
Σημαντική ώθηση πρόκειται να λάβει ο τομέας ενέργειας της Νιγηρίας χάρη στις τεράστιες κινεζικές επενδυτικές αποφάσεις, καθώς το Πεκίνο παρακολουθεί με ζωηρό ενδιαφέρον τις δραστηριότητες εξερεύνησης στον τομέα πετρελαίου και φυσικού αερίου στην Αφρική.
Η Κίνα έχει ήδη επενδύσεις άνω των 15 δισ. δολαρίων στον πετρελαϊκό τομέα της Αφρικής. Οι επενδυτικές αυτές κινήσεις κατανέμονται μεταξύ τριών μεγάλων παικτών, της China National Petroleum Corporation (CNPC), της China Petroleum & Chemical Corporation (SINOPEC) και της China National Offshore Oil (CNOOC).
Η Αφρική, η οποία «πάσχει» από ένα επενδυτικό έλλειμμα 50 δισ. δολαρίων ετησίως στον ενεργειακό της τομέα, αποτελεί ένα ευρύ πεδίο ανταγωνισμού για το Πεκίνο. Γι’ αυτόν τον λόγο επενδύει πολύ περισσότερα ποσά στον ενεργειακό τομέα της αφρικανικής ηπείρου απ’ ό,τι σε άλλα ενεργειακά έργα στην Αμερική, σύμφωνα με το OilPrice.com.
Περίπου τα δύο τρίτα των επενδυτικών κινήσεων αφορούν τη Νιγηρία και έπονται οι Αγκόλα, Ουγκάντα και Μοζαμβίκη. Συνολικά, η Κίνα έχει αυξήσει σημαντικά την παρουσία της σε σχεδόν είκοσι αφρικανικές χώρες.
Η έξοδος της Κίνας στις παγκόσμιες αγορές ενέργειας είναι ποικίλη και διαδεδομένη, από πυρηνική ενέργεια έως άνθρακα και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Οι γεωπολιτικές προσπάθειες του Πεκίνου είναι ιδιαίτερα έντονες στην Αφρική, μια ανεκμετάλλευτη σε μεγάλο βαθμό αγορά για ανάπτυξη ενεργειακών υποδομών και αύξηση της ζήτησης, στην οποία το Πεκίνο επιθυμεί να κυριαρχήσει.
Φωτο: Aaron Ufumeli/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι ιδιοκτήτες και οι διαχειριστές πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθούν να αποφεύγουν τη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με πρόσφατα δεδομένα της Alphaliner. Είναι χαρακτηριστικό ότι,…
Σε «ορμητήριο» για την επέκταση της CMA CGM στα logistics της Ανατολικής Μεσογείου φαίνεται να εξελίσσεται ο λιμένας της Λαττάκειας στη Συρία, καθώς η…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από νέες τεχνολογίες, η ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων φαίνεται να κεντρίζει ιδιαίτερα το ενδιαφέρον της Νότιας Κορέας.…
Ανοδική πορεία κατέγραψε η ζήτηση για αερομεταφορές το α΄ τρίμηνο του 2025. Ειδικότερα, σύμφωνα με δεδομένα της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (ΙΑΤΑ), η ζήτηση των…
Στα νεότευκτα πλοία συνεχίζουν να εστιάζουν δίχως παύση οι κολοσσοί της liner ναυτιλίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα του Reuters, η OOCL προχώρησε σε…
Η ναυλαγορά των LNG carriers πρόσφατα βυθίστηκε σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα, με την ανάκαμψη των ναύλων να μην έχει λάβει χώρα ακόμη. Ειδικότερα, σύμφωνα…
Γεγονός πρέπει να θεωρείται πλέον η δημιουργία της μεγαλύτερης εταιρείας logistics παγκοσμίως, καθώς η δανική DSV ολοκλήρωσε αισίως την εξαγορά της DB Schenker. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Αναμφισβήτητα, ο Ελευθέριος Βενιζέλος (1864-1936) δεσπόζει ως μία από τις πλέον εμβληματικές πολιτικές φυσιογνωμίες στη σύγχρονη ελληνική ιστορία. Η διαδρομή του, από τις Μουρνιές…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ