
(Απόσπασμα από το τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 98)
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων με τις εταιρείες στις οποίες ηγούνται εξακολουθούν να κρατούν τα ηνία στη χύδην ναυτιλία. O ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να πρωταγωνιστεί διεθνώς, ακόμα και κατά την κρίσιμη συγκυρία της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τα τέλη Απριλίου), η συνολική αξία του υπό ελληνική διαχείριση ποντοπόρου στόλου ανέρχεται σε $100,446 δισ.
Σημαντική παρουσία είχαν –και εξακολουθούν να έχουν– οι Έλληνες στην ιδιοκτησία αλλά και στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, και είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία του στόλου των tankers που διαχειρίζονται αγγίζει τα $41,3 δισ. (στοιχεία VesselsValue έως τα τέλη Απριλίου), ενώ η αντίστοιχη σε LNG Carriers ανέρχεται σε $19,8 δισ. Συνεπώς ο ελληνόκτητος και ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος δεξαμενόπλοιων και υγραεριοφόρων βρίσκονται στην κορυφή παγκοσμίως με βάση την αξία τους.
Με αφορμή τη δυναμική των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών στη διαχείριση και στην πλοιοκτησία tankers, τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν αποκλειστικά για τους αναγνώστες τους ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία, προερχόμενα από τη βάση δεδομένων της VesselsValue.
Ποιες είναι, ωστόσο, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου tankers που διαχειρίζονται; Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά και παρουσίασαν στο τεύχος Οκτωβρίου, η Μaran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση είναι η πλέον ισχυρή στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $3,041 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Dynacom Tankers. Η συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου της Dynacom Tankers ανέρχεται σε $2,301 δισ. H Tsakos Energy Navigation (TEN) καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Η αξία του στόλου tankers που διαχειρίζεται η TEN αγγίζει τα $1,878 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Η Τhenamaris βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με την αξία του υπό διαχείριση στόλου της να υπολογίζεται σε $1,673 δισ.
Ακολουθεί η λίστα με τις δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης tankers ελληνικών συμφερόντων με βάση την αξία του στόλου που διαχειρίζονται:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σημαντικές απώλειες κατέγραψε σε εβδομαδιαία βάση η ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους να υποχωρούν για 14η διαδοχική εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World…
Μια πρόσφατη εξέλιξη που σηματοδοτεί ένα ακόμα βήμα προς την εμπορική αξιοποίηση της αμμωνίας ως εναλλακτικού ναυτιλιακού καυσίμου ήρθε από τη συνεργασία των Kawasaki…
Στην έκθεση Gastech 2025, που διεξήχθη στο Μιλάνο, η Samsung Heavy Industries (SHI) ανακοίνωσε την πρώτη παγκοσμίως έγκριση τύπου (AiP) για υιοθέτηση πυρηνικού αντιδραστήρα…
Ισχυρό πλήγμα υπέστη η αυστραλιανή εταιρεία φυσικού αερίου Santos, μετά το «ναυάγιο» της εξαγοράς της από κοινοπραξία με επικεφαλής τον κολοσσό ADNOC. Συγκεκριμένα, την…
Αναντίρρητα, την τελευταία πενταετία η διεθνής κοινότητα έχει ταλανιστεί από αλλεπάλληλες κρίσεις −γεωπολιτικές, υγειονομικές, ενεργειακές− που έχουν επηρεάσει το σύνολο των βιομηχανιών, με το…
Η αξιοποίηση των εναλλακτικών καυσίμων για την πρόωση των πλοίων γνωρίζει σημαντική πρόοδο τα τελευταία χρόνια, καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης.…
Τα Capesizes συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά των πλοίων χύδην ξηρού φορτίου και τον Σεπτέμβριο, με τα κέρδη τους να παραμένουν ανθεκτικά εν μέσω…
Συνεχίζονται οι ραγδαίες εξελίξεις στους τομείς της ενέργειας και των commodities, με μία ακόμα συμφωνία να ολοκληρώνεται. Ειδικότερα, σύμφωνα με ανακοίνωση της Anglo American,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ