
Στις 16 Νοεμβρίου 2020, το νέο υβριδικό Ro-Ro πλοίο «ECO Valencia» κατέφθασε στον λιμένα του Λιβόρνο, στη βορειοδυτική Ιταλία, για λογαριασμό της ιδιοκτήτριας εταιρείας Grimaldi Group. Η εταιρεία θα παραλάβει συνολικά δώδεκα υβριδικά Ro-Ro από τα κινεζικά ναυπηγεία Jinling, με το «ECO Valencia» να αποτελεί το πρώτο της παραγγελίας.
Το νεότευκτο πλοίο μπορεί να μεταφέρει τροχοφόρα οχήματα, των οποίων η μεταφορική ικανότητα ισοδυναμεί με τη μεταφορά 500 ρυμουλκούμενων trailer φορτηγών. Συγκριτικά με υφιστάμενα Ro-Ro του στόλου της Grimaldi Group, το νέο υβριδικό «ECO Valencia» έχει τη διπλάσια μεταφορική ικανότητα, ενώ διατηρεί κατανάλωση καυσίμου παρόμοια με αυτή μικρότερων πλοίων σε αντίστοιχες συνθήκες, χάρη σε σημαντικές τεχνολογικές καινοτομίες στη σχεδίασή του. Στην ουσία, με κριτήριο την κατανάλωση καυσίμου ανά όγκο μεταφερόμενου φορτίου, το «ECO Valencia» είναι δύο φορές πιο αποδοτικό σε σχέση με τα παλαιότερα Ro-Ro του στόλου.
Επίσης, άξια αναφοράς είναι η εγκατάσταση στο πλοίο προηγμένων και «πράσινων», φιλικών προς το περιβάλλον, τεχνολογιών, για τις οποίες ο ιταλικός νηογνώμονας του απέδωσε έναν νέο, επιπρόσθετο χαρακτηρισμό κλάσης, «Green Plus». Το πλοίο εξοπλίζεται με ηλεκτρονικά ελεγχόμενες μηχανές νέας γενιάς και φέρει συστήματα μπαταριών, τεχνολογίας ιόντων λιθίου, με δυνατότητα αποθήκευσης σημαντικής ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας.
Με αυτόν τον τρόπο, εντός των λιμένων όλες οι ενεργειακές απαιτήσεις του πλοίου θα καλύπτονται από ηλεκτρική ενέργεια. Κατά τη ναυσιπλοΐα, θα χρησιμοποιείται συμβατικό καύσιμο και τα συστήματα μπαταριών θα επαναφορτίζονται από ηλεκτρογεννήτριες, συνδεδεμένες με τον άξονα της έλικας, καθώς και από φωτοβολταϊκά πάνελ συνολικής επιφάνειας 600 τ.μ.
Φωτο: www.grimaldi.napoli.it
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ