
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε η Λιμενική Αρχή της Αμβέρσας, η συνολική θαλάσσια διακίνηση στον λιμένα κατά το 2020 ανήλθε σε 231 εκατ. τόνους φορτίου, καταγράφοντας πτώση της τάξεως του 3,1% σε σχέση με το 2019. Ωστόσο, χάρη στην ιδιαίτερα θετική πορεία που κατέγραψε ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων, στον οποίο το λιμάνι σημείωσε ρεκόρ διακίνησης, κατέστη εφικτό να περιοριστεί η μείωση επί του συνόλου των διακινηθέντων φορτίων.
Πιο συγκεκριμένα, στα τερματικά εμπορευματοκιβωτίων του λιμένα διακινήθηκαν για πρώτη φορά πάνω από 12 εκατ. TEUs, καταγράφοντας αύξηση 1,3% σε σχέση με το 2019. Μάλιστα, σε σύγκριση με τα περισσότερα από τα λιμάνια που βρίσκονται στον άξονα μεταξύ Αμβούργου και Χάβρης, το λιμάνι της Αμβέρσας κατάφερε να αντεπεξέλθει επιτυχώς στις προκλήσεις που επιφύλασσε το 2020, μια χρονιά κατά την οποία κυριάρχησαν η έξαρση της πανδημίας του κορονοϊού αλλά και οι εμπορικές εντάσεις.
Οι κλάδοι των breakbulk και Ro-Ro χτυπήθηκαν ισχυρά από την πανδημία, σημειώνοντας πτώση στα διακινηθέντα φορτία της τάξεως του 16,3% και 9,4% αντίστοιχα. Η διακίνηση χύδην ξηρού φορτίου σημείωσε επίσης πτώση 17%, ενώ και τα υγρά φορτία κατέγραψαν πτώση 4,2% σε σύγκριση με το 2019. Πιο συγκεκριμένα, η διακίνηση αργού πετρελαίου μειώθηκε κατά 60%, λόγω των μειωμένων δραστηριοτήτων διύλισης. Αντίθετα, η διακίνηση των παραγώγων πετρελαίου, παρά την αρχική μείωση της ζήτησης λόγω της πανδημίας και της απότομης πτώσης της τιμής του πετρελαίου, ανέκαμψε και κατέγραψε αύξηση 3,4%. Τέλος, και η διακίνηση χημικών επλήγη από την πτώση της ζήτησης, καταγράφοντας πτώση 8,9%.
Συνολικά, το 2020, 13.655 ποντοπόρα πλοία έδεσαν στο λιμάνι της Αμβέρσας, αριθμός κατά 5,1% μειωμένος σε σύγκριση με το 2019, ενώ η συνολική χωρητικότητα αυτών των πλοίων ανήλθε σε 394 εκατ. GT, μειωμένη κατά 5,2%.
Ωστόσο, παρά τις κρίσεις και τις δύσκολες στιγμές που επιφύλαξε το 2020, το λιμάνι της Αμβέρσας επέδειξε την ανθεκτικότητά του, σημειώνοντας πρόοδο όσον αφορά την πράσινη ενέργεια, την ψηφιοποίηση και την κινητικότητα μέσω διαφόρων πρωτοποριακών έργων, τα οποία θέτουν τις βάσεις για ένα βιώσιμο μέλλον.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το δεύτερο της νεότευκτο ρυμουλκό παρέλαβε η εταιρεία SVS στην οποία συμμετέχουν τρεις σημαίνουσες εταιρείες του κλάδου: η Vernicos, η Spanopoulos και η Lyboussakis.…
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ