
Η πανδημία του κορονοϊού θα έχει δραστική επίδραση στη ζήτηση και στην προσφορά ενέργειας βραχυπρόθεσμα, καθώς ουσιαστικά οικονομία και ενεργειακές αγορές είναι άρρηκτα συνδεδεμένες, τονίζει σε νέα του ανακοίνωση ο DNV GL.
Όπως αναφέρει ο νηογνώμονας, η ζήτηση για ενέργεια δεν θα αυξηθεί και το 2050 θα είναι στα ίδια επίπεδα με σήμερα, παρά τη ραγδαία αύξηση του πληθυσμού και την ανάπτυξη της παγκόσμιας οικονομίας. Ο DNV GL εξηγεί ότι η εκτίμηση αυτή, που βασίζεται στο βασικό σενάριο του ΔΝΤ για ύφεση 6% φέτος, αποτελεί απόρροια και της κρίσης του κορονοϊού.
Πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, οι εκτιμήσεις του DNV GL έκαναν λόγο για ζήτηση για ενέργεια στα 456 exajoules (EJ) το 2050. Οι νέες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για πτώση της ζήτησης κατά 8% το 2050, με αποτέλεσμα να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με το 2018. Δομικές αλλαγές στην καθημερινότητα της ανθρωπότητας παγκοσμίως λόγω Covid-19, όπως η απαγόρευση των μετακινήσεων, θα οδηγήσουν σε μια σημαντικά μειωμένη ζήτηση από τις μεταφορές και σε καμία περίπτωση στα επίπεδα που κυμαινόταν το 2019.
Βέβαια, η μειωμένη χρήση ενέργειας από τις μεταφορές αποτελεί θετική είδηση για την κλιματική αλλαγή, δεδομένου ότι αυτές ακόμη στηρίζονται εν πολλοίς στο πετρέλαιο. Μάλιστα, η μειωμένη ζήτηση αποτελεί και την κυριότερη αιτία της πτώσης των τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου.
«Δεν έχει έρθει ακόμη το τέλος των υδρογονανθράκων και ιδιαίτερα για το φυσικό αέριο, το οποίο εκτιμούμε ότι θα ξεπεράσει το πετρέλαιο στο ενεργειακό μείγμα τη δεκαετία αυτή», αναφέρει ο DNV GL. Η υψηλή μεταβλητότητα και οι χαμηλές αποδόσεις στις επενδύσεις στα ορυκτά καύσιμα δημιουργούν σκεπτικισμό στους επενδυτές, οι οποίοι ενδέχεται να στρέψουν το ενδιαφέρον τους στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Ο DNV GL εκτιμά ακόμη ότι πέρυσι οι εκπομπές CO2 έφτασαν στο αποκορύφωμά τους, ενώ σημειώνει ότι ο στόχος της Συμφωνίας του Παρισιού είναι αρκετά μακριά. «Για να πετύχουμε τον στόχο της μείωσης της θερμοκρασίας κατά 1,5°C, θα πρέπει η αισθητή μείωση των εκπομπών που βιώνουμε φέτος να πραγματοποιείται κάθε χρόνο».
Στο report του Energy Transition Outlook (2020), το οποίο θα δημοσιοποιηθεί τον επόμενο Σεπτέμβριο, ο DNV GL εξετάζει τις απαραίτητες τεχνολογίες για την κάλυψη του κενού μεταξύ των στόχων της Συμφωνίας του Παρισιού και των εκτιμήσεων για την υπερθέρμανση του πλανήτη. «Άποψή μας παραμένει ότι η ανθρωπότητα κατέχει την κατάλληλη τεχνολογία. […] Έχουμε την ικανότητα να αλλάξουμε τις συμπεριφορές και τις συνήθειές μας», αναφέρεται τέλος στην ανακοίνωση του DNV GL.
Φωτό: YNA/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ