
Η Κίνα προχώρησε σε διμερείς συμφωνίες με το Πακιστάν, προκειμένου να προωθήσει projects με επίκεντρο την ενέργεια και τις σιδηροδρομικές συνδέσεις υπό το China-Pakistan Economic Corridor (CPEC).
Το Πεκίνο προέβη στην ανακοίνωση των σινοπακιστανικών συμφωνιών την Παρασκευή 21 Αυγούστου, μετά τη συνάντηση του Κινέζου υπουργού Εξωτερικών Wang Yi και του Πακιστανού ομολόγου του, Shah Mahmood Qureshi, που πραγματοποιήθηκε στην επαρχία Hainan της Νότιας Κίνας.
«Οι υπουργοί Εξωτερικών Κίνας και Πακιστάν συμφώνησαν ότι η κοινή ανάπτυξη του “Belt and Road” θα πρέπει να επιταχυνθεί προς όφελος των δύο λαών», ανέφερε ο Κινέζος υπουργός Εξωτερικών μετά τη συνάντηση.
Το CPEC αποτελεί ένα project αξίας $62 δισ. και μέρος του φιλόδοξου σχεδίου της Κίνας «Belt and Road Initiative». Σύμφωνα με την κρατική τράπεζα του Πακιστάν, η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εξωτερικό επενδυτή στη χώρα.
Νωρίτερα μέσα στον μήνα, η κυβέρνηση του Πακιστάν άναψε το πράσινο φως για ένα σχήμα συνολικού προϋπολογισμού $6,8 δισ. για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας της χώρας της Νότιας Ασίας, η οποία εκτείνεται σε 1.900 χλμ. από το Karachi στο Peshawar.
Αρκετά projects του CPEC έχουν καθυστερήσει σημαντικά, με αναλυτές να τονίζουν ότι το Πακιστάν δαπανά σημαντικά ποσά για το CPEC, με αποτέλεσμα το δημόσιο χρέος να αυξάνεται.
Η συμφωνία Κίνας και Πακιστάν έρχεται σε μια εποχή όπου και οι δύο χώρες έχουν τεταμένες διπλωματικές σχέσεις με την Ινδία. Η πρόοδος που συντελείται στο CPEC αντανακλά την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στη Νότια και Κεντρική Ασία. Αναλυτές σημειώνουν ότι η Κίνα διαθέτει και τα κεφάλαια και τις δυνατότητες ανάπτυξης υποδομών, ώστε να συμπεριλάβει το Πακιστάν αλλά και το Αφγανιστάν και το Ιράν στο «Belt and Road». H Ινδία, συνεπώς, συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να συναγωνιστεί επί ίσοις όροις την Κίνα σε ό,τι αφορά την επίδρασή της στην περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
«Θύελλα» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι δασμοί που επέβαλε απειλούν…
Η κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα κρατικά υποστηριζόμενο πρόγραμμα για πλοία έναντι πολεμικού κινδύνου, ύψους $1 δισ., το οποίο θα…
Νέα ώθηση θα λάβει η ζήτηση για Aframaxes από την εκκίνηση της επέκτασης του αγωγού Trans-Alpine pipeline (TAL), ο οποίος επιτρέπει πλέον στην Τσεχία…
Με σημαντικές απώλειες ολοκληρώθηκε ο Απρίλιος για το πετρέλαιο της Βενεζουέλας, η οποία «είδε» τις εξαγωγές της να μειώνονται σε χαμηλό εννέα μηνών. Συγκεκριμένα,…
Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ανακοίνωσε πακέτο 500 εκατομμυρίων ευρώ για την προώθηση της ευρωπαϊκής επιστημονικής έρευνας. «Ο ρόλος της…
Ισχυρό comeback έκαναν οι παραγγελίες πλοίων κατανάλωσης μεθανόλης τον Απρίλιο, σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία της πλατφόρμας Alternative Fuels Insight (AFI) του DNV. Συγκεκριμένα,…
Στην υπογραφή μιας σημαντικής συμφωνίας με «φόντο» το μεγαλεπήβολο έργο «Louisiana LNG» προχώρησαν πρόσφατα οι ενεργειακοί κολοσσοί Woodside και BP. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ