυλαγοράς πλέον εντοπίζεται και στα αντίστοιχα δρομολόγια Άπω Ανατολής-Βραζιλίας. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι στις 24 Ιανουαρίου 2021 το κόστος μεταφοράς ενός container 40 ποδών από την Άπω Ανατολή στο λιμάνι του Σάντος άγγιξε τα $9.299. Ο αριθμός αυτός είναι αυξημένος κατά 230,5% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020.
Κατά τους αναλυτές της BIMCO, η αξιοσημείωτη άνοδος της ναυλαγοράς στις τακτικές γραμμές είναι απόρροια της ανισορροπίας του εμπορίου που καταγράφηκε το περασμένο έτος. Το πρώτο εξάμηνο του έτους καταγράφηκε ένα κύμα ακυρώσεων δρομολογίων, ενώ η ζήτηση για τη θαλάσσια μεταφορά εμπορευμάτων σε containers ήταν εξασθενημένη. Προς το τέλος του περασμένου έτους, η ζήτηση ανέκαμψε, με τους καταναλωτές να δαπανούν χρήματα για αγαθά παρά για υπηρεσίες. Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, ο παροπλισμένος στόλος containerships κινείται κάτω από τα 250.000 ΤΕUs, δείγμα ότι η ζήτηση για τα συγκεκριμένα πλοία είναι υψηλή. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι τον Μάιο του 2020 ο αντίστοιχος αριθμός παροπλισμένων containerships ήταν δεκαπλάσιος.
Ο κ. Peter Sand, ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, σημειώνει ότι παραδοσιακά τον Ιανουάριο η αγορά είναι βελτιωμένη και εν συνεχεία επιβραδύνεται λόγω του νέου κινεζικού έτους, κατά το οποίο ο παροπλισμένος στόλος αυξάνεται και οι εξαγωγές από την Άπω Ανατολή μειώνονται, καθώς οι επιχειρήσεις διακόπτουν τη λειτουργία τους.
Ο ίδιος τονίζει ότι οι υπάρχουσες ανισορροπίες στην αγορά θα συνεχίσουν να ευνοούν τη ναυλαγορά.
Φωτό: Renan Savidan/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ