
Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Bloomberg, οι εταιρείες υπεράκτιας εξόρυξης πετρελαίου και φυσικού αερίου της Μεγάλης Βρετανίας δεσμεύτηκαν να μειώσουν κατά το ήμισυ τις εκπομπές άνθρακα εντός της επόμενης δεκαετίας, στοχεύοντας παράλληλα στην πλήρη εξάλειψή τους έως το 2050.
Το γεγονός γνωστοποίησε o φορέας Oil & Gas UK (OGUK), δίνοντας ισχυρό έναυσμα στις εταιρείες ενέργειας να συνεισφέρουν πιο ενεργά προς έναν πιο πράσινο πλανήτη. Παρ’ όλα αυτά, οι μειώσεις εκπομπών αφορούν μόνο τις άμεσες εκπομπές, όπως αυτές από υπεράκτιες πλατφόρμες πετρελαίου, παρά τις εκκλήσεις ακτιβιστών και επενδυτών για περιορισμό των εκπομπών που προέρχονται από τους πελάτες των βρετανικών εταιρειών. «Ετοιμάζουμε τη στρατηγική μας για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα στις διαδικασίες παραγωγής μας», δήλωσε η Environment Manager του OGUK, Louise O’Hara Murray, σε τηλεδιάσκεψη.
Η δέσμευση των βρετανικών εταιρειών για τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος άνθρακα θα έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών άνθρακα κατά 9 εκατ. τόνους εντός των επόμενων δέκα ετών, οι οποίες αντιστοιχούν σε 4% των συνολικών εκπομπών της Μεγάλης Βρετανίας, τόνισε η κ. Murray, υπογραμμίζοντας ότι αυτή η μείωση ισοδυναμεί με την αφαίρεση 2 εκατ. οχημάτων από τους δρόμους για ένα έτος.
Οι προγραμματισμένες αλλαγές για τις offshore εταιρείες περιλαμβάνουν σταδιακές μειώσεις στην καύση φυσικού αερίου και επενδύσεις σε νέες εγκαταστάσεις ηλεκτροπαραγωγής. Η Βρετανία έθεσε στόχους μηδενικών εκπομπών άνθρακα έως το 2050 πριν από περίπου έναν χρόνο. Επιπλέον, οι εταιρείες πετρελαίου σε όλη την Ευρώπη θέτουν ολοένα και πιο φιλόδοξους στόχους, συμπεριλαμβανομένης και της μείωσης των εκπομπών από προϊόντα πετρελαίου που χρησιμοποιούνται από τους πελάτες.
Οι oil majors BP Plc, Royal Dutch και Total SA έχουν ξεκινήσει τα πλάνα τους για την επίλυση του ζητήματος, που πλέον αποτελεί την κορυφαία πρόκληση και προτεραιότητα για τη βιομηχανία.
Φωτό: Kim Laland/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ολοκληρώθηκαν την Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025 οι αρχαιρεσίες της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας με την εκλογή των 7 μελών στο Διοικητικό της Συμβούλιο. Αναλυτικά η…
Μια νέα τεχνολογική δοκιμή καυσίμου συνδυάζει για πρώτη φορά αιθανόλη, μεθανόλη και ναυτιλιακό ντίζελ (bunker) σε δίχρονες μηχανές μεγαλης κλιμακας. Η καινοτόμος αυτή προσπάθεια,…
Η υιοθέτηση μιας ενεργειακά διασυνδεδεμένης αρχιτεκτονικής υπόσχεται να μειώσει δραστικά τις εκπομπές και να επαναπροσδιορίσει την αποδοτικότητα των πλοίων. Ο συνδυασμός αυτός αφορά τεχνολογίες…
Ένα ακόμη σημαντικό ορόσημο για την επέκταση του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Atlas Maritime, με επικεφαλής τον κ. Λέοντα Πατίτσα, στο πλαίσιο της…
Καθώς η παγκόσμια ζήτηση για εισαγωγές LNG αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο, οι εξαγωγείς της Βόρειας Αμερικής φαίνονται αποφασισμένοι να συνεχίσουν με το πόδι στο…
Το Τμήμα Κρουαζιέρας του Ομίλου MSC πέτυχε ένα επίτευγμα στο ταξίδι του προς την απανθρακοποίηση, καθώς δύο από τα πλοία του – το «MSC…
Οι επενδύσεις στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας επέτρεψαν στα κράτη που εισάγουν ορυκτά καύσιμα να εξοικονομήσουν περίπου $1,3 τρισ. από το 2010, σύμφωνα με νέα…
Με γνώμονα την ενίσχυση της παρουσίας του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας, το Μουσκάτ προέβη πρόσφατα σε τροποποιήσεις στη φορολογία που εφαρμόζεται στα πλοία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ