
Παρά την οικονομική κρίση στο Ιράκ και την αδυναμία των αρχών να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, η ιρακινή κυβέρνηση συνεχίζει να επιθυμεί την κατασκευή του λιμένα Al-Faw στη νότια επαρχία της Μπάσρα.
Το Al-Faw θεωρείται η πιο σημαντική διέξοδος της χώρας στον Κόλπο και η ιρακινή κυβέρνηση προσβλέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, δεδομένου του ελπιδοφόρου οικονομικού δυναμικού για τη χώρα.
Κατά την επίσκεψή του στην Μπάσρα την περασμένη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός Mustafa al-Kadhimi δήλωσε ότι το λιμάνι του Al-Faw είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης, παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα. Ο ίδιος τόνισε ότι η κυβέρνηση θα εργαστεί σκληρά για να υπογράψει συμφωνίες με ξένες εταιρείες και να ξεκινήσει επιχειρήσεις στο λιμάνι.
Ωστόσο, η επιθυμία του ιρακινού υπουργικού συμβουλίου να συνεχίσει τις κατασκευαστικές εργασίες ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν τα αναμενόμενα εγκαίνια του λιμένα το 2024, καθώς η κορεατική εταιρεία Daewoo ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να αλλάξει τους όρους που αφορούν τη διάρκεια και τις πληρωμές της σύμβασης.
Το ιρακινό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε δήλωση αναφέροντας ότι η εταιρεία κατασκεύασε με επιτυχία τον δυτικό λιμενοβραχίονα του λιμένα. Η συμφωνία ορίζει ότι η εταιρεία θα αναλάβει πέντε έργα, με συνολικό κόστος 2,37 δισ. δολαρίων, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια.
Η ανακοίνωση του ιρακινού υπουργείου ανέφερε ότι, μετά τον διορισμό του νέου διευθυντή του λιμανιού Al-Faw, η Daewoo ζήτησε αύξηση του κόστους σε 2,8 δισ. δολάρια. Ο πρώην διευθυντής της Daewoo στο Ιράκ, Park Il-ho, βρέθηκε νεκρός τον περασμένο μήνα, σε μια φαινομενική αυτοκτονία, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Μπάσρα.
Ο υπουργός Μεταφορών, Nasser al-Shibli, απέρριψε το αίτημα της εταιρείας και της έδωσε τρεις ημέρες για να συμμορφωθεί με την αρχική συμφωνία, ενώ υπαινίχθηκε τη δυνατότητα να στραφεί σε κινεζικές εταιρείες σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία με την κορεατική εταιρεία.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Άνοδο 5,2% καταγράφει η επιβατική κίνηση, για το α΄ εξάμηνο του 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό…
Νέους σκοπέλους συναντά η Αίγυπτος στο μέτωπο της ενεργειακής ασφάλειας, καθώς ένας σημαντικός αριθμός φορτίων LNG που αναμένονταν τον Ιούλιο επαναπρογραμματίζονται για τον Αύγουστο.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ