
Η BIMCO επιδιώκει τη δημιουργία ενός παγκόσμιου προτύπου για τον τρόπο καθαρισμού της γάστρας των πλοίων, αποσκοπώντας παράλληλα στην προστασία του περιβάλλοντος.
Σύμφωνα με την BIMCO, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ένας παγκοσμίως κοινός τρόπος για τον περιβαλλοντικά ασφαλή καθαρισμό των hulls των πλοίων και την αποφυγή της μεταφοράς διεισδυτικών υδρόβιων ειδών στο θαλάσσιο οικοσύστημα μετά τη διαδικασία καθαρισμού. Η BIMCO θεωρεί, επομένως, αναγκαία την καθιέρωση κοινών κατευθυντήριων γραμμών.
Ο επικεφαλής της μονάδας θαλάσσιου περιβάλλοντος της BIMCO, Aron Soerensen, δήλωσε ότι οι νέες κατευθυντήριες γραμμές θα δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην αιχμαλώτιση των επιβλαβών για τη θάλασσα οργανισμών και ότι μια παγκοσμίως κοινή πρακτική καθαρισμού θα ωφελήσει τόσο τους πλοιοκτήτες όσο και τα λιμάνια και τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα καθαρισμού της γάστρας των πλοίων.
Οι νέες προδιαγραφές βρίσκονται σε στάδιο ανάπτυξης, με την BIMCO να αναμένει σε πρώτη φάση την υιοθέτηση της πρότασης από τον IMO, μια διαδικασία που εκτιμάται να διαρκέσει δύο με τρία χρόνια.
«Στην παρούσα φάση, πρέπει να έλθουμε σε επαφή με ειδικούς της βιομηχανίας, με κυβερνήσεις, επιστήμονες και λιμενικές αρχές, πριν ολοκληρώσουμε τον σχεδιασμό του προτύπου αυτού καθαρισμού», δήλωσε ο κ. Soerensen.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ανεξάρτητα από τις αναταράξεις και τους τριγμούς σε γεωπολιτικό επίπεδο, καθώς και όλες τις συναφείς κυρώσεις που βαραίνουν το θαλάσσιο εμπόριο πετρελαίου, οι πλοιοκτήτες…

Σε φάση «δομικής αποσύνδεσης» προσφοράς και ζήτησης εισέρχεται η γαλλική αγορά ενέργειας, σύμφωνα με την Kpler, καθώς τα θεμελιώδη μεγέθη υποδεικνύουν πλέον καθεστώς διαρθρωτικής…

Σε καθεστώς παρατεταμένης στασιμότητας παραμένει η αγορά ανακύκλωσης πλοίων, με την περιορισμένη προσφορά χωρητικότητας, τροφοδοτούμενη κυρίως από τον τομέα των bulkers, να μην επαρκεί…

Τα στοιχεία διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το εννεάμηνο του 2025 σκιαγραφούν μια σαφή μετατόπιση της δυναμικής στους 15 κορυφαίους λιμένες της ΕΕ, σύμφωνα με το…

Σε αναθεώρηση-έκπληξη των εκτιμήσεων παραγωγής σιδηρομεταλλεύματος για το 2026 προχώρησε η Vale, ορίζοντας το νέο εύρος στους 335-345 εκατ. τόνους, έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Ο Αρχηγός του Λ.Σ. Τρύφων Κοντιζάς, ο Αντιπεριφερειάρχης Πολιτικής Προστασίας Αττικής & Υποναύαρχος ε.α. Λ.Σ Λεωνίδας Μανωλάκος, ο Αντιπεριφερειάρχης Ναυτιλίας Β. Αιγαίου Capt. Γιώργης…

Αμετάβλητο διατήρησε, όπως αναμενόταν άλλωστε, το βασικό της επιτόκιο στο 2%, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Σύμφωνα με τις νέες προβολές των εμπειρογνωμόνων του ευρωσυστήματος,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ