
Ομάδες πιστές στον ισχυρό άνδρα της Ανατολικής Λιβύης, τον Χαλίφα Χάφταρ, ανακοίνωσαν την άρση του αποκλεισμού που είχε επιβληθεί σε πετρελαιοπηγές και πετρελαϊκούς τερματικούς σταθμούς εδώ και μήνες, και την επανάληψη των εξαγωγών και της παραγωγής αργού, σύμφωνα με στρατιωτικό αξιωματούχο που πρόσκειται στον Χάφταρ.
Η επαναλειτουργία των πετρελαιοπηγών και των λιμανιών «θα επιτρέψει να χρησιμοποιηθεί το αργό που έχει αποθηκευθεί στους πετρελαϊκούς τερματικούς σταθμούς για να εφοδιασθούν ηλεκτρικοί σταθμοί με αέριο και να ανακουφισθούν οι πολίτες», ανακοίνωσε χθες βράδυ ο στρατηγός Νάτζι αλ-Μογράμπι, επικεφαλής των Φρουρών των Πετρελαϊκών Εγκαταστάσεων στο ανατολικό τμήμα της χώρας.
«Με οδηγίες του στρατάρχη Χαλίφα Χάφταρ» η επαναλειτουργία των πετρελαιοπηγών και των λιμανιών, αφορά προσώρας μόνο την εκμετάλλευση των αποθηκευμένων υδρογονανθράκων προκειμένου να κινηθούν οι ηλεκτρικοί σταθμοί και να συντηρηθούν οι υποδομές, οι δεξαμενές και οι αγωγοί», είπε.
«Καμία αντίθεση στην επαναλειτουργία των πετρελαϊκών λιμανιών», δήλωσε ο στρατηγός αλ-Μογράμπι σε βίντεο που μεταδόθηκε από λιβυκά ΜΜΕ και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στις 17 Ιανουαρίου, ομάδες υποστηριζόμενες από τους Φρουρούς που δήλωσαν πίστη στο στρατόπεδο Χάφταρ, απέκλεισαν τις πιο σημαντικές πετρελαιοπηγές και τα πιο σημαντικά λιμάνια εξαγωγής πετρελαίου, διεκδικώντας, όπως υποστήριξαν, μια δίκαιη κατανομή των πετρελαϊκών εσόδων, τα οποία διαχειρίζεται η Εθνική Εταιρία Πετρελαίου (NOC) και η Κεντρική Τράπεζα με έδρα την Τρίπολη.
Η NOC, που έχει καλέσει κατ΄επανάληψη για την αποστρατιωτικοποίηση των εγκαταστάσεών της, δεν έχει κάνει μέχρι τώρα κανένα σχόλιο.
Η Λιβύη, που σπαράσσεται από βία και μάχες για την εξουσία μετά την πτώση του καθεστώτος του Μουάμαρ Καντάφι το 2011, διαθέτει τα μεγαλύτερα αποθέματα πετρελαίου στην Αφρική και η πολύ εξασθενημένη οικονομία της εξαρτάται σχεδόν εξ ολοκλήρου από αυτό.
Όμως από το 2015 σπαράσσεται από μια σύγκρουση ανάμεσα σε δύο αντίπαλες εξουσίες: την Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας που αναγνωρίζεται από τον ΟΗΕ και εδρεύει στην Τρίπολη και τον στρατάρχη Χάφταρ που κυριαρχεί στο ανατολικό και σε ένα τμήμα του νότου της χώρας.
Πηγή-Φωτό: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ