
Το International Group of P&I Clubs, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η BIMCO και η InterManager στρέφουν την προσοχή τους στις ανησυχητικά αυξανόμενες κρατήσεις πλοίων και συλλήψεις πληρωμάτων στο Μεξικό. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του φορτηγού πλοίου «UBC Savannah» και η σύλληψη του πλοιάρχου του, μετά την εύρεση ναρκωτικών στο πλοίο.
Ήδη από το 2019, οι προαναφερθέντες διεθνείς οργανισμοί της ναυτιλίας έχουν καταγράψει μεγάλο αριθμό πλοίων που μετέφεραν παράνομα ναρκωτικά και τελικά κρατήθηκαν, μετά την έλευσή τους σε λιμάνια του Μεξικού. Τα λιμάνια αναχώρησης συνήθως είναι αυτά του Εκουαδόρ, της Κολομβίας και του Παναμά. To Skuld P&I Club σημειώνει ότι, ενώ η πάταξη αυτής της παράνομης δραστηριότητας είναι ζωτικής σημασίας για το Μεξικό, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στις αδικαιολόγητες κρατήσεις πλοίων και συλλήψεις μελών πληρώματος.
Οι παραπάνω διεθνείς οργανισμοί επικεντρώνονται στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας του Μεξικού, που ορίζει ότι όσοι κατηγορούνται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών πρέπει να παραμένουν στη φυλακή πριν από τη δίκη, ακόμα κι αν είναι αθώοι. Αυτό που απασχολεί το International Group of P&I Clubs, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), την BIMCO και την InterManager είναι ότι η νομοθεσία αυτή εφαρμόζεται αδιακρίτως, κάτι το οποίο έχει γνωστοποιηθεί στη μεξικανική κυβέρνηση. Οι συλλήψεις μελών πληρώματος και οι κρατήσεις πλοίων ενδέχεται, μάλιστα, να διαρκέσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω του Covid-19. Οι οργανισμοί έχουν έλθει σε επαφή με τις μεξικανικές αρχές για την απελευθέρωση του πλοιάρχου του «UBC Savannah».
Φωτό: Carlos Barba/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Σε τροχιά υλοποίησης τίθενται δύο έργα αναβάθμισης λιμενικών υποδομών στη Σούδα Χανίων και στη Λευκάδα, τα οποία εντάχθηκαν στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου…

Σαν σήμερα, πριν 142 χρόνια γεννήθηκε ο Ευγένιος Ευγενίδης. Με αφορμή την επέτειο γέννησης του Ευγένιου Ευγενίδη, τα Ναυτικά Χρονικά αφιερώνουν μερικές γραμμές στον…

Πλήγμα για τις εξαγωγές σιτηρών της Ουκρανίας από τη Μαύρη Θάλασσα αποτελούν οι σφοδρές ρωσικές επιθέσεις σε λιμενικές εγκαταστάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι ουκρανικοί…

Οι αλλεπάλληλες επιχειρήσεις των ΗΠΑ που έβαλαν στο στόχαστρο πλοία φορτωμένα πετρέλαιο της Βενεζουέλας απειλούν να προκαλέσουν ασφυξία στην οικονομία της, ενώ τροφοδοτούν την επωδό της…

Η τεχνολογία θαλάσσιας μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) αποτελεί κρίσιμο κρίκο στην αλυσίδα δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (Carbon Capture and Storage – CCS),…

Καθώς η υποβοήθηση πρόωσης από τον άνεμο έχει πλέον καθιερωθεί ως τεχνικά ώριμη λύση στη ναυτιλία, η εφαρμογή προηγμένων αεροδυναμικών τεχνολογιών, όπως τα αυτόνομα…

Η τεχνολογία του υγροποιημένου υδρογόνου αποκτά κομβικό ρόλο στη μετάβαση της Ευρώπης σε ένα καθαρό και ασφαλές ενεργειακό σύστημα. Αυτό οφείλεται στο ότι το…

Με ορμή διαφαίνεται πως θα εισέλθουν στο 2026 τα VLCCs, καθώς οι προοπτικές για τα θεμελιώδη μεγέθη προσφοράς και ζήτησης θα ευνοήσουν τη ναυλαγορά.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ