
Επτά ακόμη νεκρά δελφίνια εντοπίστηκαν σε παραλία του Μαυρικίου σήμερα, δήλωσε κυβερνητικός αξιωματούχος, μία ημέρα αφού άλλα 18 είχαν εξοκείλει και πέθαναν σε περιοχή κοντά στο σημείο όπου φορτηγό πλοίο που είχε προσαράξει σε ύφαλο κόπηκε στα δύο με αποτέλεσμα να χυθούν στη θάλασσα 1.000 τόνοι καυσίμων.
«Εντοπίσαμε επτά ακόμη δελφίνια σήμερα το πρωί σε κατάσταση αποσύνθεσης», επεσήμανε ο Τζάσβιν Σοκ Απάντου του υπουργείου Αλιείας.
Τα αποτελέσματα της νεκροψίας που διενεργείται στα 18 δελφίνια που βρέθηκαν χθες στην ακτή αναμένονται σήμερα.
Η πετρελαιοκηλίδα προκλήθηκε από ιαπωνικό φορτηγό πλοίο MV Wakashio, το οποίο στις 25 Ιουλίου προσέκρουσε σε ύφαλο. Μία εβδομάδα αργότερα άρχισε να χύνεται πετρέλαιο στη θάλασσα.
Η Greenpeace έχει ζητήσει από την κυβέρνηση στον Μαυρίκιο να ξεκινήσει «έκτακτη έρευνα για να καθοριστούν τα αίτια θανάτου (των δελφινιών) και αν αυτοί συνδέονται με την πετρελαιοκηλίδα του Wakashiο».
Το πλήρες εύρος των επιπτώσεων της πετρελαιοκηλίδας δεν είναι ακόμη γνωστό, όμως επιστήμονες έχουν προειδοποιήσει για μεγάλη οικολογική καταστροφή, η οποία ενδέχεται να επηρεάζει τον Μαυρίκιο και την οικονομία του που εξαρτάται από τον τουρισμό για δεκαετίες.
Πολλοί κάτοικοι πιστεύουν ότι οι θάνατοι των δελφινιών οφείλονται στην πετρελαιοκηλίδα. Πριν τη δημοσίευση της νεκροψίας ο Όουεν Γκρίφιθς, ειδικός της μη κυβερνητικής οργάνωσης Mauritus Marine Conservation Society, εκτίμησε ότι ενδέχεται να πρόκειται για «κακή σύμπτωση», αναφερόμενος σε παρόμοιο περιστατικό το 2005.
Οι αρχές του Μαυρικίου, με τη βοήθεια ξένων εμπειρογνωμόνων, εξακολουθούν να προσπαθούν να αποτιμήσουν το εύρος των ζημιών που προκάλεσε η πετρελαιοκηλίδα. Σύμφωνα με τα πρώτα συμπεράσματά τους, δεν έχουν προκληθεί ζημιές στους κοραλλιογενείς υφάλους και στο θαλάσσιο έδαφος. Όμως η πρύμνη του πλοίου εξακολουθεί να απειλεί τα κοράλλια, ενώ μικρές πετρελαιοκηλίδες έχουν φτάσει στις ακτές και ενδέχεται να προκαλέσουν τους επόμενους μήνες την καταστροφή των φυτών που φύονται εκεί.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Laura Morosoli/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε μια κίνηση δομικού ανασχηματισμού προχωρά ο κολοσσός εξόρυξης Rio Tinto, σύμφωνα με το Reuters, με τον CEO Simon Trott να παρουσιάζει ένα φιλόδοξο…

Ένα ιστορικό ορόσημο κατέγραψε η πετρελαϊκή βιομηχανία της Βραζιλίας, ξεπερνώντας για πρώτη φορά το φράγμα των 4 εκατ. βαρελιών ημερησίως (b/d). Η επίδοση αυτή…

Σε βραχώδη σημείο, στην είσοδο του λιμανιού του Βόλου, αμέσως μετά τον κόκκινο φανό, έπεσε από άγνωστη μέχρι στιγμής αιτία, σκάφος του Λιμενικού Σώματος.…

Από το 2026, το λιμάνι του Όσλο θα εισαγάγει οικονομικά κίνητρα για καθαρότερα πλοία. Τα πλοία που λειτουργούν χωρίς εκπομπές ρύπων εντός και εκτός…

Η αμερικανική εταιρεία τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) OpenAI και αυστραλιανή εταιρεία διαχείρισης κέντρου δεδομένων ανακοίνωσαν σήμερα ότι υπέγραψαν πρωτόκολλο συμφωνίας ύψους δισεκατομμυρίων δολαρίων για να…

Την επέκταση της συνεργασίας τους με την υπογραφή συμβολαίου για την κατασκευή ενός τρίτου, αμιγώς ηλεκτρικού (100% battery-electric), ταχύπλοου ferry ανακοίνωσαν η Incat Tasmania…

Μια νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των πλοίων έναντι κινδύνων πολέμου (Act on the War Risk Insurance of Ships ) ενέκρινε ομόφωνα το δανικό…

«Η “Ατζέντα 2030” προβλέπει ένα ισχυρό και σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό. Το πιο ισχυρό και το πιο σύγχρονο Πολεμικό Ναυτικό στη μακραίωνη ελληνική ιστορία. Προβλέπει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ