
Την προσέλκυση επενδύσεων από παγκόσμιους εμπορικούς οίκους επιδιώκει η κρατική ρωσική εταιρεία πετρελαίου Rosneft, προκειμένου να συνδράμουν στην ανάπτυξη ενός από τα μεγαλύτερα κοιτάσματα πετρελαίου στον κόσμο.
Όπως αναφέρουν πηγές στο πρακτορείο Reuters, η ρωσική εταιρεία επανεκκινεί τις συνομιλίες της με σημαντικούς παίκτες στην ενεργειακή σκακιέρα, ύστερα από καθυστερήσεις που προέκυψαν με άλλους πιθανούς εταίρους μετά την κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου.
Η Rosneft βρίσκεται σε συζητήσεις με τις Vitol, Glencore και Gunvor, μεταξύ άλλων, για επενδύσεις στο έργο Vostok Oil στην Αρκτική, έχοντας ήδη εξασφαλίσει συμφωνία με την ελβετική Trafigura, η οποία κατείχε μερίδιο 10% στο τέλος του περασμένου έτους.
Οι εμπορικοί οίκοι αποφεύγουν γενικά την άμεση επένδυση στην παραγωγή, αλλά μια συμφωνία με τη Rosneft ίσως να είναι ελκυστική, καθώς θα μπορούσε να τους δώσει πρόσβαση σε μια μακροπρόθεσμη σημαντική πηγή εφοδιασμού για την αναπτυσσόμενη ασιατική αγορά.
«Η συμμετοχή των εμπόρων πετρελαίου στο έργο έχει νόημα επειδή ουσιαστικά αγοράζουν θέσεις σε μελλοντικές προμήθειες πετρελαίου», ανέφερε πηγή στο Reuters.
Ούτε η Rosneft ούτε οι εμπορικοί οίκοι έκαναν κάποιο σχόλιο για τις συνομιλίες.
Το Vostok Oil είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα πετρελαίου της Ρωσίας, συγκρίσιμο σε μέγεθος με την εξερεύνηση της Δυτικής Σιβηρίας τη δεκαετία του 1970 ή την επαρχία πετρελαίου Bakken των ΗΠΑ κατά την τελευταία δεκαετία.
Η Rosneft έχει εκτιμήσει τα αποθέματα σε 44 δισ. βαρέλια, αρκετά για να τροφοδοτήσουν ολόκληρο τον πλανήτη για πάνω από έναν χρόνο, ενώ στο παρελθόν η εταιρεία ανέφερε ότι θα μπορούσε να παραγάγει 1% του παγκόσμιου πετρελαίου μέσα στην τρέχουσα δεκαετία σε τιμές ανταγωνιστικές με τις χαμηλές τιμές των πετρελαιοπαραγωγών χωρών της Μέσης Ανατολής.
Φωτό: Marie Sjödin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ναυτικοί που κρατούνται ενώ εκτελούν τα επαγγελματικά τους καθήκοντα πρέπει να τυγχάνουν δίκαιης και αξιοπρεπούς μεταχείρισης, με πλήρη σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τους,…
H Διεύθυνση Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του Α.Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ ενέκρινε την ολική ναύλωση και τον απόπλου του E/Γ-Ο/Γ SUPERRUNNERJET 2 από Νέο Μώλο Δραπετσώνας με προορισμό το…
Αύξηση 4,8% σημείωσε η συνολική διακίνηση επιβατών στους ελληνικούς λιμένες το δ’ τρίμηνο πέρυσι σε σύγκριση με το δ’ τρίμηνο του 2023, ενώ αύξηση…
Η ιρανική Βουλή ενέκρινε σήμερα το κλείσιμο των Στενών του Oρμούζ και πλέον το Ανώτατο Συμβούλιο Ασφαλείας του Ιράν καλείται να λάβει την τελική…
Αύξηση 0,7% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Απρίλιο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Απριλίου 2024, ενώ αύξηση 0,2%…
Κυρώσεις σε 60 δεξαμενόπλοια του «σκιώδους» στόλου επέβαλε η κυβέρνηση της Αυστραλίας. Είναι μάλιστα η πρώτη φορά που η Αυστραλία επιβάλλει κυρώσεις έναντι του…
Η υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης (AI) αποτελεί τον καταλύτη στον ψηφιακό μετασχηματισμό των σύγχρονων ναυπηγείων, φέρνοντας επανάσταση στον τρόπο σχεδιασμού, κατασκευής και λειτουργίας των…
Οι εξελίξεις στη Μ. Ανατολή είναι ραγδαίες και η διεθνής κοινότητα παρακολουθεί με ανησυχία την κλιμακούμενη κατάσταση. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ