
Τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου, που αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μειώνονται σταθερά, δήλωσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), αλλά ένα δεύτερο κύμα επιβραδύνει τη ζήτηση και θα περιπλέξει τις προσπάθειες των παραγωγών για εξισορρόπηση της αγοράς.
Οι παραγωγοί του OPEC+ σχεδιάζουν να αυξήσουν την παραγωγή κατά 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως (bpd) από τον Ιανουάριο και ο IEA προβλέπει ότι η κατάπαυση του πυρός στη Λιβύη θα αυξήσει την παραγωγή εκεί στα 700.000 bpd τον Δεκέμβριο, από 300.000 bpd σήμερα.
«Υπάρχει περιορισμένος χώρος για να απορροφήσει η αγορά επιπλέον προσφορά τους επόμενους μήνες», ανέφερε ο IEA στη μηνιαία έκθεσή του. «Εκείνοι που επιθυμούν να επιφέρουν μια αυστηρότερη αγορά πετρελαίου εξετάζουν έναν κινούμενο στόχο».
Οι παραγωγοί του OPEC+ έχουν μειώσει επί του παρόντος την παραγωγή κατά 7,7 εκατ. bpd.
Ο ΙΕΑ δήλωσε ότι «οι προσπάθειες των παραγωγών έδειξαν κάποια επιτυχία», καθώς οι τιμές του μαύρου χρυσού παρέμειναν σταθερές, ενώ παρατηρήθηκε και έντονη στροφή στην αποθήκευση.
Ωστόσο, ο Οργανισμός πρόσθεσε ότι η ανάκαμψη της ζήτησης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού επιβραδύνθηκε λόγω ενός δεύτερου κύματος κρουσμάτων κορονοϊού και νέων περιορισμών στις κινήσεις των πολιτών.
«Αυτό σίγουρα εγείρει αμφιβολίες σχετικά με την ανθεκτικότητα της αναμενόμενης οικονομικής ανάκαμψης και, συνεπώς, τις προοπτικές αύξησης της ζήτησης πετρελαίου», δήλωσε ο IEA.
Η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου μειώθηκε τον Σεπτέμβριο, ανέφερε ο ΙΕΑ, καθώς οι χώρες του OPEC+ βελτίωσαν τη συμμόρφωσή τους σε σχέση με τις περικοπές παραγωγής, υποβοηθούμενες από τις διακοπές λειτουργίας από τη Βραζιλία, τον Καναδά και τη Βόρεια Θάλασσα.
Οι μειώσεις στα αποθέματα πετρελαίου ήταν ιδιαίτερα έντονες στην πλωτή αποθήκευση, η οποία μειώθηκε κατά 70 εκατ. βαρέλια παγκοσμίως, σε 139,1 εκατ. βαρέλια, τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, αυτές οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες, καθώς τα αποθέματα στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 6,5 εκατ. και 1,8 εκατ. βαρέλια αντίστοιχα, αλλά η ευρωπαϊκή αποθήκευση αυξήθηκε κατά 3,3 εκατ. βαρέλια.
Φωτό: Jan-Rune Smenes Reite/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ