
Παρά την οικονομική κρίση στο Ιράκ και την αδυναμία των αρχών να εκπληρώσουν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, η ιρακινή κυβέρνηση συνεχίζει να επιθυμεί την κατασκευή του λιμένα Al-Faw στη νότια επαρχία της Μπάσρα.
Το Al-Faw θεωρείται η πιο σημαντική διέξοδος της χώρας στον Κόλπο και η ιρακινή κυβέρνηση προσβλέπει να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής, δεδομένου του ελπιδοφόρου οικονομικού δυναμικού για τη χώρα.
Κατά την επίσκεψή του στην Μπάσρα την περασμένη εβδομάδα, ο πρωθυπουργός Mustafa al-Kadhimi δήλωσε ότι το λιμάνι του Al-Faw είναι μία από τις προτεραιότητες της κυβέρνησης, παρά τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα. Ο ίδιος τόνισε ότι η κυβέρνηση θα εργαστεί σκληρά για να υπογράψει συμφωνίες με ξένες εταιρείες και να ξεκινήσει επιχειρήσεις στο λιμάνι.
Ωστόσο, η επιθυμία του ιρακινού υπουργικού συμβουλίου να συνεχίσει τις κατασκευαστικές εργασίες ενδέχεται να αντιμετωπίσει προκλήσεις που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν τα αναμενόμενα εγκαίνια του λιμένα το 2024, καθώς η κορεατική εταιρεία Daewoo ανακοίνωσε ότι επιθυμεί να αλλάξει τους όρους που αφορούν τη διάρκεια και τις πληρωμές της σύμβασης.
Το ιρακινό Υπουργείο Μεταφορών εξέδωσε δήλωση αναφέροντας ότι η εταιρεία κατασκεύασε με επιτυχία τον δυτικό λιμενοβραχίονα του λιμένα. Η συμφωνία ορίζει ότι η εταιρεία θα αναλάβει πέντε έργα, με συνολικό κόστος 2,37 δισ. δολαρίων, με χρονικό ορίζοντα υλοποίησης τα τρία χρόνια.
Η ανακοίνωση του ιρακινού υπουργείου ανέφερε ότι, μετά τον διορισμό του νέου διευθυντή του λιμανιού Al-Faw, η Daewoo ζήτησε αύξηση του κόστους σε 2,8 δισ. δολάρια. Ο πρώην διευθυντής της Daewoo στο Ιράκ, Park Il-ho, βρέθηκε νεκρός τον περασμένο μήνα, σε μια φαινομενική αυτοκτονία, στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Μπάσρα.
Ο υπουργός Μεταφορών, Nasser al-Shibli, απέρριψε το αίτημα της εταιρείας και της έδωσε τρεις ημέρες για να συμμορφωθεί με την αρχική συμφωνία, ενώ υπαινίχθηκε τη δυνατότητα να στραφεί σε κινεζικές εταιρείες σε περίπτωση που δεν επιτευχθεί συμφωνία με την κορεατική εταιρεία.
Φωτό: Valdrin Xhemaj/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Δύο νέες ρήτρες για χρήση στις συμφωνίες αγοραπωλησιών πλοίων, με στόχο να αντιμετωπιστούν κίνδυνοι συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς, υιοθέτησε η BIMCO. Σύμφωνα με…

Την έναρξη της κατασκευής του μελλοντικού τερματικού σταθμού κρουαζιέρας στο λιμάνι της Φιλαδέλφειας ανακοίνωσε πρόσφατα η PhilaPort. Πρόκειται για μια έκταση 16 έικρ δίπλα…

Την περαιτέρω εμβάθυνση του αποτυπώματός της στην ινδική αγορά δρομολογεί η Amazon, ανακοινώνοντας νέο επενδυτικό πλάνο ύψους άνω των $35 δισ. με ορίζοντα το…

Η Ελλάδα δημιουργεί τον δικό της στόλο μικροδορυφόρων. Η χώρα κάνει το επόμενο βήμα στη διαστημική τεχνολογία, υλοποιώντας ένα πρόγραμμα μικροδορυφόρων που προβλέπει την…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ