
Η Καλιφόρνια απαγορεύει την πώληση νέων βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μετά το 2035, θέτοντας τις βάσεις για κάτι που πριν από λίγα χρόνια θα ήταν αδιανόητο: αντιπροσωπείες που θα πωλούν μόνο αυτοκίνητα μηδενικών εκπομπών.
Στις 23 Σεπτεμβρίου, ο κυβερνήτης Gavin Newsom διέταξε τις αρμόδιες αρχές να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ώστε να καταργηθεί ο κινητήρας εσωτερικής καύσης και να απαγορεύσουν την πώληση όλων των νέων αυτοκινήτων με βενζίνη μετά το 2035. Με αυτή την απόφαση, η Καλιφόρνια έγινε η πρώτη πολιτεία στις ΗΠΑ που επιβάλλει μια τέτοια απαγόρευση, δίνοντας ένα ακόμα μεγαλύτερο χτύπημα στις αυτοκινητοβιομηχανίες, που βρίσκονται ήδη υπό πίεση για να εγκαταλείψουν τα ορυκτά καύσιμα και να παραδώσουν μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων.
Η απόφαση του Gavin Newsom αυξάνει την παγκόσμια δυναμική για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, που έρχεται σε λιγότερο από μία ημέρα αφότου η Κίνα δεσμεύτηκε να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη ως προς τον άνθρακα έως το 2060 ‒ μια τολμηρή κίνηση από τον μεγαλύτερο ρυπαντή στον κόσμο που, παρότι πρόκειται για στόχο 40 ετών, η οποία εξέπληξε τους περιβαλλοντολόγους. Η Καλιφόρνια προσχωρεί σε ένα κλαμπ με περισσότερες από δώδεκα χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γαλλίας και του Καναδά, που καταργούν σταδιακά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, σύμφωνα με την έκθεση δεδομένων του BloombergNEF. Το Ηνωμένο Βασίλειο εξετάζει εάν θα προωθήσει την απαγόρευσή του έως το 2035.
Λιγότερο από το 8% των νέων οχημάτων που ταξινομήθηκαν στην Καλιφόρνια κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους ήταν ηλεκτρικά. Για το 2035, η BNEF προβλέπει ότι οι μισές από τις πωλήσεις επιβατικών οχημάτων στις ΗΠΑ θα είναι υβριδικά ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας και plug-in.
Η κίνηση του κ. Newsom θα δώσει αναπόφευκτα τον τόνο και για άλλες πολιτείες σε ολόκληρη την Αμερική, καθώς η Καλιφόρνια όχι μόνο είναι η μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στις ΗΠΑ, αλλά αποτελεί επίσης έναν από τους μεγαλύτερους καταναλωτές βενζίνης στη χώρα και τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά EV στον κόσμο, πίσω από την Κίνα. Η δύναμη της πολιτικής των μεταφορών εξαρτάται πάντοτε από το γεγονός ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες, άλλες πολιτείες με παρόμοιες πολιτικές και συχνά η ίδια η ομοσπονδιακή κυβέρνηση τείνουν να ακολουθούν.
Φωτό: Saketh Garuda/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μάχη στα μέτωπα της φωτιάς δίνουν οι πυροσβεστικές δυνάμεις σε Αττική, Εύβοια, Μεσσηνία και Κύθηρα. Πιο συγκεκριμένα: Πυρκαγιά σε χαμηλή βλάστηση στην Δροσοπηγή Αττικής…
Την παρθενική του κίνηση στο πεδίο των θαλάσσιων μεταφορών υλοποίησε πρόσφατα ο Ισπανός κροίσος Amancio Ortega, ιδρυτής του κολοσσού της μόδας Zara. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Ορόσημο για τις υπεράκτιες εξερευνήσεις πετρελαίου της Κίνας συνιστά η πρόσφατη εκκίνηση της παραγωγής σε ένα γιγαντιαίο πεδίο πετρελαίου στη Θάλασσα Μποχάι. Σύμφωνα με…
Συνεχίζεται, όπως όλα δείχνουν, το «σίριαλ» πώλησης των λιμένων της CK Hutchison, με βάση τα τελευταία δημοσιεύματα. Ειδικότερα, όπως γνωστοποίησε το Reuters στις 25…
Απώλειες κατέγραψε για έκτη διαδοχική εβδομάδα η ναυλαγορά των containerships, με τις καθοδικές πιέσεις στους spot ναύλους να εντείνονται. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Η επανεκκίνηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα είναι γεγονός, με την Hellenic Seaplanes να συνεχίζει τις πτήσεις της. Μετά την επιτυχημένη προσθαλάσσωση υδροπλάνου στο…
Οι Έλληνες πλοιοκτήτες πρωτοστατούν στην πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας, παρά τις δυσκολίες και τις αβεβαιότητες που αυτή ενέχει. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 1.421…
H Αρχή του Συστήματος Εμπορίας Εκπομπών του Ηνωμένου Βασιλείου (UK ETS), με απάντησή της στις διαβουλεύσεις της βιομηχανίας για την επέκταση του UK ETS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ