
Ο ρυθμός επέκτασης της δυναμικότητας των λιμανιών εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να μειωθεί έως και 40% τα επόμενα πέντε έτη λόγω της υγειονομικής κρίσης, εκτιμά η Drewry στην πρόσφατη έκθεση «Global Container Terminal Operators Annual Review and Forecast».
Η παγκόσμια δυναμικότητα στους σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων εκτιμάται από τη Drewry ότι θα αυξηθεί με έναν μέσο ρυθμό 2,1% ετησίως τα επόμενα πέντε έτη, αριθμός που αντιστοιχεί σε προσθήκη 25 εκατ. TEUs ανά έτος.
Αντίστοιχα η διακίνηση θα αυξηθεί με έναν μέσο ρυθμό 3,5% ετησίως την επόμενη πενταετία από τα 801 εκατ. TEUs το 2019 στα 951 εκατ. TEUs το 2024. Όπως εξηγεί η Drewry οι όλες εκτιμήσεις μπορούν ανά πάσα στιγμή να ανατραπούν ανάλογα με τη διάρκεια και τις διαστάσεις που θα λάβει η πανδημία.
Η κ. Eleanor Hadland, αναλύτρια της Drewry και εκ των ερευνητών της έκθεσης σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «η πενταετής μας πρόβλεψη για την παγκόσμια διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων στους λιμένες μειώθηκε δραστικά λόγω της πανδημίας ενώ οι κίνδυνοι παραμένουν».
Ως απόρροια της πανδημικής κρίσης, οι διαχειριστές λιμένων και οι λιμενικές αρχές αναπροσαρμόζουν τα πλάνα τους υπό το πρίσμα μιας παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης. Όπως τονίζει η κ. Hadland, λιμενικά projects προγραμματισμένα για το 2020 και το 2021 ενδέχεται να καθυστερήσουν λόγω των καθυστερήσεων που βίωσαν οι εφοδιαστικές αλυσίδες το α΄ εξάμηνο του έτους.
Εξάλλου ήδη τα τελευταία χρόνια οι κορυφαίοι διαχειριστές λιμένων έχουν μειώσει τις επενδύσεις τους με εξαίρεση αυτές που αφορούν πράσινες υποδομές και αυτόματα συστήματα σε τερματικούς σταθμούς. Μάλιστα τα ¾ των αυτοματοποιημένων τερματικών διαχειρίζονται παγκόσμιας εμβέλειας διαχειριστές ενώ την ανάπτυξη 22 αυτοματοποιημένα projects έχει επίσης αναλάβει η ίδια ομάδα operators.
Σε ό,τι αφορά τις κορυφαίες διαχειρίστριες εταιρείες σταθμών εμπορευματοκιβωτίων με βάση τη διακίνηση το 2019, η PSA International βρέθηκε στην κορυφή με διακίνηση 60,4 εκατ. TEUs (7,5% μερίδιο αγοράς) ενώ το κινεζικό conglomerate Cosco βρέθηκε στη δεύτερη θέση της σχετικής λίστας της Drewry με διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στα 48,6 εκατ. TEUs και μερίδιο αγοράς 6,1%. APM Terminals (46,8 εκατ. TEUs- 5,8%), Hutchison Ports (45,7 εκατ. TEUs- 5,7%) και DP World (44,3 εκατ. TEUs- 5,5%) κατέλαβαν αντίστοιχα την τρίτη, τέταρτη και πέμπτη θέση μεταξύ των κορυφαίων διαχειριστών σταθμών εμπορευματοκιβωτίων.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ