
Η Καλιφόρνια απαγορεύει την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μετά το 2035, θέτοντας τις βάσεις για κάτι που πριν από λίγα χρόνια θα ήταν αδιανόητο: αντιπροσωπείες που θα πωλούν μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.
Στις 23 Σεπτεμβρίου, ο κυβερνήτης Gavin Newsom διέταξε τις αρμόδιες αρχές να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να καταργηθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και να απαγορεύσουν την πώληση όλων των νέων αυτοκινήτων με βενζίνη μετά το 2035. Με αυτή την απόφαση, η Καλιφόρνια έγινε η πρώτη πολιτεία στις ΗΠΑ που επιβάλλει μια τέτοια απαγόρευση, δίνοντας ένα ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που βρίσκονται ήδη υπό πίεση για να εγκαταλείψουν τα ορυκτά καύσιμα και να παραδώσουν μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η απόφαση του Gavin Newsom αυξάνει την παγκόσμια δυναμική για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, που έρχεται σε λιγότερο από μία ημέρα αφότου η Κίνα δεσμεύτηκε να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2060 ‒ μια τολμηρή κίνηση από τον μεγαλύτερο ρυπαντή στον κόσμο που, παρότι πρόκειται για στόχο 40 ετών, η οποία εξέπληξε τους περιβαλλοντολόγους. Η Καλιφόρνια προσχωρεί σε ένα κλαμπ με περισσότερες από δώδεκα χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και του Καναδά, που καταργούν σταδιακά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με την έκθεση δεδομένων του BloombergNEF. Το Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει εάν θα προωθήσει την απαγόρευσή του έως το 2035.
Λιγότερο από το 8% των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Καλιφόρνια κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν ηλεκτρικά. Για το 2035, η BNEF προβλέπει ότι οι μισές από τις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στις ΗΠΑ θα είναι υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και plug-in.
Η κίνηση του κ. Newsom θα δώσει αναπόφευκτα τον τόνο και για άλλες πολιτείες σε ολόκληρη την Αμερική, καθώς η Καλιφόρνια όχι μόνο είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, αλλά αποτελεί επίσης έναν από τους μεγαλύτερους καταναλωτές βενζίνης στη χώρα και τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο, πίσω από την Κίνα. Η δύναμη της πολιτικής των μεταφορών εξαρτάται πάντοτε από το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, άλλες πολιτείες με παρόμοιες πολιτικές και συχνά η ίδια η ομοσπονδιακή κυβέρνηση τείνουν να ακολουθούν.
Φωτό: Saketh Garuda/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ανακοίνωσε σήμερα ότι η Ινδία και το Πακιστάν συμφώνησαν σε μία “πλήρη και άμεση κατάπαυση του πυρός”, μετά από…
Αίσιο τέλος είχε η περιπέτεια σχεδόν 200 ναυτικών και περισσότερων από 15 πλοίων, που είχαν εγκλωβιστεί για αρκετές εβδομάδες στα ανοικτά του λιμένα Ρας…
Σε ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων α΄ τριμήνου 2025 προχώρησε η εισηγμένη στον Nasdaq Capital Clean Energy Carriers Corp., με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη.…
Ο πρωταγωνιστικός ρόλος της ναυτιλίας χύδην ξηρού φορτίου για το παγκόσμιο εμπόριο είναι πασιφανής, εφόσον ληφθούν υπόψη τα εμπορεύματα που μεταφέρουν τα bulk carriers: από μεταλλεύματα χαμηλότερης ζήτησης σε σιτηρά που διασφαλίζουν τη διατροφική επάρκεια χωρών και από τον θερμικό άνθρακα που αξιοποιούν εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής σε σιδηρομετάλλευμα, το δομικό «συστατικό» της κατασκευαστικής βιομηχανίας.
Με νωχελικούς ρυθμούς συνεχίζει να κινείται η spot ναυλαγορά των LNG carriers, τα οποία βρίσκονται σε αναζήτηση πυξίδας. Ωστόσο, την εβδομάδα με πέρας την…
Επίσημη επίσκεψη στην Τήνο πραγματοποίησε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, στο πλαίσιο της οποίας ανακοίνωσε τη δημοπράτηση ενός έργου ύψους 2,5…
Ένας δύτης έχασε τη ζωή του σήμερα, κατά τις προκαταρκτικές εργασίες για την ανέλκυση του γιοτ του Βρετανού μεγιστάνα Μάικ Λιντς, το οποίο βυθίστηκε…
Tην ενεργοποίηση δικαιωμάτων προαίρεσης για την επαναγορά καθενός από τα VLCC πλοία «Nissos Kea», «Nissos Nikouria» και «Nissos Anafi», από τον τρέχοντα χρηματοδότη πώλησης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ