
Παρά την οικονομική κρίση στο Ιράκ και την αδυναμία των αρχών να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, η ιρακινή κυβέρνηση συνεχίζει να επιθυμεί την κατασκευή του λιμένα Al-Faw στη νότια επαρχία της Μπάσρα.
Το Al-Faw θεωρείται η πιο σημαντική διέξοδος της χώρας στον Κόλπο και η ιρακινή κυβέρνηση προσβλέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, δεδομένου του ελπιδοφόρου οικονομικού δυναμικού για τη χώρα.
Κατά την επίσκεψή του στην Μπάσρα την περασμένη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός Mustafa al-Kadhimi δήλωσε ότι το λιμάνι του Al-Faw είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης, παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα. Ο ίδιος τόνισε ότι η κυβέρνηση θα εργαστεί σκληρά για να υπογράψει συμφωνίες με ξένες εταιρείες και να ξεκινήσει επιχειρήσεις στο λιμάνι.
Ωστόσο, η επιθυμία του ιρακινού υπουργικού συμβουλίου να συνεχίσει τις κατασκευαστικές εργασίες ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν τα αναμενόμενα εγκαίνια του λιμένα το 2024, καθώς η κορεατική εταιρεία Daewoo ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να αλλάξει τους όρους που αφορούν τη διάρκεια και τις πληρωμές της σύμβασης.
Το ιρακινό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε δήλωση αναφέροντας ότι η εταιρεία κατασκεύασε με επιτυχία τον δυτικό λιμενοβραχίονα του λιμένα. Η συμφωνία ορίζει ότι η εταιρεία θα αναλάβει πέντε έργα, με συνολικό κόστος 2,37 δισ. δολαρίων, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια.
Η ανακοίνωση του ιρακινού υπουργείου ανέφερε ότι, μετά τον διορισμό του νέου διευθυντή του λιμανιού Al-Faw, η Daewoo ζήτησε αύξηση του κόστους σε 2,8 δισ. δολάρια. Ο πρώην διευθυντής της Daewoo στο Ιράκ, Park Il-ho, βρέθηκε νεκρός τον περασμένο μήνα, σε μια φαινομενική αυτοκτονία, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Μπάσρα.
Ο υπουργός Μεταφορών, Nasser al-Shibli, απέρριψε το αίτημα της εταιρείας και της έδωσε τρεις ημέρες για να συμμορφωθεί με την αρχική συμφωνία, ενώ υπαινίχθηκε τη δυνατότητα να στραφεί σε κινεζικές εταιρείες σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία με την κορεατική εταιρεία.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
The International Maritime Organization (IMO) has officially commenced the IMSAS audit (IMO Member State Audit Scheme) of the Republic of Panama, as part of…
Η PCT S.A. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε.), μέλος του Ομίλου COSCO Shipping Ports, έχοντας συμπληρώσει 15 χρόνια επιτυχημένης παρουσίας και λειτουργίας, συνεχίζει να επενδύει…
Μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη παραχώρησε ο κ. Νικόλας Πατέρας, Πρόεδρος της Contships Management Inc., στο πλαίσιο του 27ου ετήσιου Συνεδρίου, Marine Money…
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ