
Ο μεγάλος αντίκτυπος της πανδημίας στη ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια της Ινδίας και η στροφή των χωρών της Ευρώπης στο φυσικό αέριο έχουν οδηγήσει το θαλάσσιο εμπόριο θερμικού άνθρακα σε πολύ χαμηλά επίπεδα το 2020.
Σύμφωνα με στοιχεία του Argus Media, οι παγκόσμιες διά θαλάσσης εξαγωγές άνθρακα κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους έχουν μειωθεί κατά 7% σε ετήσια βάση ή κατά 30,5 εκατ. τόνους, με την Ινδονησία να αντιπροσωπεύει το 1/3 αυτής της μείωσης.
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου, οι παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα άγγιξαν τους 389 εκατ. τόνους. Οι επτά σημαντικότεροι εξαγωγείς παρουσίασαν απώλειες, με την Αυστραλία να παραμένει μόνο κραταιά λόγω των αυξημένων ροών της προς την Κίνα.
Οι ινδονησιακές εξαγωγές μειώθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 11,2%, στους 175 εκατ. τόνους. Σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές, οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας κατέγραψαν αύξηση 19,8%, στους 62,2 εκατ. τόνους, με το Βιετνάμ να αυξάνει τα φορτία που δέχτηκε κατά 7,8 εκατ. τόνους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 24,9 εκατ. τόνους. Οι εξαγωγές από ΗΠΑ και Καναδά υποχώρησαν κατά 12,4 εκατ. τόνους, καθώς η εξασθενημένη ζήτηση από την Ευρώπη και η διαρκής πτώση των τιμών στις διεθνείς αγορές έχουν ανακόψει τον όγκο των διά θαλάσσης φορτίων από τις δύο αυτές χώρες.
Η ζήτηση για άνθρακα από την Ινδία χτυπήθηκε βάναυσα από την πανδημία, σύμφωνα με το Argus Media. Ειδικότερα, οι ινδικές εισαγωγές μειώθηκαν το α΄ πεντάμηνο του έτους κατά 19,3 εκατ. τόνους, στους 65,3 εκατ. τόνους. Φωτεινή εξαίρεση αποτέλεσε τέλος η Τουρκία, η οποία αύξησε τις εισαγωγές της κατά 10,2%, στους 12,5 εκατ. τόνους, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου.
Φωτό: Sherperd Zhou/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ