
Τα αστικά περιβάλλοντα καταλαμβάνουν το 3% της επιφάνειας της Γης και συγκεντρώνουν το σύνολο των ανθρωπογενών επιπτώσεων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή. Μελέτη του Illinois News Bureau εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο η κλιματική αλλαγή επηρεάζει τα αστικά κλίματα σε σχέση με κλίματα που δεν επηρεάζονται από ανθρωπογενείς επιρροές.
Σύμφωνα με τη μελέτη, οι πόλεις έρχονται αντιμέτωπες με υψηλότερες θερμοκρασίες, λειψυδρία, υψηλά ποσοστά ατμοσφαιρικής ρύπανσης και μεγάλη ενεργειακή αφαίμαξη. Μελλοντικά μοντέλα προσομοίωσης του καιρού εξετάζουν πώς παράγοντες όπως οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου αναγκάζουν το κλίμα να μεταβληθεί.
Με βάση το συγκεκριμένο κλιματικό μοντέλο προσομοίωσης, η ερευνητική ομάδα προσπάθησε να εξηγήσει το προφίλ του κλίματος στις αστικές δομές. Η ερευνητική ομάδα εφάρμοσε το κλιματικό μοντέλο προσομοίωσης σε 26 παγκόσμια κλιματικά μοντέλα που υπάρχουν ήδη. Η προσέγγιση αυτή επέτρεψε στους ερευνητές να ποσοτικοποιήσουν κλιματικά δεδομένα μέχρι το 2100, την κλιματική αλλαγή αλλά και την αβεβαιότητα που τη συνοδεύει για το μέλλον. Οι πόλεις κατά το τέλος αυτού του αιώνα θα έχουν αξιοσημείωτη αύξηση στη μέση θερμοκρασία μέχρι και 1,9 βαθμούς Κελσίου.
Ο επικεφαλής της έρευνας, Lei Zhao, τονίζει την επιτακτική ανάγκη για ανασχεδιασμό των πόλεων, με έμφαση στη δημιουργία πράσινων υποδομών, έτσι ώστε να συμβάλουν στη μείωση των υψηλών επιπέδων θερμότητας που παρατηρούνται. Οι εκτιμήσεις της έρευνας δεν λαμβάνουν υπόψη το σενάριο της μελλοντικής αστικής ανάπτυξης. Το μοντέλο είναι ευέλικτο και μπορεί να προσαρμοστεί σε νέα δεδομένα μελέτης, αναφέρει ο κ. Zhao. Αν αναλογιστούμε πως με τα ήδη υπάρχοντα αστικά περιβάλλοντα τα αποτελέσματα δεν είναι ευνοϊκά, στο ενδεχόμενο μιας επερχόμενης αστικής ανάπτυξης τα δεδομένα θα είναι πολύ απογοητευτικά.
Φωτό: Chuttersnap/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Το Ro-Ro segment, ως γνωστόν, χαρακτηρίζεται παραδοσιακά από μηχανοστάσιο στην πρύμνη, κάτω από το κύριο κατάστρωμα. Η διάταξη αυτή διευκολύνει την απευθείας μετάδοση ισχύος…
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ