
Η Danaos Corporation Inc. ανακοίνωσε τα τριμηνιαία οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2020, σύμφωνα με τα οποία η εταιρεία κινήθηκε σε ελαφρώς χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
Αναλυτικότερα, ο κύκλος εργασιών για το Q1 ανήλθε σε $106,2 εκατ. χαμηλότερα κατά 5,9% σε σχέση με πέρυσι ($112,9 εκατ. το πρώτο τρίμηνο του 2019), ενώ τα εναρμονισμένα καθαρά κέρδη έφτασαν τα $33,3 εκατ., έναντι $38,7 εκατ. το 2019
Τα ακαθάριστα ημερήσια έσοδα για το τρίμηνο ανήλθαν σε $22.922 ενώ το ποσοστό χρήσης του στόλου (fleet utilization) άγγιξε το 91,3%, ποσοστό ελαφρά μειωμένο σε σχέση με τα συνηθισμένα επίπεδα της εταιρείας, λόγω καθυστερήσεων κατά τις εργασίες εγκατάστασης scrubbers στα κινεζικά ναυπηγεία. Το ποσοστό κάλυψης για τους επόμενους 12 μήνες ανέρχεται ήδη σε 85%.
Ο Δρ. Ιωάννης Κούστας, Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, ανέφερε ότι «η πανδημία Covid-19 διέκοψε γρήγορα και δραματικά την αγορά εμπορευματοκιβωτίων και προκάλεσε σημαντική μείωση στους διακινηθέντες όγκους εμπορευματοκιβωτίων. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η πανδημία θα έχει πολύ αρνητική επίδραση στο ΑΕΠ, στην ανεργία και αμέτρητους άλλους μακροοικονομικούς δείκτες βραχυπρόθεσμα. Αν και οι χώρες αρχίζουν σταδιακά να αίρουν τους περιορισμούς και να επιτρέψουν την επανεκκίνηση της οικονομικής δραστηριότητας, ο μακροπρόθεσμος αντίκτυπος της πανδημίας στη ζήτηση των καταναλωτών και στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού παραμένει ασαφής. Υπάρχει αισιοδοξία για τις θετικές επιπτώσεις των σαρωτικών δημοσιονομικών και νομισματικών πρωτοβουλιών που αναλαμβάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά είναι πολύ νωρίς για να αξιολογηθούν με ασφάλεια».
»Οι εταιρείες liner αντιμετώπισαν τη μείωση του όγκου που προκλήθηκε από την πανδημία ακυρώνοντας δρομολόγια και μειώνοντας ταχύτητες. Ως αποτέλεσμα, οι ναύλοι στις βραχυπρόθεσμες ναυλώσεις μειώθηκαν μεταξύ 25% και 40%, ανάλογα με το μέγεθος των πλοίων. Παρά τη μειωμένη ζήτηση, η συνετή διαχείριση, οι μειωμένες τιμές των καυσίμων και τα χαμηλότερα επιτόκια μείωσαν σημαντικά την πίεση στις ταμειακές ροές των πελατών της εταιρείας. Επιπλέον, έχουμε δει πρόσφατα αρκετές πρωτοβουλίες από κυβερνήσεις στην Ευρώπη και την Ασία για τη στήριξη της ναυτιλιακής βιομηχανίας κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου, η οποία είναι ένα πολύ ενθαρρυντικό σημάδι».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ