
Tα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αγορά ενέργειας είναι αντιμέτωπη με μια υψηλή μεταβλητότητα των τιμών, ενώ οι διαρκείς πιέσεις φορέων και ΜΚΟ για περιορισμό της χρήσης ορυκτών καυσίμων ασκούν επιπλέον πιέσεις στη συγκεκριμένη αγορά.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα Offshore Support Vessels (OSVs), ο στόλος των οποίων κρίνεται από αναλυτές μεγάλος σε σχέση με τη ζήτηση, ο ανταγωνισμός είναι δριμύς και οι ναύλοι κινούνται σε χαμηλά επίπεδα. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε όλο τον κόσμο περίπου 1.000 τέτοια πλοία είναι παροπλισμένα, ενώ μόνο στη Νορβηγία ο αριθμός τους ανέρχεται σε 100.
Μπροστά σε αυτές τις προκλήσεις και στην έλλειψη επαρκών οικονομικών πόρων, οι διαχειρίστριες εταιρείες OSVs επιζητούν νέες ευκαιρίες σε παράκτια αιολικά πάρκα, στη γαλάζια οικονομία και σε άλλους τομείς. Μάλιστα το 2018 αναπτύχθηκε στη Νορβηγία ένα joint industry project (JIP), με τη συμμετοχή επτά εταιρειών ιδιοκτησίας και διαχείρισης OSVs αλλά και managers, με σκοπό την εφαρμογή και τη δοκιμή ψηφιακών λύσεων για τη μείωση των εκπομπών και του κόστους και την αύξηση της ασφάλειας.
Ο νηογνώμονας DNV GL συμμετέχει ενεργά στο project, επιβλέποντας κάποιες από τις δραστηριότητές του, κυρίως σε ό,τι αφορά τις απομακρυσμένες επιθεωρήσεις, την «έξυπνη» συντήρηση των OSVs και την ενεργειακή αποδοτικότητα.
Το project περιλαμβάνει τρεις φάσεις. Στην πρώτη έλαβαν χώρα συναντήσεις, συζητήσεις και workshops στα μέσα του 2019. Στη δεύτερη φάση, «Solution Design», συγκεκριμένες τεχνολογίες θα δοκιμαστούν, ενώ θα δοθούν και κατευθυντήριες γραμμές εφαρμογής τους. H φάση 3 θα εστιαστεί στην πρακτική εφαρμογή των επιλεγμένων λύσεων.
Ο κ. Knut Ljungberg, Principal Consultant, Shipping Advisory του DNV GL, τονίζει ότι το από κοινού project απαιτεί αρκετούς πόρους και συνεπώς η συνέργεια των εμπλεκόμενων φορέων αποτελεί μια πιο έξυπνη προσέγγιση. «Οι συμμετέχοντες μπορούν να ανταλλάσσουν απόψεις, να μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο και, καθώς οι δραστηριότητές τους διαφέρουν σε ορισμένους τομείς, τα οφέλη για τη βιομηχανία θα είναι σημαντικά», κατέληξε ο κ. Ljungberg.
Φωτό: Kirill Petropavlov/ Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επισκέφθηκε, από 7 έως 13 Οκτωβρίου, τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής μετά από…
Ένα δεξαμενόπλοιο που βρισκόταν σε ναυπηγείο της δυτικής Ινδονησίας για επισκευές τυλίχθηκε στις φλόγες σήμερα το πρωί με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους…
Στην τελετή εγκαινίων του νέου Ογκολογικού Κέντρου στο Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο «Αττικόν» παρέστη το πρωί ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και στη συνέχεια επισκέφτηκε το…
Η Κίνα αποτελεί τον μεγαλύτερο καταναλωτή αργού πετρελαίου διεθνώς. Καθώς ο οικονομικός γίγαντας της Ασίας επιδιώκει να εξασφαλίσει ενεργειακά αποθέματα, αναδύεται η ανάγκη για…
Atlantas Ship Management (ASM), a leading ship management company headquartered in London, operate a fleet of 40+ vessels and expect this to grow to…
Νέοι ορίζοντες ανοίγονται για την Wah Kwong Maritime Transport στις διά θαλάσσης μεταφορές χύδην ξηρών φορτίων, μέσα από ένα καινοτόμο επιχειρηματικό μοντέλο με «άρωμα»…
«Ξεκινώντας με την προμήθεια των νέων οχημάτων που παραλάβαμε σήμερα, ανακοινώνουμε ότι στους επόμενους μήνες το Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής…
Η Ινδία κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς τη βιώσιμη ναυτιλιακή και ενεργειακή της μετάβαση, αναγνωρίζοντας τρία μεγάλα λιμάνια, το Deendayal (Γκουτζαράτ), το V.O. Chidambaranar…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ