
Σημαντικές μειώσεις στις διελεύσεις πλοίων κατέγραψε το κανάλι του Παναμά. Σύμφωνα με όσα ανέφεραν οι αρμόδιοι, οι διελεύσεις του Μαΐου ανήλθαν σε 937 πλοία, 21% λιγότερες από τις αναμενόμενες, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που είχαν γίνει στην αρχή του οικονομικού έτους, τον Οκτώβριο του 2019.
«Αν και δεν μπορούμε να προβλέψουμε τη διάρκεια της πανδημίας, αυτή έχει αποδειχθεί φαινόμενο μεγάλης έντασης και διάρκειας, όπως υποδεικνύουν τα τελευταία δεδομένα διελεύσεων από τη διώρυγα», δήλωσε ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας, Ricaurte Vásquez.
Μολονότι τα επιβατηγά πλοία δεν αποτελούν τη ραχοκοκαλιά για τις διελεύσεις πλοίων από το κανάλι του Παναμά, εντούτοις, όπως ήταν αναμενόμενο, είναι αυτά που έχουν σημειώσει τις μεγαλύτερες μειώσεις διελεύσεων. Αναλυτικότερα, 45 λιγότερα κρουαζιερόπλοια διήλθαν από την εν λόγω θαλάσσια οδό τον Μάιο, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019. Όσον αφορά τα πλοία Ro-Ro, οι υφιστάμενες μειώσεις των διελεύσεων από τη διώρυγα είναι εξίσου σημαντικές, κυρίως λόγω της αναστολής της λειτουργίας πολλών αμερικανικών εργοστασίων παραγωγής οχημάτων, καθώς και της χαμηλής ζήτησης που διέπει την εν λόγω αγορά.
Από την άλλη, ο κλάδος των containerships δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί μέχρι στιγμής, καθώς η φύση των δραστηριοτήτων τους είναι τέτοια, που τους επιτρέπει να ναυλώνονται για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα. Επιπλέον, τα φορτία εμπορευματοκιβωτίων πρέπει να φτάνουν εγκαίρως στους προορισμούς τους.
Σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Διώρυγα του Παναμά αναφορικά με τις διελεύσεις, ο κ. Vasquez δήλωσε ότι «οι προκλήσεις που έχουμε βιώσει τους τελευταίους μήνες δείχνουν ότι θα υπάρξουν περισσότερα εμπόδια στο μέλλον. Αν και δεν μπορούμε να προβλέψουμε αυτά τα εμπόδια, είμαι πεπεισμένος ότι το Κανάλι του Παναμά θα αντιμετωπίσει με επιτυχία τις μελλοντικές δυσκολίες, ενώ θα συνεχίσουμε να κάνουμε προσπάθειες και να εφαρμόζουμε όλα τα κατάλληλα πρωτόκολλα για την προστασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας».
Φωτό: Monica Volpin/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται…

Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ