
Σημαντική φαίνεται πως θα είναι η επίδραση του κορονοϊού για τα κυριότερα αμερικανικά λιμάνια εισαγωγών εμπορευμάτων σε containers, όπως προκύπτει από το πρόσφατο report της U.S. National Retail Federation (NRF) και της Hackett Associates.
Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω report τονίζεται ότι οι εισαγωγές containers στα κυριότερα λιμάνια των ΗΠΑ θα καταγράψουν διψήφια πτώση την άνοιξη και το καλοκαίρι σε σχέση με πέρυσι, καθώς συνεχίζονται οι αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας.
Όπως σημειώνει ο Jonathan Gold, NRF Vice President for Supply Chain and Customs Policy, πολλά καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ επιστρέφουν και επαναλειτουργούν, ωστόσο ο όγκος των εισαγωγών είναι αρκετά χαμηλότερος από τα επίπεδα που έχουμε συνηθίσει.
«Η κατανάλωση θα επιστρέψει και υπάρχει ακόμη ανάγκη για βασικά είδη, αλλά η οικονομική ανάκαμψη θα είναι σταδιακή και οι πωλητές λιανικής θα προσαρμόσουν το ποσό των εμπορευμάτων που εισάγουν για να καλύψουν τη ζήτηση αυτή», προσθέτει.
Ο ιδρυτής της Hackett Associates, Ben Hackett, υπογραμμίζει ότι πολλά θα εξαρτηθούν από τους τελικούς καταναλωτές και τη διάθεσή τους για καταναλωτικές δαπάνες. Ο ίδιος εκτιμά ότι η οικονομική ανάπτυξη θα είναι σε πολύ χειρότερα επίπεδα το β΄ τρίμηνο έναντι του α΄ τριμήνου και συμπληρώνει ότι η ανάκαμψη πιθανώς να επέλθει στο δ΄ τρίμηνο και το α΄ τρίμηνο του 2021.
Σύμφωνα με το report των NRF και Hackett Associates, από τους αμερικανικούς λιμένες διακινήθηκαν 1,37 εκατ. TEUs τον περασμένο Μάρτιο, ο μικρότερος αριθμός από τον Μάρτιο του 2016, όταν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν ξεπέρασε τα 1,34 εκατ. TEUs.
Παράλληλα στην έρευνα εκτιμάται ότι τον Απρίλιο η διακίνηση έχει ανέλθει στα 1,51 εκατ. TEUs, σημειώνοντας πτώση 13,4% (εάν επιβεβαιωθεί η εκτίμηση) σε ετήσια βάση. Για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020, οι εκτιμήσεις έχουν ως εξής: 1,47 εκατ. TEUs (-20,4% y-o-y) τον Μάιο, 1,46 εκατ. TEUs (-18,6% y-o-y) τον Ιούνιο, 1,58 εκατ. TEUs (-19,3% y-o-y) τον Ιούλιο , 1,73 εκατ. TEUs (-12% y-o-y) τον Αύγουστο και 1,7 εκατ. TEUs (-9,3% y-o-y) τον Σεπτέμβριο.
Tέλος, κατά το α΄ εξάμηνο του έτους θα διακινηθούν συνολικά περίπου 9,15 εκατ. TEUs, σύμφωνα με το report.
Φωτό: David Dibert/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ