
H αγορά των bulk carriers καλείται να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα δύο σημαντικές προκλήσεις που πλήττουν τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων και συνεπώς την κερδοφορία της: την εποχικότητα και την πανδημία του κορονοϊού.
Tα παραπάνω αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά του το Bloomberg, το οποίο φιλοξενεί συνέντευξη του κ. William Fairclough, Μanaging Director της Wah Kwong Maritime Transport Holdings Ltd., μιας εκ των κορυφαίων πλοιοκτητριών εταιρειών στο Χονγκ Κονγκ.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, οι αποστολές ξηρών φορτίων από τη Βραζιλία, έναν από τους σημαντικότερους κόμβους για το εμπόριο σιτηρών και iron ore, παραμένουν χαμηλές και οι εφοδιαστικές αλυσίδες επηρεάζονται από τον ιό.
Άλλωστε, ο BDI, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, φέτος κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο παρουσίασε κάποιες αυξητικές τάσεις. Μάλιστα, στις αρχές Μαΐου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016.
Η πανδημία αποτελεί έναν ακόμα κατασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία ήδη έπρεπε να αντιμετωπίσει σοβαρές στρεβλώσεις. Παραδοσιακά, στους πρώτους μήνες κάθε έτους παρουσιάζεται πτώση της ζήτησης για ξηρά φορτία, ενώ οι προμήθειες σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία και Αυστραλία ήταν φέτος σημαντικά μειωμένες, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που επηρέασαν την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων τους. Επιπροσθέτως, η κατάρρευση φράγματος σε ορυχείο της Vale τον Ιανουάριο του 2019 εξακολουθεί να αποτελεί «πληγή» για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
«Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, όπου δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί πότε θα αρθούν τα lockdown σε διάφορες χώρες του κόσμου και πώς θα επηρεάσει την αγορά ένα ενδεχόμενο δεύτερο κύμα εξάπλωσης του ιού», σημειώνει ο κ. Fairclough. Συμπληρώνει επίσης ότι, για να υπάρξει ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς των dry, είναι αναγκαία η επιστροφή της Ινδίας στην κανονικότητα και η αύξηση των ροών iron ore από τη Βραζιλία προς την Κίνα.
Ο επικεφαλής της Wah Kwong Maritime Transport αναμένει σταδιακή βελτίωση των ναύλων κατά το β΄ μισό του έτους, καθώς πολλές χώρες εφαρμόζουν μέτρα στήριξης και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, ενώ η βιομηχανική δραστηριότητα της Κίνας διαφαίνεται ότι επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα. Η ναυτιλία αποτελεί, εξάλλου, μια βιομηχανία η οποία παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα και «όταν η εικόνα της αγοράς αλλάζει, μπορεί να συμβεί με τάχιστους ρυθμούς», καταλήγει ο κ. Fairclough.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο κυκλώνας Μελίσα αναβαθμίστηκε σήμερα στη μέγιστη κατηγορία 5 στην Καραϊβική, απειλώντας την Τζαμάικα, την Αϊτή και τη Δομινικανή Δημοκρατία με καταστροφικούς ανέμους και…

Ινδικά μέσα ενημέρωσης μεταδίδουν ότι η MSC βρίσκεται ένα βήμα μακριά από τη νηολόγηση ορισμένων από τα πλοία του στόλου της στο εθνικό νηολόγιο.…

Καθώς τα «σύννεφα» υπερπροσφοράς πετρελαίου πυκνώνουν, ασκώντας καθοδικές πιέσεις στις τιμές του αργού, η Ουάσιγκτον προχωρά σε στρατηγικές κινήσεις με γνώμονα την ενεργειακή ασφάλεια…

Μια ομάδα κορυφαίων χρηματοπιστωτικών, ενεργειακών και βιομηχανικών εταιρειών ανακοίνωσε την ίδρυση της Carbon Measures, μιας νέας συμμαχίας με στόχο την προώθηση ενός πιο ακριβούς…

Στο επίκεντρο της πρόσφατης συνεδρίασης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου βρέθηκε το θέμα της ανταγωνιστικής πράσινης μετάβασης, καθώς και η επιτακτική ανάγκη εντατικοποίησης των συλλογικών προσπαθειών…

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ναυπηγικός κολοσσός της Νότιας Κορέας HD Hyundai, μετά τη στρατηγική αναδιάρθρωση των θυγατρικών του. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 23 Οκτωβρίου,…

Παρά τον εν εξελίξει εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ-Κίνας, η ανθεκτικότητα των κινεζικών εξαγωγών αποδεικνύει πόσο απαραίτητα παραμένουν πολλά από τα προϊόντα της Κίνας, ακόμα και…

Σε τροχιά ανάκαμψης βρίσκεται η ζήτηση πετρελαίου της Κίνας, απόρροια της ανθεκτικής βιομηχανικής δραστηριότητας και των ισχυρών περιθωρίων των εγχώριων διυλιστηρίων. Στο πλαίσιο αυτό,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ