
Οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν διαμορφώθηκαν κατά μέσο όρο στα 600.000 με 700.000 βαρέλια την ημέρα από τον Μάρτιο παρά τις κυρώσεις των ΗΠΑ στην ενεργειακή του βιομηχανία, δήλωσε σήμερα Ιρανός αξιωματούχος.
Οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν έχουν συρρικνωθεί από τα επίπεδα άνω των 2,5 εκατ. βαρελιών την ημέρα από το 2018, όταν οι ΗΠΑ αποχώρησαν από την πυρηνική συμφωνία του 2015 της Τεχεράνης με έξι μεγάλες δυνάμεις και επέβαλε εκ νέου κυρώσεις που έχουν σφυροκοπήσει την οικονομία της χώρας.
Η προοπτική αύξησης της προσφοράς από το Ιράν –χώρα-μέλος του ΟΠΕΚ– έχει προκαλέσει ανησυχία σε κάποια μέλη του Οργανισμού Πετρελαιοεξαγωγικών Κρατών και τους συμμάχους τους, μια ομάδα γνωστή ως ΟΠΕΚ+, που εφαρμόζει μειώσεις στην παραγωγή για να ενισχύσει τις τιμές του ‘μαύρου χρυσού’.
«Ο μέσος όρος των πωλήσεων πετρελαίου μέχρι στιγμής φέτος (βάσει του ιρανικού ημερολογίου) είναι 600.000 με 700.000 βαρέλια την ημέρα», δήλωσε ο Χαμίντ Πουρμοχαμαντί, αναπληρωτής επικεφαλής του οργανισμού προϋπολογισμού και σχεδιασμού, στο ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων του Ιράν Fars, χωρίς να δίνει περισσότερες λεπτομέρειες. Το ιρανικό έτος ξεκίνησε στις 20 Μαρτίου. Σύμφωνα με έναν αναλυτή, η ποσότητα αυτή μπορεί να περιλαμβάνει τις πωλήσεις αργού και προϊόντων πετρελαίου.
Η χώρα δεν ανακοινώνει το ποσό του πετρελαίου που πουλά ενώ τελεί σε καθεστώς κυρώσεων ούτε τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για να αποφύγει τις κυρώσεις.
Επικαλούμενο τρεις εκτιμήσεις που βασίζονται σε δεδομένα εντοπισμού τάνκερ, το Reuters μετέδωσε φέτος ότι οι εξαγωγές πετρελαίου του Ιράν είχαν αυξηθεί σημαντικά τον Σεπτέμβριο, αν και οι ποσότητες κυμαίνονταν από 400.000 έως 1,5 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ