
Το International Group of P&I Clubs, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), η BIMCO και η InterManager στρέφουν την προσοχή τους στις ανησυχητικά αυξανόμενες κρατήσεις πλοίων και συλλήψεις πληρωμάτων στο Μεξικό. Μια τέτοια περίπτωση είναι και αυτή του φορτηγού πλοίου «UBC Savannah» και η σύλληψη του πλοιάρχου του, μετά την εύρεση ναρκωτικών στο πλοίο.
Ήδη από το 2019, οι προαναφερθέντες διεθνείς οργανισμοί της ναυτιλίας έχουν καταγράψει μεγάλο αριθμό πλοίων που μετέφεραν παράνομα ναρκωτικά και τελικά κρατήθηκαν, μετά την έλευσή τους σε λιμάνια του Μεξικού. Τα λιμάνια αναχώρησης συνήθως είναι αυτά του Εκουαδόρ, της Κολομβίας και του Παναμά. To Skuld P&I Club σημειώνει ότι, ενώ η πάταξη αυτής της παράνομης δραστηριότητας είναι ζωτικής σημασίας για το Μεξικό, μεγάλη προσοχή θα πρέπει να δίνεται και στις αδικαιολόγητες κρατήσεις πλοίων και συλλήψεις μελών πληρώματος.
Οι παραπάνω διεθνείς οργανισμοί επικεντρώνονται στον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας του Μεξικού, που ορίζει ότι όσοι κατηγορούνται για κατοχή ναρκωτικών ουσιών πρέπει να παραμένουν στη φυλακή πριν από τη δίκη, ακόμα κι αν είναι αθώοι. Αυτό που απασχολεί το International Group of P&I Clubs, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο (ICS), την BIMCO και την InterManager είναι ότι η νομοθεσία αυτή εφαρμόζεται αδιακρίτως, κάτι το οποίο έχει γνωστοποιηθεί στη μεξικανική κυβέρνηση. Οι συλλήψεις μελών πληρώματος και οι κρατήσεις πλοίων ενδέχεται, μάλιστα, να διαρκέσουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα λόγω του Covid-19. Οι οργανισμοί έχουν έλθει σε επαφή με τις μεξικανικές αρχές για την απελευθέρωση του πλοιάρχου του «UBC Savannah».
Φωτό: Carlos Barba/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ