
Άρθρο του Κωνσταντίνου Οικονόμου, CEO της Marine Tours στα Ναυτικά Χρονικά
Όσο το δεύτερο κύμα της πανδημίας κατακλύζει ορμητικά όλο τον πλανήτη, τόσο αναδύεται μια νέα πραγματικότητα στις αλλαγές πληρωμάτων, όπου σύσσωμος ο κλάδος καλείται να αντεπεξέλθει εν μέσω ενός αχαρτογράφητου σήμερα και ενός ακόμα πιο αβέβαιου αύριο.
Τα ταξίδια πληρωμάτων αποτελούσαν ανέκαθεν ένα φλέγον ζήτημα της επικαιρότητας, και όχι τυχαία, καθώς είναι εκείνο το κομβικό σημείο όπου ναυτικοί, ναυτιλιακοί οργανισμοί, ταξιδιωτικοί σύμβουλοι και αερομεταφορές συναντώνται για να βρουν τη λεγόμενη «χρυσή τομή» και να εφαρμόσουν τη βέλτιστη πρακτική, που στόχο έχει την προστασία του ενός (του ναυτικού), αλλά και την ευημερία των πολλών (του διεθνούς εμπορίου, που οφείλει και πρέπει να συνεχιστεί απρόσκοπτα).
Είναι αλήθεια πως η κατάσταση στα ταξίδια των πληρωμάτων είναι αισθητά βελτιωμένη σε σύγκριση με έξι μήνες πριν, ενώ προβλέπουμε πως η κατάσταση θα συνεχίζει να βελτιώνεται, τόσο χάρη στη συμβολή και στην αξιοσημείωτη προσπάθεια που καταβάλλεται από πλευράς των προμηθευτών (και ειδικότερα των αερομεταφορών και των ταξιδιωτικών οργανισμών), καθώς και των εκπροσώπων της ναυτιλίας, όσο και χάρη στις επικείμενες θετικές εξελίξεις αναφορικά με την άρση των περιορισμών που θέτουν οι χώρες στα σημεία αναχώρησης και προορισμού.
Ενώ τον Απρίλιο το παγκόσμιο lockdown συρρίκνωσε το διεθνές δίκτυο πτήσεων κατά 95%, καθιστώντας απαγορευτική οποιαδήποτε αλλαγή πληρώματος, σήμερα, με συγκρατημένη αισιοδοξία, μπορούμε να πούμε ότι τα περισσότερα ταξίδια πληρωμάτων πραγματοποιούνται. Ναι μεν με ιδιαίτερη δυσκολία και πολυπλοκότητα, με νέες προτεραιότητες και μεθοδολογίες, με σύνθετες διαδικασίες και πρωτοφανείς χειρισμούς από τους ταξιδιωτικούς οργανισμούς και τα τμήματα πληρωμάτων, που απαιτούν όσο ποτέ ευελιξία, διαρκή ενημέρωση, καινοτόμα εργαλεία και μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση κρίσεων. Όμως, πραγματοποιούνται.
Μιλώντας με απτούς αριθμούς, χαρακτηριστικά θα σημειώσουμε πως η Μarine Tours έχει επιτύχει να μετακινήσει από τον Μάιο έως σήμερα περισσότερους από 25.000 ναυτικούς, μόνο 15% λιγότερους σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.
Φυσικά, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε το γεγονός ότι ένα μεγάλο μέρος των ναυτικών δεν δύναται να ταξιδέψει, ευρισκόμενο αντιμέτωπο με περιορισμούς συγκεκριμένων κρατών, καθώς και με τις πρωτοφανείς ανατροπές και δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ταξιδιώτες από τις αιφνίδιες μεταβολές του ταξιδιωτικού περιβάλλοντος.
Οι διαρκείς τροποποιήσεις στις οδηγίες των χωρών, οι αναβολές και οι ακυρώσεις πτήσεων και, κυρίως, η έλλειψη ενός ομογενοποιημένου και χρονικά σταθερού παγκόσμιου πλαισίου που να καθορίζει συνολικά τις μετακινήσεις των ναυτικών είναι μόνο μερικοί από τους παράγοντες που δυσχεραίνουν το έργο ενός ταξιδιωτικού συμβούλου και ανάγουν τη συμβολή του στην αλλαγή του πληρώματος θεμελιώδη.
Τα προαναφερθέντα δεδομένα, δε, τροποποιούνται όχι μόνο ανάλογα με τη χώρα εισόδου αλλά και ανάλογα με την εθνικότητα του ταξιδιώτη, ενώ η πληροφόρηση για τις μεταβολές αυτές δίνεται πολλές φορές σε επίπεδο last minute, καθιστώντας την εύρυθμη μετακίνηση του πληρώματος μια ιδιαίτερα πολυσύνθετη διαδικασία.
Είναι αναμφισβήτητο πως, εν μέσω αυτής της κρίσης, κάθε μέρα είναι μια νέα μέρα στις μετακινήσεις πληρωμάτων και κανένα ταξίδι δεν μοιάζει με το προηγούμενο. Για εμάς στη Marine Tours, παρά τη 40χρονη πείρα μας σε ταξίδια ναυτικών, αποτελεί τεράστια πρόκληση να προσφέρουμε στα crew departments την κατάλληλη πληροφορία, την κατάλληλη χρονική στιγμή, αλλά και δέσμευσή μας να υλοποιήσουμε αποτελεσματικά τη μετακίνηση του πληρώματος, θωρακίζοντας παράλληλα την ασφάλεια και την υγεία κάθε ναυτικού.
Στο πλαίσιο αυτό, παρακολουθούμε διαρκώς τις εξελίξεις σε κάθε προορισμό, μελετούμε συστηματικά το παγκόσμιο πτητικό πρόγραμμα, ενώ έχουμε αναπτύξει την κατάλληλη μεθοδολογία που μεγιστοποιεί την –όσο το δυνατόν‒ εύρυθμη και ασφαλή μετακίνηση των ναυτικών.
Δεν χωρεί καμία αμφιβολία ότι η ναυτιλία είναι η ατμομηχανή της παγκόσμιας οικονομίας, αφού χάρη σε αυτή μεταφέρεται το 90% των εμπορευμάτων διεθνώς. Δεν χωρεί εξίσου καμία αμφιβολία ότι αυτή η μηχανή κινείται από τους ναυτικούς, γεγονός που μας ωθεί να κάνουμε όχι μόνο τη «δουλειά» μας αλλά και το χρέος μας κάθε φορά που υλοποιούμε ένα ταξίδι γι’ αυτούς τους «πρωταγωνιστές», καθώς και να υποστηρίζουμε με κάθε μέσο τον επίσημο χαρακτηρισμό τους ως «key workers».
Μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο του κ. Οικονόμου στο τεύχος Δεκεμβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 90.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ