
Η Κίνα προχώρησε σε διμερείς συμφωνίες με το Πακιστάν, προκειμένου να προωθήσει projects με επίκεντρο την ενέργεια και τις σιδηροδρομικές συνδέσεις υπό το China-Pakistan Economic Corridor (CPEC).
Το Πεκίνο προέβη στην ανακοίνωση των σινοπακιστανικών συμφωνιών την Παρασκευή 21 Αυγούστου, μετά τη συνάντηση του Κινέζου υπουργού Εξωτερικών Wang Yi και του Πακιστανού ομολόγου του, Shah Mahmood Qureshi, που πραγματοποιήθηκε στην επαρχία Hainan της Νότιας Κίνας.
«Οι υπουργοί Εξωτερικών Κίνας και Πακιστάν συμφώνησαν ότι η κοινή ανάπτυξη του “Belt and Road” θα πρέπει να επιταχυνθεί προς όφελος των δύο λαών», ανέφερε ο Κινέζος υπουργός Εξωτερικών μετά τη συνάντηση.
Το CPEC αποτελεί ένα project αξίας $62 δισ. και μέρος του φιλόδοξου σχεδίου της Κίνας «Belt and Road Initiative». Σύμφωνα με την κρατική τράπεζα του Πακιστάν, η Κίνα αποτελεί τον κορυφαίο εξωτερικό επενδυτή στη χώρα.
Νωρίτερα μέσα στον μήνα, η κυβέρνηση του Πακιστάν άναψε το πράσινο φως για ένα σχήμα συνολικού προϋπολογισμού $6,8 δισ. για την ανάπτυξη της σιδηροδρομικής συνδεσιμότητας της χώρας της Νότιας Ασίας, η οποία εκτείνεται σε 1.900 χλμ. από το Karachi στο Peshawar.
Αρκετά projects του CPEC έχουν καθυστερήσει σημαντικά, με αναλυτές να τονίζουν ότι το Πακιστάν δαπανά σημαντικά ποσά για το CPEC, με αποτέλεσμα το δημόσιο χρέος να αυξάνεται.
Η συμφωνία Κίνας και Πακιστάν έρχεται σε μια εποχή όπου και οι δύο χώρες έχουν τεταμένες διπλωματικές σχέσεις με την Ινδία. Η πρόοδος που συντελείται στο CPEC αντανακλά την αυξανόμενη επιρροή της Κίνας στη Νότια και Κεντρική Ασία. Αναλυτές σημειώνουν ότι η Κίνα διαθέτει και τα κεφάλαια και τις δυνατότητες ανάπτυξης υποδομών, ώστε να συμπεριλάβει το Πακιστάν αλλά και το Αφγανιστάν και το Ιράν στο «Belt and Road». H Ινδία, συνεπώς, συνειδητοποιεί ότι δεν μπορεί να συναγωνιστεί επί ίσοις όροις την Κίνα σε ό,τι αφορά την επίδρασή της στην περιοχή.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ