
H Cruise Lines International Association δημοσίευσε πρόσφατα την έκθεση με τίτλο «Global Cruise Industry Environmental Technologies and Practices», η οποία συντάχθηκε από το Oxford Economics. Η εν λόγω έκθεση αναλύει τις συλλογικές προσπάθειες της βιομηχανίας κρουαζιέρας για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος από τα πλοία του στόλου της και τη μετάβαση σε μια αειφόρο επιβατηγό ναυτιλία.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται στην έκθεση, η βιομηχανία κρουαζιέρας έχει επενδύσει περισσότερα από $23,5 δισ. σε πλοία τα οποία χρησιμοποιούν οικολογικότερα καύσιμα, καθώς και σε πιο προηγμένες τεχνολογίες. Τα κεφάλαια αυτά ξεπερνούν κατά $1,5 δισ. τις αντίστοιχες επενδύσεις το 2019.
Η έκθεση αναφέρει επίσης πως το LNG θα αποτελέσει το πιο διαδεδομένο καύσιμο τα προσεχή έτη για τον κλάδο, καθώς το 49% των νεότευκτων κρουαζιερόπλοιων θα καίνε το εν λόγω καύσιμο, ενώ το 96% των νεότευκτων που δεν θα καίνε LNG θα είναι εξοπλισμένα με scrubbers. Επιπλέον, το 99% αυτών των πλοίων θα διαθέτουν και Ballast Water Treatment Systems.
O πρόεδρος της CLIA Global, Adam Goldstein, δήλωσε: «Η βιομηχανία κρουαζιέρας δουλεύει καθημερινά για την ανάπτυξη ασφαλών ταξιδιών και αναγνωρίζει ότι οι συνεχείς και μεγαλύτερες επενδύσεις στον τομέα της έρευνας αποτελούν καταλύτη για την παραγωγή νέων καυσίμων και συστημάτων πρόωσης. Γι’ αυτόν τον λόγο, η CLIA, μαζί με άλλους συνεργάτες του χώρου της ναυτιλίας, έχει προτείνει τη δημιουργία και τη χρηματοδότηση ταμείου ύψους $5 δισ. για την έρευνα και ανάπτυξη, με σκοπό τη συνεργασία για τον εντοπισμό νέων τεχνολογιών και πηγών ενέργειας που θα προσφέρουν πρόσθετες ευκαιρίες για τη μείωση του περιβαλλοντικού μας αποτυπώματος και την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων που έχει θέσει ο ΙΜΟ».
Φωτό: Juan Carlos Trujillo/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…

Οι τουρκικές αρχές μελετούν τον καταγραφέα ήχου και το μαύρο κουτί του αεροσκάφους τύπου Falcon 50, που συνετρίβη χθες βράδυ νότια της Άγκυρας με…

Δεκατρία έργα χαλκού της Χιλής αξίας $14,8 δισ. αναμένεται να επιτύχουν σημαντικά ορόσημα το 2026, καθώς οι τιμές αυξάνονται λόγω των ανησυχιών για παγκόσμια…

Η πρόσφατη πολιτική επικύρωση από το περιφερειακό συμβούλιο της Niigata για την επαναλειτουργία του πυρηνικού σταθμού Kashiwazaki-Kariwa συνιστά μια τομή για την ενεργειακή στρατηγική…

Οι συμβατικές αγορές ναυτιλιακών καυσίμων για πλοία θα αντιμετωπίσουν περιορισμένη αύξηση της ζήτησης το 2026, σε ένα σενάριο που χαρακτηρίζεται από επιβράδυνση της κατανάλωσης…

Το 2025 εξελίχθηκε σε έτος ισχυρών επιδόσεων για τη ναυλαγορά ξηρού χύδην φορτίου συνολικά, ωστόσο ο τομέας των Panamaxes κινήθηκε σε σαφώς χαμηλότερα επίπεδα…

Με ταχείς ρυθμούς αναπτύσσεται η ναυπηγική βιομηχανία της Κίνας, με κύκλους της αγοράς να υπογραμμίζουν το ενδεχόμενο υπερπροσφοράς δυναμικότητας, που θα επιφέρει στρεβλώσεις στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ