
H αγορά των bulk carriers καλείται να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα δύο σημαντικές προκλήσεις που πλήττουν τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά ξηρών φορτίων και συνεπώς την κερδοφορία της: την εποχικότητα και την πανδημία του κορονοϊού.
Tα παραπάνω αναφέρει σε πρόσφατο δημοσίευμά του το Bloomberg, το οποίο φιλοξενεί συνέντευξη του κ. William Fairclough, Μanaging Director της Wah Kwong Maritime Transport Holdings Ltd., μιας εκ των κορυφαίων πλοιοκτητριών εταιρειών στο Χονγκ Κονγκ.
Όπως σημειώνει ο ίδιος, οι αποστολές ξηρών φορτίων από τη Βραζιλία, έναν από τους σημαντικότερους κόμβους για το εμπόριο σιτηρών και iron ore, παραμένουν χαμηλές και οι εφοδιαστικές αλυσίδες επηρεάζονται από τον ιό.
Άλλωστε, ο BDI, ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, φέτος κινείται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, παρά το γεγονός ότι τον Απρίλιο παρουσίασε κάποιες αυξητικές τάσεις. Μάλιστα, στις αρχές Μαΐου, ο δείκτης υποχώρησε στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2016.
Η πανδημία αποτελεί έναν ακόμα κατασταλτικό παράγοντα για την ανάπτυξη της αγοράς, η οποία ήδη έπρεπε να αντιμετωπίσει σοβαρές στρεβλώσεις. Παραδοσιακά, στους πρώτους μήνες κάθε έτους παρουσιάζεται πτώση της ζήτησης για ξηρά φορτία, ενώ οι προμήθειες σιδηρομεταλλεύματος από Βραζιλία και Αυστραλία ήταν φέτος σημαντικά μειωμένες, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών, που επηρέασαν την εύρυθμη λειτουργία των λιμένων τους. Επιπροσθέτως, η κατάρρευση φράγματος σε ορυχείο της Vale τον Ιανουάριο του 2019 εξακολουθεί να αποτελεί «πληγή» για τις βραζιλιάνικες εξαγωγές iron ore.
«Βρισκόμαστε σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, όπου δεν είναι δυνατόν να προβλεφθεί πότε θα αρθούν τα lockdown σε διάφορες χώρες του κόσμου και πώς θα επηρεάσει την αγορά ένα ενδεχόμενο δεύτερο κύμα εξάπλωσης του ιού», σημειώνει ο κ. Fairclough. Συμπληρώνει επίσης ότι, για να υπάρξει ουσιαστική ανάκαμψη της αγοράς των dry, είναι αναγκαία η επιστροφή της Ινδίας στην κανονικότητα και η αύξηση των ροών iron ore από τη Βραζιλία προς την Κίνα.
Ο επικεφαλής της Wah Kwong Maritime Transport αναμένει σταδιακή βελτίωση των ναύλων κατά το β΄ μισό του έτους, καθώς πολλές χώρες εφαρμόζουν μέτρα στήριξης και ενίσχυσης της επιχειρηματικότητας, ενώ η βιομηχανική δραστηριότητα της Κίνας διαφαίνεται ότι επιστρέφει σε κανονικά επίπεδα. Η ναυτιλία αποτελεί, εξάλλου, μια βιομηχανία η οποία παρουσιάζει μεγάλη μεταβλητότητα και «όταν η εικόνα της αγοράς αλλάζει, μπορεί να συμβεί με τάχιστους ρυθμούς», καταλήγει ο κ. Fairclough.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο ΑΔΜΗΕ προχωρά στον διαγωνισμό για τα υποβρύχια καλώδια της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κορίνθου-Κω. Το καλωδιακό σύστημα που θα συνδέσει για πρώτη φορά τα Δωδεκάνησα…

Σε μια κίνηση που προκαλεί ανακατατάξεις στον ενεργειακό χάρτη των ΗΠΑ, το Υπουργείο Εσωτερικών ανακοίνωσε την άμεση αναστολή των μισθώσεων για πέντε υπό κατασκευή…

Συνέντευξη της Γεωργίας Μανιάτη, Διοικήτριας του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ)

Μπορεί να έχει δώσει τη θέση του στο «ξενόφερτο» έλατο, ωστόσο η παρουσία και ο στολισμός του παραδοσιακού καραβιού παραπέμπει στον άρρηκτο δεσμό του…

Η διεύθυνση και το δημοσιογραφικό προσωπικό των Ναυτικών Χρονικών και της εκπαιδευτικής πρωτοβουλίας Isalos.net εύχονται σε όλους τους αναγνώστες τους Χρόνια Πολλά και Καλά…

Συμφωνία χρηματοδότησης με τις Japan Bank for International Cooperation (JBIC), Mitsubishi UFJ Financial Group, Inc. (MUFG), DBS Bank Ltd. (DBS), Oversea-Chinese Banking Corporation Limited…

Η Ρωσία σχεδιάζει να κατασκευάσει ένα πυρηνικό σταθμό στη Σελήνη μέσα στην επόμενη δεκαετία για να παρέχει ενέργεια στο σεληνιακό διαστημικό πρόγραμμά της και…

Ένα νέο ορόσημο για τη ναυτιλία υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα σημείωσε η Capital Clean Energy Carriers Corp., καθώς το νεότευκτο «ACTIVE» ολοκλήρωσε με επιτυχία τις πρώτες εντατικές δοκιμές μεγάλης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ