
Ο Λίβανος και το Ισραήλ, δύο γειτονικές χώρες που επισήμως εξακολουθούν να βρίσκονται σε πόλεμο, συναντήθηκαν σήμερα για άνευ προηγουμένου συνομιλίες με αντικείμενο την οριοθέτηση των θαλάσσιων συνόρων τους, δήλωσε πηγή των Ηνωμένων Εθνών.
Η συζήτηση έρχεται μετά από αδιάκοπη παρότρυνση και πίεση από πλευράς Ουάσιγκτον εδώ και τρία χρόνια προς τη Χεζμπολάχ, καθώς και μετά τη σύναψη στενότερων σχέσεων Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων και Μπαχρέιν με το Ισραήλ.
Οι συνομιλίες διεξάγονται υπό την αιγίδα του ΟΗΕ και παρουσία αμερικανικής αντιπροσωπείας με επικεφαλής τον υφυπουργό Εξωτερικών αρμόδιο για τη Μέση Ανατολή Ντέιβιντ Σένκερ.
Η υπό αμφισβήτηση θαλάσσια περιοχή δεν φαίνεται να αποτελεί ιδιαίτερο πρόβλημα για το Ισραήλ, το οποίο αντλεί φυσικό αέριο από πολλές πηγές. Η κατάσταση ωστόσο δεν είναι η ίδια και για τον Λίβανο, με τη χώρα να μη διαθέτει εναλλακτικές πηγές εξόρυξης, ενώ πασχίζει να συγκεντρώσει τα απαραίτητα κεφάλαια για την αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης που βιώνει.
Η Χεζμπολάχ, η οποία υποστηρίζεται από την Τεχεράνη, αναφέρει ότι η επικείμενη συζήτηση με τον επί σειρά ετών «εχθρό» της δεν αποτελεί και ένδειξη εκεχειρίας, ενώ ο υπουργός Ενέργειας του Ισραήλ, Yuval Steinitz, τόνισε πως οι προσδοκίες σχετικά με τα αποτελέσματα των συζητήσεων πρέπει να κινούνται σε λογικά πλαίσια.
Παρ’ όλα αυτά, ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, Mike Pompeo, δήλωσε πως πρόκειται για «ιστορική» απόφαση, τονίζοντας ότι η Ουάσιγκτον πίεζε εδώ και πολύ καιρό προς την επίλυση του ζητήματος.
Η εναρκτήρια συνεδρίαση τελείωσε έπειτα από μία ώρα, μετέδωσε το λιβανικό εθνικό πρακτορείο ειδήσεων ANI. Από λιβανικές στρατιωτικές πηγές έγινε γνωστό ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν να συναντηθούν και πάλι στις 28 Οκτωβρίου.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ