
(Απόσπασμα από το τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 98)
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες και διαχειριστές πλοίων με τις εταιρείες στις οποίες ηγούνται εξακολουθούν να κρατούν τα ηνία στη χύδην ναυτιλία. O ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να πρωταγωνιστεί διεθνώς, ακόμα και κατά την κρίσιμη συγκυρία της πανδημίας. Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue (έως τα τέλη Απριλίου), η συνολική αξία του υπό ελληνική διαχείριση ποντοπόρου στόλου ανέρχεται σε $100,446 δισ.
Σημαντική παρουσία είχαν –και εξακολουθούν να έχουν– οι Έλληνες στην ιδιοκτησία αλλά και στη διαχείριση δεξαμενόπλοιων, και είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία του στόλου των tankers που διαχειρίζονται αγγίζει τα $41,3 δισ. (στοιχεία VesselsValue έως τα τέλη Απριλίου), ενώ η αντίστοιχη σε LNG Carriers ανέρχεται σε $19,8 δισ. Συνεπώς ο ελληνόκτητος και ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος δεξαμενόπλοιων και υγραεριοφόρων βρίσκονται στην κορυφή παγκοσμίως με βάση την αξία τους.
Με αφορμή τη δυναμική των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών στη διαχείριση και στην πλοιοκτησία tankers, τα Ναυτικά Χρονικά εξασφάλισαν αποκλειστικά για τους αναγνώστες τους ορισμένα εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία, προερχόμενα από τη βάση δεδομένων της VesselsValue.
Ποιες είναι, ωστόσο, οι εταιρείες ελληνικών συμφερόντων που ηγούνται, με βάση την αξία του στόλου tankers που διαχειρίζονται; Σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue, που εξασφάλισαν αποκλειστικά τα Ναυτικά Χρονικά και παρουσίασαν στο τεύχος Οκτωβρίου, η Μaran Tankers του Ομίλου Αγγελικούση είναι η πλέον ισχυρή στη συγκεκριμένη ανάλυση, με τη συνολική αξία του στόλου που διαχειρίζεται να ανέρχεται σε $3,041 δισ.
Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Dynacom Tankers. Η συνολική αξία του διαχειριζόμενου στόλου της Dynacom Tankers ανέρχεται σε $2,301 δισ. H Tsakos Energy Navigation (TEN) καταλαμβάνει την τρίτη θέση. Η αξία του στόλου tankers που διαχειρίζεται η TEN αγγίζει τα $1,878 δισ., σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Η Τhenamaris βρίσκεται στην τέταρτη θέση, με την αξία του υπό διαχείριση στόλου της να υπολογίζεται σε $1,673 δισ.
Ακολουθεί η λίστα με τις δέκα κορυφαίες εταιρείες διαχείρισης tankers ελληνικών συμφερόντων με βάση την αξία του στόλου που διαχειρίζονται:
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τουλάχιστον τέσσερις άνθρωποι σκοτώθηκαν σήμερα από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι Σαχίντ Ρατζάι της πόλης Μπαντάρ Αμπάς στο νότιο Ιράν, σύμφωνα με…
Ο αριθμός των τραυματιών από την ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε νωρίτερα σήμερα στο λιμάνι Σαζίντ Ρατζάι, στην πόλη Μπαντάρ Αμπάς του Ιράν, ανήλθε σε…
Διαχρονικά, αρχής γενομένης από την ίδρυσή τους, το 1931, τα Ναυτικά Χρονικά εστιάζουν την προσοχή τους σε κάθε σημαντική εξέλιξη, η οποία ενδεχομένως επηρεάζει…
To βυθισμένο superyacht «Bayesian» του εκλιπόντος Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς πρόκειται να ανελκυστεί από τον βυθό της θάλασσας, με τις εργασίες να ξεκινούν μέχρι…
Οι προκλήσεις για τη ναυλαγορά των LNG carriers παραμένουν έντονες, καθώς το ανοδικό μομέντουμ που κατεγράφη πριν από μερικές εβδομάδες δεν διατηρήθηκε και πλέον…
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ΕΕ) εξετάζει το ενδεχόμενο να θέσει επιπλέον περιορισμούς στις εισαγωγές ρωσικών ορυκτών καυσίμων από ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Μάλιστα, δεν αποσκοπεί απλώς στην…
Ισχυρό είναι ήδη το πλήγμα των εμπορικών εντάσεων ανάμεσα στο Πεκίνο και την Ουάσιγκτον για την Boeing, καθώς η εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών αντιμετωπίζει σημαντικά…
Καθώς η Κίνα «βλέπει» την εγχώρια κατανάλωση να επιβραδύνεται και ενώ η πίεση εντείνεται από τη δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ, το Πεκίνο στρέφεται στη…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ