
O νηογνώμονας DNV GL παρουσιάζει νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ανακυκλώσεις πλοίων, προκειμένου να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να αντεπεξέλθουν στο ήδη σημαντικά απαιτητικό κανονιστικό πλαίσιο. Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν είναι ακόμη σε ισχύ, αλλά, με την πλήρη και αυστηρή συμμόρφωση με τα όσα ορίζει το EU Ship Recycling Regulation (EU SRR) και το EU Waste Shipment Regulation (EU WSR), οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για τον σχεδιασμό του τέλους της ωφέλιμης ζωής των πλοίων τους.
Ήδη οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι προβαίνουν σε ανακυκλώσεις πλοίων με γνώμονα τη σωστή πληροφόρηση και τα οικονομικά οφέλη, έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρές διεθνείς, περιφερειακές και εθνικές νομοθεσίες, αναφέρει ο DNV GL στην ανακοίνωσή του. Υπό τον φόβο σημαντικών οικονομικών κυρώσεων από τις εκάστοτε ρυθμιστικές αρχές, οι πλοιοκτήτες χρειάζονται μια προσεκτική και μελετημένη στρατηγική για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
«Οι ανακυκλώσεις πλοίων αποτελούν έναν τομέα για τον οποίο η βιομηχανία δέχεται πιέσεις από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη», ανέφερε αρχικά ο κ. Knut Ørbeck-Nilssen, CEO του DNV GL – Maritime. «Η διασφάλιση της συμμόρφωσης με τις νομοθεσίες αποτελεί ζωτικής σημασίας στοιχείο για την προστασία της φήμης και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των πλοιοκτητών, διασφαλίζοντας ότι τα πλοία τους ανακυκλώνονται με ασφαλή και βιώσιμο τρόπο», πρόσθεσε.
Ουσιαστικά, οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του DNV GL «Ship Recycling: Navigating a Complex Regulatory Landscape» επιχειρούν να δημιουργήσουν μια καλύτερη βάση για τη λήψη αποφάσεων για τις ανακυκλώσεις πλοίων. Σκιαγραφούν τις διαθέσιμες επιλογές, τους νομικούς και οικονομικούς κινδύνους και παρέχουν τις κατάλληλες πληροφορίες για το εάν συγκεκριμένες διαδικασίες εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων είναι σε συμφωνία με τις διεθνείς νομοθεσίες.
Πρόσφατα περιστατικά έχουν καταδείξει ότι η έλλειψη πληροφόρησης των πλοιοκτητών σχετικά με τους κινδύνους σε αυτό το περίπλοκο νομοθετικό πλαίσιο μπορεί να τους οδηγήσει σε οικονομικές απώλειες και σε απώλειες ευκαιριών, τονίζει ο Jannicke Eide Fredriksen του DNV GL – Maritime.
Φωτό: www.dnvgl.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ψήφους 325 υπέρ και 289 κατά ο Φρίντριχ Μερτς εξελέγη πριν από λίγο καγκελάριος, κατά την δεύτερη ψηφοφορία στην Bundestag. Κατά την πρώτη…
Απόφαση απαγόρευσης κυκλοφορίας ιδιωτικής χρήσης ή εκμισθούμενων ατομικών σκαφών σε κατοικημένες παραλιακές περιοχές της Αττικής, εξέδωσε την Τρίτη 6 Μαΐου το Λιμεναρχείο Σαρωνικού. Συγκεκριμένα,…
Στην εξασφάλιση μιας σημαντικής συμφωνίας στην αγορά της Ινδίας προέβη πρόσφατα η Trafigura. Συγκεκριμένα, η Trafigura υπέγραψε πενταετή συμφωνία για την προμήθεια LNG με…
Νέοι κλυδωνισμοί αναμένονται προσεχώς στην πολιτική σκηνή της Γερμανίας, καθώς ο αρχηγός του Χριστιανοδημοκρατικού Κόμματος (CDU), Φρίντριχ Μερτς, δεν κατόρθωσε να εκλεγεί Καγκελάριος κατά…
Ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλης Κικίλιας, επισκέφθηκε τη Δευτέρα 5 Μαΐου τα Ναυπηγεία της ONEX στο Νεώριο, συνοδευόμενος από τον νέο αρχηγό…
Μια φιλόδοξη επιχείρηση, που περιλαμβάνει χιλιάδες χιλιόμετρα σε σιδηροδρομικές και θαλάσσιες διαδρομές για την αποστολή 60.000 τόνων σιταριού προς το Μαρόκο, εκκίνησε το Καζακστάν,…
Αυξημένη κατά 9% καταγράφεται η επιβατική κίνηση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ) τον μήνα Απρίλιο 2025 σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024…
«Θύελλα» αντιδράσεων έχει προκαλέσει στο εσωτερικό των Ηνωμένων Πολιτειών η επιθετική εμπορική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, καθώς οι δασμοί που επέβαλε απειλούν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ