
Ακριβώς μία εβδομάδα μετά την αποκάλυψη του σχεδίου της να μετατραπεί σε γίγαντα καθαρής ενέργειας, η BP είδε την τιμή της μετοχής της να πέφτει σε χαμηλό 25 ετών.
Άρθρο του πρακτορείου Bloomberg σημειώνει ότι ο διευθύνων σύμβουλος του πετρελαϊκού κολοσσού, Bernard Looney, και η νέα του ομάδα διαχείρισης έδωσαν περισσότερες από δέκα ώρες παρουσιάσεων για τρεις ημέρες την περασμένη εβδομάδα, σε μια προσπάθεια να δείξουν στον κόσμο ότι ο γίγαντας πετρελαίου και φυσικού αερίου θα μπορούσε να προσαρμοστεί σε ένα μέλλον χαμηλών εκπομπών άνθρακα χωρίς να θυσιάσει τις αποδόσεις.
Η μετοχή της BP έκλεισε στο Λονδίνο την Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου στις 232,4 πένες, το χαμηλότερο επίπεδο από τον Οκτώβριο του 1995. Ενώ η πτώση των τιμών του αργού και οι φόβοι για το δεύτερο κύμα του κορονοϊού δεν βοήθησαν, η κάμψη στην τιμή της μετοχής υποδηλώνει ότι οι μέτοχοι δεν πείστηκαν από τον Looney.
«Οι επενδυτές παραμένουν δύσπιστοι, ιδιαίτερα καθώς αυτή η κίνηση επιβάλλεται στην εταιρεία από την κλιματική αλλαγή», ανέφερε αναλυτής της Aviva Investors.
Ο κ. Looney ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου τον Φεβρουάριο, θέτοντας ως μεγαλεπήβολο στόχο να γίνει η BP μια περιβαλλοντικά ουδέτερη εταιρεία ενέργειας έως το 2050.
Στο επίκεντρο της «επανίδρυσης» της BP βρίσκεται η μείωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου και η ταυτόχρονη ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Ο Bernard Looney υποσχέθηκε στους επενδυτές ότι η εταιρεία θα μπορούσε να το κάνει αυτό, ενώ θα έδινε αποδόσεις 8% έως 10%. Αυτό δεν είναι τόσο υψηλό όσο οι διψήφιες αποδόσεις που μπορεί να προσφέρουν οι αντίστοιχες αποδόσεις του μαύρου χρυσού, συνεπεία γεωπολιτικών εξελίξεων, αλλά πάντως μεγαλύτερες από πολλά έργα καθαρής ενέργειας.
«Η πρόκληση της BP έγκειται στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων της σε λύσεις ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στους επιλεγμένους τομείς, που επιτρέπει στους επενδυτές να πιστεύουν ότι μπορούν να προσφέρουν ελκυστικές οικονομικές αποδόσεις από το κεφάλαιο που διατέθηκε», δήλωσε ο αναλυτής της Aviva.
Η επιθυμία της BP να βρεθεί σε θέση όπου θα μπορεί να αποφέρει κέρδη από έργα ανανεώσιμης ενέργειας μεγάλης κλίμακας θα απαιτήσει πολλές δαπάνες, κυρίως εμπροσθοβαρείς χρονικά. Η εταιρεία επένδυσε 1,1 δισ. δολάρια μέσα στον Σεπτέμβριο, αγοράζοντας μερίδια σε έργα που ανήκουν στον άλλο πετρελαϊκό γίγαντα, την Equinor ASA.
Φωτό: Achim Scheidermann/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Καθώς εντείνονται οι εκκλήσεις της διεθνούς κοινότητας για την επιτάχυνση της αποανθρακοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας, το LNG κερδίζει διαρκώς έδαφος ως μεταβατικό καύσιμο για…
Η ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων φαίνεται πως βρίσκεται πλέον ψηλά στην ατζέντα της Μόσχας, καθώς τα ναυπηγεία της Ρωσίας εντείνουν τις προσπάθειές τους προς αυτή την…
To 7,72% των μετοχών της Genco Shipping & Trading απέκτησε η Diana Shipping σύμφωνα με filing της πρώτης στην αμερικανική επιτροπή κεφαλαιαγοράς. Η εταιρεία…
Την τελική έγκριση του 18ου πακέτου κυρώσεων κατά της Ρωσίας έδωσε το Συμβούλιο Γενικών Υποθέσεων σήμερα στις Βρυξέλλες. Το 18ο πακέτο κυρώσεων περιλαμβάνει νέα…
Έντονη είναι η ανησυχία στους κλάδους της παραγωγικής βιομηχανίας της Νότιας Κορέας. Σύμφωνα με ΜΜΕ από την ασιατική χώρα, οι ΗΠΑ απαίτησαν από τη…
Τα εννέα νέα shuttle tankers του Ομίλου Τσάκου θα ενσωματώσουν προηγμένα συστήματα ναυτικής τεχνολογίας της Kongsberg Maritime. Συγκεκριμένα, η Kongsberg Maritime επελέγη από τη…
Η παγκόσμια μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών βρίσκει στην αμμωνία έναν υποσχόμενο σύμμαχο. Η ναυτιλιακή τεχνολογία εισέρχεται πλέον σε μια εποχή, με την κατασκευή…
Με τεχνολογικό επίκεντρο το προηγμένο σύστημα HiNAS Control της Avikus, η Hyundai Glovis προχωρά στην πρώτη εκτεταμένη εφαρμογή αυτόνομης ναυσιπλοΐας στον στόλο των πλοίων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ