
O νηογνώμονας DNV GL παρουσιάζει νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις ανακυκλώσεις πλοίων, προκειμένου να βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να αντεπεξέλθουν στο ήδη σημαντικά απαιτητικό κανονιστικό πλαίσιο. Η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δεν είναι ακόμη σε ισχύ, αλλά, με την πλήρη και αυστηρή συμμόρφωση με τα όσα ορίζει το EU Ship Recycling Regulation (EU SRR) και το EU Waste Shipment Regulation (EU WSR), οι πλοιοκτήτες θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί για τον σχεδιασμό του τέλους της ωφέλιμης ζωής των πλοίων τους.
Ήδη οι πλοιοκτήτες, οι οποίοι προβαίνουν σε ανακυκλώσεις πλοίων με γνώμονα τη σωστή πληροφόρηση και τα οικονομικά οφέλη, έρχονται αντιμέτωποι με αυστηρές διεθνείς, περιφερειακές και εθνικές νομοθεσίες, αναφέρει ο DNV GL στην ανακοίνωσή του. Υπό τον φόβο σημαντικών οικονομικών κυρώσεων από τις εκάστοτε ρυθμιστικές αρχές, οι πλοιοκτήτες χρειάζονται μια προσεκτική και μελετημένη στρατηγική για τις ανακυκλώσεις πλοίων.
«Οι ανακυκλώσεις πλοίων αποτελούν έναν τομέα για τον οποίο η βιομηχανία δέχεται πιέσεις από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη», ανέφερε αρχικά ο κ. Knut Ørbeck-Nilssen, CEO του DNV GL – Maritime. «Η διασφάλιση της συμμόρφωσης με τις νομοθεσίες αποτελεί ζωτικής σημασίας στοιχείο για την προστασία της φήμης και των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων των πλοιοκτητών, διασφαλίζοντας ότι τα πλοία τους ανακυκλώνονται με ασφαλή και βιώσιμο τρόπο», πρόσθεσε.
Ουσιαστικά, οι νέες κατευθυντήριες γραμμές του DNV GL «Ship Recycling: Navigating a Complex Regulatory Landscape» επιχειρούν να δημιουργήσουν μια καλύτερη βάση για τη λήψη αποφάσεων για τις ανακυκλώσεις πλοίων. Σκιαγραφούν τις διαθέσιμες επιλογές, τους νομικούς και οικονομικούς κινδύνους και παρέχουν τις κατάλληλες πληροφορίες για το εάν συγκεκριμένες διαδικασίες εγκαταστάσεων ανακύκλωσης πλοίων είναι σε συμφωνία με τις διεθνείς νομοθεσίες.
Πρόσφατα περιστατικά έχουν καταδείξει ότι η έλλειψη πληροφόρησης των πλοιοκτητών σχετικά με τους κινδύνους σε αυτό το περίπλοκο νομοθετικό πλαίσιο μπορεί να τους οδηγήσει σε οικονομικές απώλειες και σε απώλειες ευκαιριών, τονίζει ο Jannicke Eide Fredriksen του DNV GL – Maritime.
Φωτό: www.dnvgl.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Η υιοθέτηση συστημάτων δέσμευσης διοξειδίου του άνθρακα επί του πλοίου παραμένει ως ένας παράλληλος μηχανισμός μείωσης εκπομπών ρύπων, επιτρέποντας στα υπάρχοντα πλοία να μειώσουν…

Με την ενεργειακή θωράκιση της Κίνας να αποτελεί βασική προτεραιότητα του Πεκίνου, ευοίωνα διαφαίνονται τα «μηνύματα» από την εγχώρια παραγωγή φυσικού αερίου. Σύμφωνα με…

Η επέκταση της CMA CGM στη λιμενική βιομηχανία βαίνει με αμείωτο ρυθμό, με τον γαλλικό κολοσσό των logistics να «ρίχνει δίχτυα» στο Μαρόκο. Συγκεκριμένα,…

Εν μέσω θολών προοπτικών για την επόμενη ημέρα του κλάδου των μεταφορών, η ζήτηση για επιβατικές αερομεταφορές καταγράφει «υψηλές πτήσεις». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη…

Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία επέκτασης του στόλου της σημείωσε πρόσφατα η Hapag-Lloyd, με τον γερμανικό κολοσσό να γιορτάζει τα «βαφτίσια» ενός ακόμα νεότευκτου…

Στα σκαριά βρίσκεται η δημιουργία υποδομών ελλιμενισμού mega yatchs στην Κέρκυρα. Το έργο δύναται να αναδείξει το νησί του Ιονίου στο εξωτερικό ως έναν…

Το μεθάνιο, το οποίο παραμένει άκαυστο και διαφεύγει από τους διπλού καυσίμου ναυτικούς κινητήρες, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες περιβαλλοντικές προκλήσεις για τα πλοία…

Η πρόσφατη συνάντηση του Αμερικανού Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ με τον Κινέζο ομόλογό του Σι Τζινπίνγκ προκάλεσε νέες ανακατατάξεις στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία. Όπως έχει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ