
Tα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αγορά ενέργειας είναι αντιμέτωπη με μια υψηλή μεταβλητότητα των τιμών, ενώ οι διαρκείς πιέσεις φορέων και ΜΚΟ για περιορισμό της χρήσης ορυκτών καυσίμων ασκούν επιπλέον πιέσεις στη συγκεκριμένη αγορά.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα Offshore Support Vessels (OSVs), ο στόλος των οποίων κρίνεται από αναλυτές μεγάλος σε σχέση με τη ζήτηση, ο ανταγωνισμός είναι δριμύς και οι ναύλοι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλο τον κόσμο περίπου 1.000 τέτοια πλοία είναι παροπλισμένα, ενώ μόνο στη Νορβηγία ο αριθμός τους ανέρχεται σε 100.
Μπροστά σε αυτές τις προκλήσεις και στην έλλειψη επαρκών οικονομικών πόρων, οι διαχειρίστριες εταιρείες OSVs επιζητούν νέες ευκαιρίες σε παράκτια αιολικά πάρκα, στη γαλάζια οικονομία και σε άλλους τομείς. Μάλιστα το 2018 αναπτύχθηκε στη Νορβηγία ένα joint industry project (JIP), με τη συμμετοχή επτά εταιρειών ιδιοκτησίας και διαχείρισης OSVs αλλά και managers, με σκοπό την εφαρμογή και τη δοκιμή ψηφιακών λύσεων για τη μείωση των εκπομπών και του κόστους και την αύξηση της ασφάλειας.
Ο νηογνώμονας DNV GL συμμετέχει ενεργά στο project, επιβλέποντας κάποιες από τις δραστηριότητές του, κυρίως σε ό,τι αφορά τις απομακρυσμένες επιθεωρήσεις, την «έξυπνη» συντήρηση των OSVs και την ενεργειακή αποδοτικότητα.
Το project περιλαμβάνει τρεις φάσεις. Στην πρώτη έλαβαν χώρα συναντήσεις, συζητήσεις και workshops στα μέσα του 2019. Στη δεύτερη φάση, «Solution Design», συγκεκριμένες τεχνολογίες θα δοκιμαστούν, ενώ θα δοθούν και κατευθυντήριες γραμμές εφαρμογής τους. H φάση 3 θα εστιαστεί στην πρακτική εφαρμογή των επιλεγμένων λύσεων.
Ο κ. Knut Ljungberg, Principal Consultant, Shipping Advisory του DNV GL, τονίζει ότι το από κοινού project απαιτεί αρκετούς πόρους και συνεπώς η συνέργεια των εμπλεκόμενων φορέων αποτελεί μια πιο έξυπνη προσέγγιση. «Οι συμμετέχοντες μπορούν να ανταλλάσσουν απόψεις, να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο και, καθώς οι δραστηριότητές τους διαφέρουν σε ορισμένους τομείς, τα οφέλη για τη βιομηχανία θα είναι σημαντικά», κατέληξε ο κ. Ljungberg.
Φωτό: Kirill Petropavlov/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ