
Ο μεγάλος αντίκτυπος της πανδημίας στη ζήτηση για ηλεκτρική ενέργεια της Ινδίας και η στροφή των χωρών της Ευρώπης στο φυσικό αέριο έχουν οδηγήσει το θαλάσσιο εμπόριο θερμικού άνθρακα σε πολύ χαμηλά επίπεδα το 2020.
Σύμφωνα με στοιχεία του Argus Media, οι παγκόσμιες διά θαλάσσης εξαγωγές άνθρακα κατά τους πρώτους πέντε μήνες του έτους έχουν μειωθεί κατά 7% σε ετήσια βάση ή κατά 30,5 εκατ. τόνους, με την Ινδονησία να αντιπροσωπεύει το 1/3 αυτής της μείωσης.
Πιο συγκεκριμένα, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου, οι παγκόσμιες εξαγωγές άνθρακα άγγιξαν τους 389 εκατ. τόνους. Οι επτά σημαντικότεροι εξαγωγείς παρουσίασαν απώλειες, με την Αυστραλία να παραμένει μόνο κραταιά λόγω των αυξημένων ροών της προς την Κίνα.
Οι ινδονησιακές εξαγωγές μειώθηκαν το ίδιο διάστημα κατά 11,2%, στους 175 εκατ. τόνους. Σε ό,τι αφορά τις εισαγωγές, οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας κατέγραψαν αύξηση 19,8%, στους 62,2 εκατ. τόνους, με το Βιετνάμ να αυξάνει τα φορτία που δέχτηκε κατά 7,8 εκατ. τόνους σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 24,9 εκατ. τόνους. Οι εξαγωγές από ΗΠΑ και Καναδά υποχώρησαν κατά 12,4 εκατ. τόνους, καθώς η εξασθενημένη ζήτηση από την Ευρώπη και η διαρκής πτώση των τιμών στις διεθνείς αγορές έχουν ανακόψει τον όγκο των διά θαλάσσης φορτίων από τις δύο αυτές χώρες.
Η ζήτηση για άνθρακα από την Ινδία χτυπήθηκε βάναυσα από την πανδημία, σύμφωνα με το Argus Media. Ειδικότερα, οι ινδικές εισαγωγές μειώθηκαν το α΄ πεντάμηνο του έτους κατά 19,3 εκατ. τόνους, στους 65,3 εκατ. τόνους. Φωτεινή εξαίρεση αποτέλεσε τέλος η Τουρκία, η οποία αύξησε τις εισαγωγές της κατά 10,2%, στους 12,5 εκατ. τόνους, μεταξύ Ιανουαρίου-Μαΐου.
Φωτό: Sherperd Zhou/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Eν μέσω θετικών προοπτικών για την πορεία της εθνικής οικονομίας και του παγκόσμιου εμπορίου, παρά τον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, το Μεξικό προχωρά με τη…
Την περασμένη εβδομάδα, ένα πλήρως έμφορτο δεξαμενόπλοιο με πετρέλαιο της Βενεζουέλας έφτασε στα ύδατα ανατολικά της Μαλαισίας. Το εν λόγω δεξαμενόπλοιο ονομάζεται «Varada» και…
Η ανάπτυξη της πρώτης παγκοσμίως πλωτής μονάδας που μετατρέπει την αμμωνία σε υδρογόνο έγινε πραγματικότητα. Η Höegh Evi και η Wärtsilä Gas Solutions, μαζί…
Ασταμάτητη παραμένει η δραστηριότητα της Dynacom στις παραγγελίες πλοίων. Ειδικότερα, όπως καταδεικνύουν δεδομένα της ναυλομεσιτικής Xclusiv, η Dynacom προχώρησε σε παραγγελία δύο δεξαμενόπλοιων χωρητικότητας…
Tην υπογραφή δεσμευτικής συμφωνίας για την απόκτηση του 100% της τουρκικής εταιρείας logistics Borusan Tedarik Zinciri Çözümleri ve Teknoloji Anonim Şirketi ανακοίνωσε η CEVA…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ