
Τα παγκόσμια αποθέματα πετρελαίου, που αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, μειώνονται σταθερά, δήλωσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA), αλλά ένα δεύτερο κύμα επιβραδύνει τη ζήτηση και θα περιπλέξει τις προσπάθειες των παραγωγών για εξισορρόπηση της αγοράς.
Οι παραγωγοί του OPEC+ σχεδιάζουν να αυξήσουν την παραγωγή κατά 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως (bpd) από τον Ιανουάριο και ο IEA προβλέπει ότι η κατάπαυση του πυρός στη Λιβύη θα αυξήσει την παραγωγή εκεί στα 700.000 bpd τον Δεκέμβριο, από 300.000 bpd σήμερα.
«Υπάρχει περιορισμένος χώρος για να απορροφήσει η αγορά επιπλέον προσφορά τους επόμενους μήνες», ανέφερε ο IEA στη μηνιαία έκθεσή του. «Εκείνοι που επιθυμούν να επιφέρουν μια αυστηρότερη αγορά πετρελαίου εξετάζουν έναν κινούμενο στόχο».
Οι παραγωγοί του OPEC+ έχουν μειώσει επί του παρόντος την παραγωγή κατά 7,7 εκατ. bpd.
Ο ΙΕΑ δήλωσε ότι «οι προσπάθειες των παραγωγών έδειξαν κάποια επιτυχία», καθώς οι τιμές του μαύρου χρυσού παρέμειναν σταθερές, ενώ παρατηρήθηκε και έντονη στροφή στην αποθήκευση.
Ωστόσο, ο Οργανισμός πρόσθεσε ότι η ανάκαμψη της ζήτησης κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού επιβραδύνθηκε λόγω ενός δεύτερου κύματος κρουσμάτων κορονοϊού και νέων περιορισμών στις κινήσεις των πολιτών.
«Αυτό σίγουρα εγείρει αμφιβολίες σχετικά με την ανθεκτικότητα της αναμενόμενης οικονομικής ανάκαμψης και, συνεπώς, τις προοπτικές αύξησης της ζήτησης πετρελαίου», δήλωσε ο IEA.
Η παγκόσμια προσφορά πετρελαίου μειώθηκε τον Σεπτέμβριο, ανέφερε ο ΙΕΑ, καθώς οι χώρες του OPEC+ βελτίωσαν τη συμμόρφωσή τους σε σχέση με τις περικοπές παραγωγής, υποβοηθούμενες από τις διακοπές λειτουργίας από τη Βραζιλία, τον Καναδά και τη Βόρεια Θάλασσα.
Οι μειώσεις στα αποθέματα πετρελαίου ήταν ιδιαίτερα έντονες στην πλωτή αποθήκευση, η οποία μειώθηκε κατά 70 εκατ. βαρέλια παγκοσμίως, σε 139,1 εκατ. βαρέλια, τον Σεπτέμβριο. Ωστόσο, αυτές οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες, καθώς τα αποθέματα στις ΗΠΑ και στην Ιαπωνία μειώθηκαν κατά 6,5 εκατ. και 1,8 εκατ. βαρέλια αντίστοιχα, αλλά η ευρωπαϊκή αποθήκευση αυξήθηκε κατά 3,3 εκατ. βαρέλια.
Φωτό: Jan-Rune Smenes Reite/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Οι σημαντικές προκλήσεις που όμως μπορούν να μετατραπούν σε ευκαιρίες για το ναυτιλιακό κλάδο, αναδείχθηκαν σε πάνελ ομιλητών στο περιθώριο του 27ου Marine Money…
Η METLEN, σε συνεργασία με τις πολυεθνικές Shell και TotalEnergies, κέρδισαν τον διαγωνισμό για την προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βουλγαρία κατά το επόμενο…
Με ιδιαίτερη επιτυχία στέφθηκε το 98ο Παγκόσμιο Συνέδριο του International Propeller Club, που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία και φιλοξενήθηκε στην όμορφη πόλη της Λυών από…
Σε τροχιά εξηλεκτρισμού βρίσκονται οι μεταφορές εσωτερικής ναυσιπλοΐας της Φινλανδίας, καθώς η σκανδιναβική χώρα στοχεύει στην πλήρη ανανέωση του στόλου της με «πράσινα» ferries.…
Αναστάτωση επικρατεί στις τάξεις της Ομάδας των Επτά (G7) έπειτα από τους πρόσφατους περιορισμούς της Κίνας στις εξαγωγές σπάνιων γαιών, με την Ιαπωνία να…
Μετά από ένα δρομολόγιο διάρκειας 20 ημερών, το πρώτο πλοίο της γραμμής τακτικής μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, μέσω του Αρκτικού Ωκεανού, προσέγγισε…
Η CMA CGM εξήγγειλε ότι υπέγραψε επιστολή προθέσεων για την κατασκευή έξι containerships διπλού καυσίμου, κατανάλωσης και LNG, στο ναυπηγείο Cochin Shipyard Limited (CSL)…
Καταιγιστικές είναι οι πρόσφατες εξελίξεις στη ναυλαγορά των VLCCs, καθώς ένα «κοκτέιλ» παραγόντων θέτει εκ νέου τους ναύλους σε ανοδική τροχιά. Συγκεκριμένα, τα VLCCs…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ