
Σημαντική φαίνεται πως θα είναι η επίδραση του κορονοϊού για τα κυριότερα αμερικανικά λιμάνια εισαγωγών εμπορευμάτων σε containers, όπως προκύπτει από το πρόσφατο report της U.S. National Retail Federation (NRF) και της Hackett Associates.
Πιο συγκεκριμένα, στο εν λόγω report τονίζεται ότι οι εισαγωγές containers στα κυριότερα λιμάνια των ΗΠΑ θα καταγράψουν διψήφια πτώση την άνοιξη και το καλοκαίρι σε σχέση με πέρυσι, καθώς συνεχίζονται οι αρνητικές οικονομικές επιπτώσεις της πανδημίας.
Όπως σημειώνει ο Jonathan Gold, NRF Vice President for Supply Chain and Customs Policy, πολλά καταστήματα λιανικής στις ΗΠΑ επιστρέφουν και επαναλειτουργούν, ωστόσο ο όγκος των εισαγωγών είναι αρκετά χαμηλότερος από τα επίπεδα που έχουμε συνηθίσει.
«Η κατανάλωση θα επιστρέψει και υπάρχει ακόμη ανάγκη για βασικά είδη, αλλά η οικονομική ανάκαμψη θα είναι σταδιακή και οι πωλητές λιανικής θα προσαρμόσουν το ποσό των εμπορευμάτων που εισάγουν για να καλύψουν τη ζήτηση αυτή», προσθέτει.
Ο ιδρυτής της Hackett Associates, Ben Hackett, υπογραμμίζει ότι πολλά θα εξαρτηθούν από τους τελικούς καταναλωτές και τη διάθεσή τους για καταναλωτικές δαπάνες. Ο ίδιος εκτιμά ότι η οικονομική ανάπτυξη θα είναι σε πολύ χειρότερα επίπεδα το β΄ τρίμηνο έναντι του α΄ τριμήνου και συμπληρώνει ότι η ανάκαμψη πιθανώς να επέλθει στο δ΄ τρίμηνο και το α΄ τρίμηνο του 2021.
Σύμφωνα με το report των NRF και Hackett Associates, από τους αμερικανικούς λιμένες διακινήθηκαν 1,37 εκατ. TEUs τον περασμένο Μάρτιο, ο μικρότερος αριθμός από τον Μάρτιο του 2016, όταν η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων δεν ξεπέρασε τα 1,34 εκατ. TEUs.
Παράλληλα στην έρευνα εκτιμάται ότι τον Απρίλιο η διακίνηση έχει ανέλθει στα 1,51 εκατ. TEUs, σημειώνοντας πτώση 13,4% (εάν επιβεβαιωθεί η εκτίμηση) σε ετήσια βάση. Για τους υπόλοιπους μήνες μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2020, οι εκτιμήσεις έχουν ως εξής: 1,47 εκατ. TEUs (-20,4% y-o-y) τον Μάιο, 1,46 εκατ. TEUs (-18,6% y-o-y) τον Ιούνιο, 1,58 εκατ. TEUs (-19,3% y-o-y) τον Ιούλιο , 1,73 εκατ. TEUs (-12% y-o-y) τον Αύγουστο και 1,7 εκατ. TEUs (-9,3% y-o-y) τον Σεπτέμβριο.
Tέλος, κατά το α΄ εξάμηνο του έτους θα διακινηθούν συνολικά περίπου 9,15 εκατ. TEUs, σύμφωνα με το report.
Φωτό: David Dibert/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Διήμερη επίσκεψη πραγματοποίησε την Πέμπτη 18 και Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025 σε Λήμνο και Άγιο Ευστράτιο, ο Υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Στέφανος Γκίκας.…

Την ένταξη του νεότευκτου «AEGEAN WINNER» στον στόλο της επισημοποίησε η Arcadia, συμφερόντων των αδελφών Αγγελόπουλου, σε ειδική τελετή ονοματοδοσίας που πραγματοποιήθηκε στις ναυπηγικές…

Αζέρικα καύσιμα εισήλθαν στην Αρμενία, στην πρώτη εμπορική συναλλαγή ύστερα από πάνω από τρεις δεκαετίες πολέμων μεταξύ των δύο χωρών, ανακοίνωσε την Παρασκευή 19…

Η αύξηση στις ουρές αναμονής των Capesizes έξω από τους κινεζικούς λιμένες αποτελεί ένδειξη πίεσης στην εφοδιαστική αλυσίδα, η οποία ωστόσο παρουσιάζει συγκεκριμένα ποιοτικά…

Σε μια κίνηση στρατηγικής σημασίας, η Odfjell ανακοίνωσε την έναρξη του πρώτου λειτουργικού «πράσινου διαδρόμου» μεταξύ Βραζιλίας και Ευρώπης. Η πρωτοβουλία, η οποία βασίζεται…

Για «επενδύσεις στην ελληνική ναυτιλία με στόχο την ανάπτυξη, την ασφάλεια και το άνοιγμα νέων θέσεων εργασίας» έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας & Νησιωτικής…

Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Δεκεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών…

Το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη τιμήθηκε με Βραβείο από την Ακαδημία Αθηνών κατά την Πανηγυρική Συνεδρία που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025 στο Μέγαρο της Ακαδημίας. Συγκεκριμένα, στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ