
Τα πρόσφατα ανησυχητικά επίπεδα ξηρασίας στον ποταμό Παρανά είχαν σημαντικές επιπτώσεις στις εξαγωγές σογιελαίου της Αργεντινής. Στον αντίποδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του τερματικού σταθμού Cattalini Terminais Marítimos στη Βραζιλία, ο οποίος διαχειρίζεται σχεδόν το 70% των συνολικών βραζιλιάνικων εξαγωγών σογιελαίου, η κατάσταση αυτή θα ωφελήσει τη διακίνηση σογιελαίου από τα βραζιλιάνικα λιμάνια για το 2020.
Με τα επίπεδα της στάθμης του νερού του ποταμού Παρανά να φτάνουν σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα φέτος, τα πλοία αναχωρούν από λιμάνια της Αργεντινής με σημαντικά μικρότερο όγκο φορτίων σογιελαίου και τροφίμων σόγιας.
Ο τερματικός σταθμός Catallini αναφέρει ότι η πανδημία του κορονοϊού έχει μειώσει σημαντικά τη ζήτηση καυσίμων diesel και biodiesel. Ως εκ τούτου, το εισαγωγικό πλεόνασμα του σογιελαίου, κύριας πρώτης ύλης για την παραγωγή biodiesel, αυξήθηκε σημαντικά.
Οι εκτιμήσεις σχετικά με τις εξαγωγές σογιελαίου από τον βραζιλιάνικο τερματικό σταθμό Catallini για το 2020 ανέρχονται πλέον σε 850.000 τόνους σε σχέση με τους 672.000 τόνους οι οποίοι εξήχθησαν το 2019.
Παράλληλα, η Abiove (Brazilian Association of Vegetable Oils Industries) αναθεώρησε προς τα επάνω τις εκτιμήσεις για τον όγκο των βραζιλιάνικων εξαγωγών ελαίου σόγιας, από 200.000 τόνους σε 1 εκατ. τόνους. Μεταξύ των κύριων προορισμών για τις εν λόγω εξαγωγές θα είναι η Κίνα και η Ινδία.
Πέρα από τις εξαγωγές σογιελαίου, η Βραζιλία φαίνεται να έχει ωφεληθεί σημαντικά και σε αυτές άλλων σιτηρών, λόγω της ξηρασίας του ποταμού Παρανά, καθώς οδήγησε πολλούς αγοραστές να στραφούν στη Βραζιλία για φέτος.
Φωτό: Daniel Chediac/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ