
Παρά την οικονομική κρίση στο Ιράκ και την αδυναμία των αρχών να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, η ιρακινή κυβέρνηση συνεχίζει να επιθυμεί την κατασκευή του λιμένα Al-Faw στη νότια επαρχία της Μπάσρα.
Το Al-Faw θεωρείται η πιο σημαντική διέξοδος της χώρας στον Κόλπο και η ιρακινή κυβέρνηση προσβλέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, δεδομένου του ελπιδοφόρου οικονομικού δυναμικού για τη χώρα.
Κατά την επίσκεψή του στην Μπάσρα την περασμένη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός Mustafa al-Kadhimi δήλωσε ότι το λιμάνι του Al-Faw είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης, παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα. Ο ίδιος τόνισε ότι η κυβέρνηση θα εργαστεί σκληρά για να υπογράψει συμφωνίες με ξένες εταιρείες και να ξεκινήσει επιχειρήσεις στο λιμάνι.
Ωστόσο, η επιθυμία του ιρακινού υπουργικού συμβουλίου να συνεχίσει τις κατασκευαστικές εργασίες ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν τα αναμενόμενα εγκαίνια του λιμένα το 2024, καθώς η κορεατική εταιρεία Daewoo ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να αλλάξει τους όρους που αφορούν τη διάρκεια και τις πληρωμές της σύμβασης.
Το ιρακινό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε δήλωση αναφέροντας ότι η εταιρεία κατασκεύασε με επιτυχία τον δυτικό λιμενοβραχίονα του λιμένα. Η συμφωνία ορίζει ότι η εταιρεία θα αναλάβει πέντε έργα, με συνολικό κόστος 2,37 δισ. δολαρίων, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια.
Η ανακοίνωση του ιρακινού υπουργείου ανέφερε ότι, μετά τον διορισμό του νέου διευθυντή του λιμανιού Al-Faw, η Daewoo ζήτησε αύξηση του κόστους σε 2,8 δισ. δολάρια. Ο πρώην διευθυντής της Daewoo στο Ιράκ, Park Il-ho, βρέθηκε νεκρός τον περασμένο μήνα, σε μια φαινομενική αυτοκτονία, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Μπάσρα.
Ο υπουργός Μεταφορών, Nasser al-Shibli, απέρριψε το αίτημα της εταιρείας και της έδωσε τρεις ημέρες για να συμμορφωθεί με την αρχική συμφωνία, ενώ υπαινίχθηκε τη δυνατότητα να στραφεί σε κινεζικές εταιρείες σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία με την κορεατική εταιρεία.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ